Att sätta ihop hamstrar
Hur lång tid tog det för era hamstrar att bli kompisar?Lilly och Bonny har fått träffas 5 gånger.Båda är rädda för varandra och Lilly skriker ibland.Men de bråkar som tur inte.Är det bra eller dåligt?Jag har även bytt deras sandbad med varandra.Vad ska jag mer göra?När ska jag sätta ihop dom?
//Flöffo
Jag hoppas att det är dvärghamstrar du har? :P
Haha glömde skriva det! Ja jag har dvärgar. 
//Flöffo
Hur gamla är dins dvärghamstrar? När man ska sätta ihop dom så ska dom helst vara ungar:) en annan sak du kan prova är att ha ett galler emellan dom och se hur dom tolererar varandra. Att hamstrarna 'skriker' tyder det på att den är rädd och ser den andra som en fiende. Att de inte bråkar är iallafall ett gott tecken.Om det inte verkar fungera så är det bara så att vissa dvärg-individer inte 'passar' att ha tillsammans,tyvärr. lycka till!:)
Att de skriker är inte det farligaste, det farligaste är om de bråkar utan att de låter för det är då det är på allvar. Mina dvärghamster tjejer brukar skrika lite på varandra, end et är mer för att säga något liknande som "hörru, se dig för vart du går, du klev på min fot"
Om du ska sätta ihop dem är det nog bäst om du sätter ihop dem i en Bur som ingen av dem båda varit i förut, men nya främmande leksaker. Annars om du sätter ihop dem i någon av deras burar så kan de blir väldigt revirskyddande och bråka.
Du kan ju testa att sätta ihop dem i en ny Bur snart om de inte bråkar när de är med varandra. Sitt gärna och bevaka dem i några timmar ifall de börjar bråka i så fall. Men du ska vara medveten om att bråken kan starta på natten och är du inte där så kan det gå illa. Så hur gammla är de? Är det 2 vuxna dvärghamstrar kanske det inte är en så bra idé att sätta ihop dem.
Mvh Alicia.
Den ena är snart ett år den andra är 6 veckor.
//Flöffo