Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningkinesisk
Läst 2413 ggr
NinjaKakan
1

Vilda hamstrar - Video

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kolla in denna videon med vilda robbar ^^

http://www.youtube.com/watch?v=-dlXYLtEhPY

Väldigt intressant även fast den inte är längre än 2 minuter ^^

Frosstis
0

Haha ja! Så mysigt i slutet ♥

Undra om man skulle släpap ut sin hamster där på natten, tror ni den skulle kalra det då? :)

mandyosv
0

Så ska en hamster leva :)

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

NinjaKakan
0

#1 Jag tror faktiskt det. Deras naturliga instinkter går säkert in och tar över ^^

#2 Håller med dig. Jag känner att jag vill försöka efterstäva att dom ska ha det så naturligt som möjligt även fast dom är i Bur. Dock krävs det en väldigt stor yta om jag ska få som jag vill och det ytan finns tyvärr inte just nu.

Försöker göra lite forskning om hur dom lever och beter sig i det vilda och här på denna filmen ser man ju tydligt att dom är i grupp också :)

Escaflo
0

Tyvärr kommer jag här nu och spräcker bubblan. Den videon är fejkad.

Läste på ett större, engelskt hamsterforum om att hela sekvensen med robbarna är inspelat i någon studio på BBC, och inte ute i det vilda.

Hejsvejs~

Frosstis
0

Jag skulle gärna vilja ha typ en Bur som täcker över en hel vägg i mitt rum, typ 200x100 cm elr nåt, sen skulle det vart täckt men massor av Sand och stenar och gräs osv, undra om hamstrarna skulle gilla det?! Sen typ en avdelning med sån där. alspån typ? Så skulle hamstrarna få välja :D

NinjaKakan
0

#4 mycket möjligt ^^ Men det ser ändå underbart ut att leva så, oavsett om det är i naturen eller i fångenskap ^^

#5 Ja du, det hade varit en dröm det ^^