Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 1182 ggr
Frosstis
0

Får eran familj röra hamstrarna?

Får era syskon eöler föräldrar hålla på med era hamstrar? Jag låter bara minpappa hålla på med han eftersom han har lite kunskap från när han hade hamster. Men min mammA låter jag verkligen inte, jag blir jättesur om hon rör i buren när jag inte är hemma.. Egentligen borde jag ju vara glad, men nej haha. Och min bror blir jg jättearg och han för inte ens klappa.. Haha jag är verigen beskyddande typ, men nsg vill inte att det ska hända bgt.. :( Låter ni ersn familj hålla. På med era hamstrar?

Ellenfyrkant
0

Japp!

Mina syskon vill inte hålla på med mina hamstrar, knappt om jag ber dem. Flört Min mamma går ibland och ger dem grönsaker om inte jag är hemma, det får hon. Hon har fått lite undervisning i vad som är farligt och inte. Är hon osäker är hon så förståndig att hon låter bli. Glad Pappa vill ibland klappa lite på någon om jag själv har någon ute som jag går runt med. Annars är det inte direkt någon som har intresse av att gå in på mitt rum och hämta dem.

Hade jag små syskon däremot som jag visste inte klarade av hantering av dem så bra hade det definitivt varit Aja baja!

Mvh Ellenfyrkant

NinjaKakan
0

Nja. Min mamma är rädd för hamstrar, men fixar ändå matning osv om jag är borta då jag har svärföräldrar i småland och en pappa i ystad. Själv bor jag ju mitt i mellan. Min lillasyster (20 år) bryr sig inte och tycker inte det är något vettigt med att ha dom, samma med min styvpappa. Mina andra lillasyster(14 år) har inte ens sett dom och min lillebror (17 år) har sett dom, men han hade absolut inte fått hålla dom då han är väldigt ovarsam med djuren.

Sen är jag väldigt överbeskyddande med mina djur, så har svårt att t.ex låta vänner och sånt hålla i dom. Helt ok om dom sitter ner, men jag vill så gärna ha kontroll på allting så det är lite svårt att släppa det :P Samma när det gäller min pojkvän som gärna pillar lite med dom om han får.

AliceTheGirl
0

Såklart får dom hålla på med min hamster, men blir sur när pappa håller henne. Ser ut som att han ska klämma sönder henne eller nått, och då får jag ett miniutbrott på honom hahah…

"Få aldrig en tjej att falla om du inte är beredd att ta emot henne"

Clariiz
0

Ingen i min familj vill hålla på med dem.
Min syster blev dock kär i min förra hamster Mango när hon var djurvakt. Då kelade hon lite med henne och så. Det tyckte jag bara var roligt! :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[Avarice]
0

Varken min familj eller vänner kan hålla sig borta ifrån min lille charmknutt så de får klappa och hålla hur mycket de vill när de är på besök, under min övervakning dock då jag är rätt överbeskyddande Tungan ute Mat och sånt ger jag ju själv eftersom jag bor ensam, om jag behöver ha hamstervakt så får personen en låååååång lista över vad som är okey och inte^^ Fast jag undviker att vara bortrest såpass länge att det behövs Flört

Roonja
0

Ja min mamma har ju en hamster och hon hjälper mig mycket med att pyssla om mina. :) Hon jobbar med djur. :) Min lillasyster har 2 hamstrar. Så ibland får hon gosa med mina också. Pappa älskar alla djur. Men vill inte ha några fler i huset heheh, så när vi skaffade katt, sa han nej. Men vi tog hem henne ändå. Nu är vår katt pappas katt. Tungan ute Min pappa får hålla på med mina hamstrar om han vill. Det händer sällan, men ibland. :)

bicolor
0

Alla här hemma får hålla på med mina hamstrar, Jag vet att dom blir väl omhändartagna och min syster är jätte försiktig med dom :)

Mamma vill bara mata och inte röra hon förknippar dom nog lite med mös och råttor ;)

Jag har dock lite regler tex att man ALDRIG får väcka en hamster och sådana självklara saker. sen hänger det en lång lista på kylskåpet med vad hamstrarna får och inte får äta samt hur det ska vara tillagat.

Dock är jag grymt överbeskydande när det gäller kompisar eller andra som jag inte riktigt vet hur dom är med djur……

Absolutpea
0

Ja, alla i min familj har djurkoll och intresse. Dock inte så mycket för mina hamstrar som för katterna och hunden. Men ibland händer det självklart att dom kikar in och så och kollar på hamstrarna :) Min syster (som jag har Gucci&Chiquita med) vet i stort sätt allting jag vet om hamstrar. Hon har haft en egen hamster som hette Molly också så hon vet mycket! Hon är medlem på iFokus också och brukar som jag gå in och kika här osv. :) Min lillebror har haft en egen hamster men det slutade med att jag fick ta hand om henne. Så han kan inte ha en egen. Men han är väldigt ansvarsfull när han väl är med dom och brukar också gå in och släppa ut dom i rummet. Han har hjälpt mig väldigt mycket med dom när jag har varit sjuk eller bara är trött. Då brukar han gå in och kela med dom och fixa rent i burarna och sånt :) Mina 2 storebröder bor inte hemma för tillfället, men när jag var mindre och hade hamster tyckte dom det var roligt nån gång i månaden och bara gå in och sitta och kolla på dom små liven. Alla i hela familjen brukar gå in och kolla på hamstrarna när vi är hemma och jag visar och pekar på alla så stolt! :) mamma.. hon tycker dom är söta och så. men hon skulle aldrig i hela sitt liv kunna ha en själv. Hon fattar inte poängen antar jag. Hon brukar också gå in och kolla, men endast om jag ber henne och om något är fel med dom. Men hon är ändå stöttande och vet hur mycket dom betyder för mig och frågar ibland fall jag har haft dom ute osv. Jag antar för att hon vill kolla att jag tar hand om dom ;) Hon har väldigt stort djurintresse hon med och tycker dom är gulliga osv. Men ja.. inte hennes grej antar jag?  Sen så tycker jag själv, hur överbeskyddande jag än är, att det är bra träning för dom att olika håller i dom och så och sen att jag faktiskt får hjälp om jag mår dåligt det är så himla skönt. då slipper jag oroa mig att jag inte håller på med dom, men samtidigt att om jag gör det så smittar jag dom. så ja, i princip alla i hela min familj får gå in om dom vill och om dom stänger efter sig såklart :)

Frosstis
1

#8 ja, min mamam kolalr också ganska mkt om jag tar hand om honom. Tex nu när vi märkte att han bitit upp flera kablar i mitt rum, det första hon sa var "TÄNK OM HAN HADE DÖTT! HAN HADE BARA KUNNAT EXPLODERA OCH FÅTT STRÖm I SIG!!" hMM.. :/

Absolutpea
0

Jo.. min mamma visar också att hon bryr sig när något händer! :) Hon älskar dom också det vet jag, men hon vill få oss att tro att hon inte gör det så vi inte köper mer djur, haha ;)

UlrikaD
5

Min familj består av illrar och katter så här får jag nog säga NEJ!FlörtSkrattande

Frosstis
0

#10 haha ja så är det, om min mamam visade att hon älskade min hamster så skulle jag klart köpa flera ;)

#11 hmm, undra varför? De har ju inte direkt några farliga händer heller! Cool

Michaela-N
0

Får, men vill inte. Så fort jag håller upp min hamster sticker alla därifrån ;)

Suskiv
0

Självklart. Det är familjens hamstrar.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

NaDa...
0

Min mamma vill inte hålla i honom, hon kan hälsa och klappa honom när jag håller honom men inte annars.
Pappa älskar Brage! Han brukar ha som rutin varje kväll när han är hemma att lyfta upp Brage och gosa med honom ;)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Odette
0

Nu bor jag ju inte hemma längre, utan med killen. Men min mamma vill jag inte ska hålla i hamstrarna.. hon tror att dom är råttor och klämmer på dom ;(
Men jag brukar låta min sambo hjälpa mig att släppa in/ut hamstrarna sådär nån gång. Men då får han bara ta de jag vet är lugna, så han inte tappar dom.

Mestadels är det bara jag, och endast jag som håller på med dem. Men visst får folk klappa dem om de kommer hit- det är bara att ta fram en av de lugnaste så behöver man inte vara orolig att de ska bli tappade :p

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Scorpio97
0

Ingen i min familj har något riktigt intresse av att hålla på med dom, även om vi är djurintresserade allihopa. Byta mat och vatten får dom göra, men det är ytterst sällan jag är hemifrån så pass länge att det behövs. Sen gillar jag inte riktigt att familjen håller på med hamstrarna, eftersom mina hamstrar är ganska snabba och små så jag litar inte på att dom inte tappar dom. Men mamma brukar komma in och kika på dom ibland.

//Jessie

mocchino
0

Jag bor själv med mina 2 små barn så jag får nog svara Njaee på den frågan. Visst får killarna klappa på hamstrarna men inte utan att jag är med och det är jag som håller i dom! :)
Pojkvännen har inget intresse överhuvudtaget för hamstrarna så han vill inte ens klappa. :P

Så dom får inte ta ut dom själva utan det är mer eller mindre bara jag som pysslar med dom. :)

// Nathalie

CorneliaAndersson
0

Jag har ju ingen egen hamster men om jag skulle ha det (vill så gärna)så hade jag hade nog varit ganska överbeskyddande när det gäller mina syskon, visst när jag håller så hade de väll varit ok om de klappade och så men ej bära själva eller in med händerna i burar o,s,v… Mamma tar nog hamstrar som möss och därför tillåter hon inte mig att ha det haha, så hon hade nog inte varit och hållt på med dom så mycket. Min pappa hade jag tillåtit. Han har bra hand om djuren och tänker alltid på djrens bästa. Han ställer oftast upp med kaninerna så.. haha
Mina kompisar, som jag vet kan hantera smådjur får ju absolut hålla och hålla på med dom. Bara´kul :) Dock med min uppsikt, ifall det skulle hända något.. ;)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Zorro_Tiger
0

Efter som jag bor hos mamma varannan vecka och det är hos pappa jag har så får såklart pappa fixa hur mycket han vill. Om han får tid över brukar han ta upp någon av dem för en liten stunds tv-tittande i soffan :)

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

[JoannaStridh]
0

Självklart får min familj röra mina hamstrar! Min familj lever för djur, och dom älskar mina hamstrar.

Min bror brukar ofta fråga ifall han får gosa med Astridh! Trots att han är en 17 årig dataörd..Flört

Sagaaa
0

Ja, men bara under uppsikt :)

Jag är mest rädd att de ska smita under något :/ vissa har inte jättebra kontroll över snabba hamstrar :P

mjuhm
0

Pappa har haft gnagare & kaniner hela sitt liv. Allt från möss till ökenråttor, marsvin till kaniner osv, så han låter jag hålla i djuren (då är det både kanin, marsvin & hamstrar jag snackar om). Han vet dock inte så mycket om vad just hamstrar ska ha för mat, så han ger aldrig mat åt dom. Faktum är att han aldrig håller i hamstrarna så mycket, kanske nån enstaka gång när jag har dom ute på en springrunda. Då kan han ibland ha kommit fram för att ta upp nån. Kaninerna klappar han & kan hålla i om dom är ute, samma med marsvinet. Han ger alltid marsvinet någon morotsbyt, kål- eller broccolibit när jag är i skolan. Men det är BARA marsvinet han matar.

Mamma är mer intresserad av att faktiskt lära sig om mina djur. Hon ställer frågor för att få veta så hon har lite kunskap om dom. Just därför litar jag även på henne när hon håller i dem. Dock har jag ju hamstrarna hos min pappa på heltid, men när pappa t.ex åker utomlands, så bor något enstaka djur hos mamma.

Min storebror litar jag också på, för han är ju faktiskt 20 år snart, & han är väldigt ansvarsfull. Han har lärt sig en del av mig som han faktiskt kommer ihåg, även om han inte är så intresserad. För det mesta låter han djuren vara, förutom marsvinet (men också de förra marsvinen) håller han på mycket med.

Min lillebror är också ansvarsfull, MEN jag låter honom inte hålla i dem utan min uppsikt.

(Jag har ett marsvin för att burkompisen dog. Jag ska skaffa ett nytt så fort jag hittar ett "bra")

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Ebby
0

Självklart får mina föräldrar hålla mina hamstrar(med min tillsyn) ibland kan det till och med vara så att när jag kommer hem och går in i mitt rum sitter mamma eller pappa där och kollar när dom springer runt i buren.Pappa hjälper mig ibland när jag har ungar .Han tycker att dom små bäbarna är sååååå söta!! min mamma brukar hjälpa till att ge dom sallad och grönsaker !!Kyss

Frosstis
0

#23 jag litar också på min pappa, jag tkr faktist det är kul när han hålelr i min hamster men jag vet inte riktigt om han vill hålla i honom länge, så därför så brukar jag ta tillbaka honom efter en stund ;) Han har ju haft hamster när han var liten, men han vet ändå inte vad de får äta. Han tror att de inte äter kött, så varje gång jag snor mat när han lagar åt familjen så frågar han alltid "Men de äter ju inte kött!" Haha.. ;)

#24 ja det är ju jättemysigt. När jag blir stor ska ju mina barn få ha djur (eftersom jag har ju alltid velat ha djur, och jag vill inte typ.. låta de "uppleva samma sak" hur man nu säger det :P)

Denna kommentar har tagits bort.
mjuhm
0

#25 Haha, sån är min pappa också. Han säger alltid, "Men måste du ta människomaten till djuren? Ge dom lite frön så blir dom glada".

Vet inte hur många gånger jag har måstat förklara för honom. :P

Denna kommentar har tagits bort.
Frosstis
0

#27 exakt så med! Men min pappa brukar komma med hela morötter och säga "ge de här till puff" och så när vi har grönsaker brukar han också säga "spara lite till puff också så blir han glad" Haha. inte exakt samma då men, ungefär ;)

mjuhm
0

#29 Så säger aldrig pappa, haha. Utan mina djur skulle vi nog inte ens ha grönsaker hos pappa, hehe. Han är inget grönsaksfan direkt. Men nu är dock kylen proppad i grönsaker, köttfärs, Barnmat & ägg, bara för mina djur. ^^

Trollmamma80
0

Självklart! Mina barn har varsin egen, och maken gillar att pyssla med de så här håller alla på med de.