Ferplast Duna Fun
Någon som har en sådan Bur och kan säga vad dem tycker om den osv? Är den bra? Rolig för hamstern mm?
Vart köpte ni isåfall era och vad kostade dem?
Jag är också intresserad av att höra andras åsikter om den. Har varit lite smått påväg att skaffa en sådan istället för Mini Dunan jag har nu, men det har inte blivit av. Tror att det är en rätt bra Bur förutom att det kanske är svårare att t.ex. lyfta upp hamstern (om den inte är väldigt tam) från luckan då den är högt uppe och hamstern kan vara någonstans på burens botten.
Bild borttagen med hänvisning till copyrightlagen. /Medarbetare

Jag har en exakt likadan som den på bilden
Det är inget svårt alls att lyfta upp hamstern ur den. Den är superbra!
Jag har också exakt som den på bilden. Den är med andra ord perfekt. Det är inte svårt att ta ut hamstern :)

Den är sjukt irriterande att bygga ihop kan jag berätta iaf. :P Haha! Har byggt ihop en och annan på jobbet och även large varianten. Det gäller att ha tålamod helt enkelt!
Har ingen koll på vad den kostar i andra butiker mer än där jag jobbar och där tar vi 485kr för den har jag för mig. :) Duna Fun large kostar 895kr, det har jag koll på iaf då den kostar samma som maxi dunan. ;) Och maxi dunan har jag gått och suktat efter läääänge! ;)
// Nathalie
Okej, då är buren kanske bra då? Fick hem en häromdagen (som jag beställde från en hemsida) då hade de extra pris på den för 559 :- ordniarie pris var 760 :- på just den sidan.
Jag tycker preserna skiljer sig jätte mycket. Tex på denna hemsidan http://grand-prix.se/product_info.php/cPath/220_248/products_id/4760 så kostar buren 915 :-
Men buren jag fick hem var lite skadad i plasten i ena hörnet så de skulle skicka en ny Bur till mig, utan extra kostnad. Så snart står jag här med 2 likadana burar. Och jag ska bara ha en hamster, haha!
Men jag tycker det är lite svårt att få plast med leksaker mm i buren, har jag fel? :P

#5 Priser kan skilja sig jätte mycket från djuraffär till djuraffär och ibland kan det faktiskt vara mest prisvärt att beställa från nätet, trots eventuell frakt. :)
Vet själv att vi är väldigt billiga på mitt jobb men det är ju inte alla som har vägarna förbi uppsala direkt. Vi finns även lite utanför och man måste ha bil för att komma ut dit så det är ju inte direkt nånstans man som ung bara åker till för att kolla läget tyvärr.
559kr är däremot väldigt bra pris för den buren måste jag säga! Oftast kostar dom nog runt 700kr skulle jag tro, som sagt har jag inte kollat. :)
Vilken tur i oturen du hade då! Plasten kan ju tyvärr gå sönder rätt lätt men det är bara att tejpa och använda ändå. ;) Behåll den hela och försök sälj den trasiga eller tvärtom? Du kan säkert få 5-600kr för den om du säljer på blocket! Eller så skaffar du en till hamster! Då kan du ju inte skylla på att du inte har Bur iaf! ;P Thihi!
Ja den är lite bråkig att inreda tyvärr. Väldigt svår att få plats med ett guldhamsterhjul i den tyvärr. Men man får nog in snitsen efter ett tag skulle jag tro. :)
// Nathalie
#5# malin_linner
Var köpte du den?