Hamster iFokus

Hamster

Etikettoff-topic
Läst 790 ggr
LinneaJohaanson
0

Infoblad

Hej!
Jag ska börja att alltid skicka med ett infopapper med mina ungar jag säljer. Föder upp guldhamstrar lh i bö sobel och silvergrå framförallt.

Några tips på hur jag ska skriva och lite vad? Känns som om jag inet vill skicka med ett helt häfte utan 1-2 blad!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

HejPåDig
1

Vad de kan äta och inte äta är jätteviktigt, och sådant som man inte ska ha i buren, som t.e.x hamstervadd och saltsten.

HejPåDig
0

Sedan kan man ju skriva om vad man kan ha för inredning i buren, hur man kan rasta hamstern osv, tänk på sådant som folk här på iFokus frågar om! :)

Twisted_T
0

Ja att inte ha hamstervadd, salt-/kalk-/mineralsten, plasthus. Vad de behöver få i sig. Vad de tål och inte tål. Rastningsmöjligheter. Inredning som att de bör ha pinnar och gnagmöjligheter. Vad för storlek på Hjul som rekommenderas och vad för Hjul som rekommenderas kanske. Vill du göra lite extra så kan du ju skriva om idéer till leksaker t.ex. toapappersrullar eller pringlesrör eller dyl. Eller att göra saker själv. Du kan ju skriva om toaletten/sandbad och strö och vad som rekommenderas till långhår eftersom det är det du föder upp. Vad som kan ge allergier t.ex. kutterspån el. Sand med mycket damm i t.ex. Så de vet det om hamstern börjar klia eller nysa och sådant. Buralternativ är ju alltid kul att ha med ifall de köpt en gallerbur och hamstern gnager mycket eller klättrar mycket. Ja lite sånt… Sen kan de ju höra av sig till dig angående saker med det går ju att skriva med så de vet det och har dina kontaktuppgifter där :)

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Denna kommentar har tagits bort.