Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1771 ggr
[HamsterPamster]
1

Bygga ihop två burar ?

Tjo :D Jag undrar om det på något sätt går att sätta ihop en plastback/typ sammla låda med en gallerbur med hjälp av rör. Galler buren som jag har har bara en öppning mitt på buren, så kan man typ klippa lite i gallret och sätta på en sån där rör ''adapter'' och göra ett hål i plastbacken och sätta på en adapter där också, och ett rör imellan?

Hjälp snälla :D

[Ametisth]
0

Borde kunnna fungera :)

[HamsterPamster]
0

Då blire nog ett försök med det ;) vill ju inte försöra gallerburen som var ganska dyr :P .. Hittar inte några sånna adaptrar i min närmaste zoo affär så undrar om någon vet någon bra internet sida där dom finns

Evovva
0

Tror det är risk för att hamstern kan göra illa sig om du klipper i gallret. Det blir riktigt vassa galler pinnar. Om du hade haft en gallerbur där det redan var förberett för rör hade det gått jättebra.

[Ametisth]
0

#3 man kan vika in sånna piggar

[HamsterPamster]
0

#4har du försökt med detta?

Om det inte funkar, har någon några andra ideer?

FiffiLiina
0

Håller med #3.

Men om du bygger ihop två samla-lådor istället för en samla-låda och en gallerbur då?Obestämd

MVH FiffiLiina

[HamsterPamster]
0

Det funkar lär funka mkt bättre. Då får man ta sig till ikea x)

Får använda gallerburen som typp resebur,då den är lite av den mindre sorten..

Hur fäster man adaptern på samla-lådan? limmar man typ elr

[Ametisth]
0

#5 jag gjorde de när jag byggde om en kaninbur här hemma :)

[HamsterPamster]
0

#5 blev den några spetsiga kanter eller något att skada sig på?

Evovva
0

#8 Kaniner gnager inte lika mycket som en hamster. Eftersom en hamster är mindre kan den skada sig mycket mer än en kanin gör om den skär sig på vassa piggar.

[HamsterPamster]
0

eftersom det inte funkar att sätta ihopm buren och lådan som jag tänk så undrar jag om det är ens möjligt att ha en dvärghamster i en Bur som bara är 27cm-44cm, och när jag är hemma så har jag honom i en större rast låda som är 69-76 cm, och med 18cm höga kanter.

Ellenfyrkant
0

#11 Om buren är 27 djup och 44 lång och minst 20 cm hög så är den åtminstone laglig att ha max 2 dvärghamstrar i.

Mvh Ellenfyrkant

Ellenfyrkant
0

Helst större givetvis men det verkar du redan medveten om.

Mvh Ellenfyrkant