HAMSTER DOG UTAN ANLEDNING!?
För ungefär tre timmar sedan fick min dvärghamster springa omkring på golvet och letade efter hans kompis. Han försvann under täcket så jag brydde mig inte liksom eftersom mina hamstrar brukar alltid försvinna och komma tillbaka efter några timmar…Men för en halvtimme sedan började jag leta efter hamsterna och hittade Balle helt död under täcket!!!!!!
Han var varm när jag hittade honom, men hjärtat bankade inte och han har typ svullnat upp. Jag är helt förkrossad. Mina två hamstrar är typ nåt jag verkligen älskar och nu är en av dom borta utan anledning! Hur och varför kunde han dö bara så där helt plötsligt? Min mamma säger att han kunde äta nånting giftigt, men jag städade hela rummet när jag kom hem från skolan så det var rent som fan :/
(Jag har inte trampat på honom eller nåt)
Vila i Frid Balle jäkeln :/
Beklagar :( Troligen dog han av autentiskt under täcket. Dvs att han kvävdes :/
// Sofia
Ja, misstänker också att han kvävdes eftersom att han var under täcket. Vet ju själv hur det är att ligga under ett täcke, dröjer inte många sekunder innan man kippar efter luft. Beklagar sorgen.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Har jättesvårt att tänka mig att han kvävdes… Det kan ju hända, men det känns som att ett täcke inte ska vara så farligt..
Beklagar
Vila i frid.
Så hemskt. Bleklagar! 
Håller med dem andra! 
#3 Under ett täcke så blir det extremt syrefattigt. Om jag t.ex lägger mig i sängen och drar täcket över huvudet så börjar jag dåsa av i huvudet efter bara någon minut. Det hela beror ju på hur täcket låg också såklart, kanske var det öppet på många ställen osv, men omdet bara låg ner "vanligt" så var det förmodligen väldigt tätt.
Mycket möjligt :( ännu en anledning till att aldrig bädda sängen! Min hamster sover under täcket, men det är ju visserligen aldrig platt mot dynan… Kan inte tänka mig hur hemskt det måste kännas för TS..
Det var inte ritkigt platt, men ni har förmodligen rätt :/
Tack alla
Nu känner jag mig som en dålig hamster ägare :( Har bara min Cookie kvar och det är helt tumt i buren utan Balle
Haha, ser nu att det står "autentiskt" i mitt första inlägg.. Nackdelen med att man skriver på mobilen är att det automatiskt rättstavas. Jag skulle egentligen skriva "troligtvis" :P
Beklagar än en gång!
// Sofia
#7 Beklagar sorgen! :(
Det är inte ditt fel, du ska inte känna dig som en dålig hamsterägare.
#7 Du ska inte känna dig dålig, det är inte alltid man tänker på sådana där småsaker. Jag har ju själv haft hamstrarna (och mössen) i sängen utan att riktigt tänka på vad som kan hända.
Skulle det vara så att han kvävdes så är det ju ändå lätt hänt, man tror inte att de ska "fastna" där under.. det kan ju likaväl ha varit något blodkärl som sprack, det vet man ju inte. Men väldigt tråkigt att hitta honom sådär! :(
Beklagar!
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
TS beklagar sorgen.
Nu OT:
Gick in på din blogg, något jag inte kommer göra igen, tycker den var grymt osmaklig och förstår att du vill provocera och få uppmärksamhet. Men det är inte speciellt lämpligt att länka den på en hamster-sajt där det finns småbarn, Den handlar inte ens om hamstrar.
Kortsagt, ta bort länken, din blogg var riktigt löjlig, läste 3 inlägg, haha du är bara en wannabe inom bloggbranchen, inte ens roligt.
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
#12 OT: Blogglänken ligger i hans "Signatur". Den kommer med i alla inlägg han skriver, precis som länken till min hemsida. Därför kan du inte kräva att han tar bort den trots att det han skriver är provocerande.
#13 Tycker du det är okej att han länkar till en blogg där han skriver såna här inlägg:
Borttaget av Medarbetare, texten är inte lämplig och inte heller relevant för tråden. Mvh.
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
#14 Nej det tycker jag inte. Det är oerhört stötande, men det ska inte diskuteras här.
Hahaha oj, vilka problem vissa människor kan få allså :) Jag får runt 15 000 besökare om dagen så e jag verkligen en wanna be ?
Nä, men asså jag kommer aldrig igen låta mina djur springa runt i lägenheten… Det har alltid gått så utmärkt! Stackars hamster :/
#16. aa för de har du nog :)
#17 Kan ladda upp en bild på statistiken om du vill? Fast 15 tusen är ingenting…Kisse får typ 150 tusen besökare om dagen ;) Men jaja, nu ska vi inte prata om min underbara blogg som alla borde läsa.
#18 Står du för det du skrivit som jag citerade i #14 ?
Antagligen är du en väldigt ensam kille som måste söka uppmärksamhet på ett otroligt konstigt sätt :( Du behöver inte skriva löjliga saker, ingen tycker det är intressant att läsa en sådan blogg som småbarn startar för att de vill vara något. Du kommer skämmas över din patetiska blogg om 2år.
Beklarar sorgen efter din lilla hamster..
Nu till något annat.. Jag har inte gjort så stort väsen av mig här innan.. Men jag kan inget annat än hålla med mandyosv när det gäller din blogg… Det du skriver i din blogg är osmakligt.. Läste några av inläggen.. Och jag blev rent ut sagt äcklad.. :( Men denna tråden handlar inte om det.. Men har god lust och skicka ett PM till dig istället.. Ush..
Vad spelar hans blogg för roll? Sålänge han inte tar upp den i detta forumet om hamstrar och skriver provocerande grejer här så har han ju rätt att ha en blogg oavsett hur osmaklig och provocerande den är. Tror inte man får diskutera andra människor och deras privatliv såhär i forum dock? Känns ju inte så kul i alla fall… Sen är det ju inte rätt att han pratar om statistik och liknande för det är ju att promota bloggen och känns ju lite fel att göra på ett hamsterforum… men som sagt, det var inte han som tog upp det från början.
Nu är jag faktiskt ledsen…Har skapat tråden för att hedra min älskade hamster och ni började bara smutskasta min blogg, fast det har inget att göra med min hamster. Tack för det…
#21 Han har med sin blogg i varje inlägg tack vare att han lagt en länk där den är. Det passar sig inte och bör påpekas.
#22 Sluta spela för att få medhåll. Ta bort länken så slutar det diskuteras :)
OnT Lägg upp bild på din hamster som fortfarande lever :) Du vet väl att du måste skaffa en till nu! Vila i frid Ballen
Jag tycker givetvis att det är sorgligt att din lilla hamster dött.. Och förstår dig..
Att det blev så mycket skrivieri om din blogg är kanske inte så konstigt.. Med tanke på att du har den länkad i din signatur.. Och ja, som sagt innehållet i den är en annan historia..
Men det är inte det tråden handlar om.. Utan att din lilla älskling gått bort..
Hur ser din hamster ut som lever än? Tänk på att den måste få en kompis nu bara.. :) Så att den inte blir ensam..
Så! Nu har jag tagit skiten :)
Alla saknar Balle, t.o.m min mamma gör det. Och det märks att Cookie är ledsen… Han sover hela tiden och gör typ inget annat, han saknar nog sin BFF.
Har fullt upp och kan inte köpa en ny hamster just nu, tänkte besöka Arken Zoo på lördag och kolla om dom har några fina och snälla hamstrar 
//Här har är en bild på Cooki…Tog bilden idag :)//
Aww så söt.. :)
Självklart så saknar han sin kompis, där är ju något som fattas.. Inget är som vanligt, ingen och leka med..
Hoppas att du hittar en kompis snart.. :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Dominik är ett troll är nu bevisat hahaha. kolla denna vidriga video. sedan skriver han på andra ställen att han har möss, ödlor och spindlar. ingenting om hamstrar.
#29 Och kolla vad du skrev till mig ditt skämt, efter att du publicerat din video när du fattat att du inte är omtyckt.
"#48 citat borttaget av Medarbetare pga olämpligt innehåll.
Kan du bevisa det ?
#32 Ska jag printa det menar du? eller ta kort med mobilen? hahahaha asså att människor som dig ens existerar
#33 Vad är ditt problem människa? Fattar du inte ett jag skapade tråden för att hedra nånting jag Älskade? Fattar du inte det? Vem är du egentligen? Förstår du hur ledsen jag är just nu asså? Min hamster var typ en av dom få sakerna jag älskade och du förstör ALLTING.
Undrar verkligen om det är jag som är så jäkla efterbliven här…Har du inget liv så ska du ta det via PM, inte här.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ni andra :D Har filmat min älskade hamster baby <3 Fattar inte att jag älskar honom så mycket. GOOSH va jag älskar honom <3

Det här är ju löjligt! Kan ni inte bara skärpa till er!!
Tråden handlar om en hamster som dött och jag skiter fullständigt ifall det är djävulens hamster som dött. Det är sorgligt ändå.
Låt tråden handla om hamstern istället.
Jag tycker det är fruktansvärt trist att det är bråk i varenda jäkla tråd nuförtiden, det är helt galet.
Det är otroligt många unga människor som söker sig till Hif med frågor osv. Och sådana här inlägg skrämmer iväg dem, för att inta tala om deras föräldrar.
Tycker ni det är bättre att låta dem klara sig själv med sina frågor för att det är viktigare att ni får gräla?
Gör det nån annanstans. Starta ett grälforum eller vad som helst.
Jag är ruskigt trött att komma in här på kvällarna och se bråk efter bråk efter bråk.
#37. Han verkar verkligen vara djävulens barn. Du ser inte vad han skrivit till mig eller? Han har hoppat på HUR MÅNGA SOM HELST inne på andra iFokus sidor och uttalat sig om att folk är tjocka osvosv.
Vill bara tala om att han är ett troll och vad han gjort.

#38 Ett troll är en person som skapar ett nick och går in på forum och ställer till oreda. Alltså en person som inte finns.
Dominik har funnits på iFokus i några år, fast bara nyligen på hamster.
Så det funkar inte att kalla honom troll. Det funkar kanske att kalla honom andra saker för bloggen är ju såklart inte lämplig att lägga upp på ett barnforum.
Men återigen, måste det tas upp och slängas skit i denna tråden för det?
Men definitionen på ett forums-troll är en helt annan.
Men ärligt vad har hans blogg med detta att göra ? Jag har också läst hans blogg och tycker att den är vidrig, men jag skulle aldrig någonsin lägga upp det i en sånhär tråd. DET ÄR BRIST PÅ RESPEKT! även fast den inte är lämplig, så kan man ta det någon annanstans, men inte i en tråd där man faktiskt sörjer en hamster. Vad är detta för forum egentligen? Man bli mer och mer rädd varje gång man loggar in här och träffar på en hög med elaka,irriterade och fruktansvärt dumma människor. Vad är det med er ? Var är respekten till andra ? Bara för det är internet och man sitter bakom en dator så får man inte bete sig hur som helst, sen spelar det ingen roll om det är på ett forum eller någon annanstans.
Fy vad folk kan vara vidriga!
Och UllrikaD, bra sagt!
I vilket fall som, Vila i frid herr Balle.
Du har inte 15000 besökare. Bevis: Då hade du varit gaaaanska känd bloggare. Dina videobloggar skulle haft mer än 100 views, vilket de inte har. Du skulle ha haft mängder med kommentarer. Du skapade bloggen i mars detta året! Man fårinte 15000 besökare på en månad.
Kan ni inte starta en annan tråd där ni diskuterar hans blogg istället och låter denna få vara ifred ?`:)
Ts är inte ens kvar
De borde bara strängare regler på sajterna för såna här dumheter, och så som dom skrivit, Jag tycker de ska vara skrivförbud i minst en vecka!
Här sitter de barn och även kanske föräldrar, och dom ska inte behöva se sånt här!
Skärpning här!
.::Behandla dina djur med kärlek och respekt::.
🐱Crazycatlady KeepCalm&loveBunnies😎
#45 Användaren är borttagen
#46 Tur är väl de, de ska vara trivsamt att läsa i dom här sajterna! :)
.::Behandla dina djur med kärlek och respekt::.
🐱Crazycatlady KeepCalm&loveBunnies😎
Tycker det är moderatorernas jobb att se sånt här i tid och plocka bort vissa användare. Försöker inte på något vis smutskasta dem, men de har gjort ett väldigt dåligt jobb på sista tiden.
Vill även påpeka att min allra bästa vän är moderator på den här sajten, så jag ska säga till även henne att skärpa sig.
Annars kanske det är dags att se sig om för nya, mer aktiva Medarbetare?
Ang. bråket i denna tråd, jag kan inte göra mer än att hålla med UlrikaD. Hon fick fram precis allting som jag tror att de flesta känner här inne.
Och självklart är Dominiks beteende inte acceptabelt!
Detta ska inte försvaras på något vis!
Att TS nu har tagit bort sin användare tycker jag tyder på att mandyosv var inne på rätt spår.
Nuff' said!
OnT: Trodde inte i min vildaste fantasi att en hamster kunde kvävas under ett täcke.
Låter super mystiskt…
Jag tror att hamstern dog av en annan anledning, och så råkade hamstern just där. Men jag antar att vi aldrig kommer få reda på vad som egentligen hände…
Även om medarbetarna och sajtvärdarna gjort ett dåligt jobb på senaste tiden, så har vi här inne på forumet också ett ansvar över hur vi sköter oss. Jag tycker att hela hamster i fokus har blivit en sajt där man får passa sig för varje ord man skriver imellanåt, för annars får man sig en avhyvling eller ett sur mothugg.
Man ska kunna komma hit, diskutera, sörja som i detta fallet, glädjas och frodas men istället så blir det sånna här fruktansvärda trådar där det plötsligt blir en blogg indragen i en tråd för en hamster som faktiskt dött ?
Spelar roll nu, Ts är inte kvar men det är faktiskt på tiden att medlemmar som vet med sig att dom inte beter sig på bästa sätt skärper sig och att Medarbetare och sajtvärden kanske rycker in tidigare och blockar användare/låser trådar osv innan sånt här trams eskalerar.
Självklart ska man få uttala sig om sina åsikter, men man kan framföra dom på ett moget sätt iallafall.
#48 Håller helt med.
Ulrikad: Sorry blev bara grymt upprörd när han vräker ur sig sådana saker till mig samt trakaserar mig i PM, skriver till andra på iFokus att de är. A vill inte ens skriva mer vad han har skrivit nu.. Men fattar vad du menar, så får be om ursäkt för jag satte igång något.
Sen har han även gjort videoinlägg där han säger att möss är vidriga djur som stinker osv så han verkar inte vara en värst bra djurvän.
Nu måste jag hoppa in.
Jag har haft kontakt med Dominik i över ett år nu, nej, han är inget troll.
Han HAR HAFT väldigt bra hand om sina djur (bla rätt många möss), en av hans möss vann tillochmed förstapris i PC, vilket tyder på att han inte felbehandlat dem.
Även hamstrar, spindlar, ödlor och såna djur har han/haft.
Men han är en vääääldigt knepig människa som oftast är ute efter att provocera, och han faller för grupptryck 3847549505 gånger om dagen.
Fattar inte ens hur ni orkar bry er om hans blogg, mer oseriös kan man väl inte hitta. Det är till 100% en flummblogg för att försöka provocera folk i sann Hanna Widerstedtanda, att ni ens går på det?
Har själv tröttnat på honom, och tagit bort honom från facebook (där jag haft honom som vän i mer än ett år, återigen, inget troll), men att han ska få stå ut med sån här behandling i en tråd OM HANS HAMSTER SOM DÖTT (!!!!!!) är inte okej någonstans, ni människor borde verkligen ta er en funderare på vad ni håller på med. Snart lämnar även jag hamster iFokus, vilket jag tycker är trist eftersom jag har trivts här jättebra tidigare.
Sajten borde verkligen ta in mer aktiva medisar, som bla kan ge skrivförbus till människor som nu bevisat att de endast finns är för att ställa till bråk.
Förjäkligt, hela situationen…
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
Har rensat tråden nu en hel del och är beredd att hålla med om att inläggen borde blivit raderade tidigare. Jag är nog den mest akriva medarbetaren här numera, å jag har inte tid att kolla igenom alla trådar 24 timmar om dygnet.
Sen behöver man inte ge skrivförbud så fort någon verkar osmaklig, i detta fall så har TS inte själv tagit upp något olämpligt. Vad denne gör på fritiden är orrelevant för tråden, anser jag.
Ni som vill fortsätta diskutera, gör det. Men håll en god ton i så fall :)
Får man otrevliga PM via någon sajt så är det Sajtvärd eller Medarbetare man ska kontakta- inte ta det i en offentlig tråd.
/Monica
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
(menade inte att Dominik skulle få skrivförbud, utan ett par andra människor som förpestar 80% av trådarna här)
#54 Då har du inte kollat i alla andra trådar HAN har förpestat där han säger att folk är tjocka horor som borde gå och dö.
Jag tycker du resonerar ganska konstigt som ens kan försvara en sådan människa som dominik.
#55 Jag har inte heller kollat alla tidigare inlägg från personen i fråga, men så länge man sköter sig på den aktuella sidan så ser jag ingen mening med att ge varken skrivförbud eller ägna sig åt förtal. Eller ens hänga ut en person offentligt. Det är inte okej nu och kommer heller inte att bli det.
Och återigen- det som skrivs på bloggar och andra sidor är det ingen här på HIF som har något att göra med, det är ju ingenting varken Sajtvärd eller Medarbetare står bakom.
Vill du diskutera ämnet får du vända dig till sajtvärden, det känns bättre att du tar det direkt via henne istället för att fortsätta här :)
_
Jaha jag trode mer att hela iFokus hänger ihop. Om han hotar mig i PM ang. att jag skrivit något i en tråd på Hamster i fokus så tycker jag att något borde göras. Om jag skulle skriva ett PM till t.ex Synwhore där jag skriver att hon skulle vara en äcklig **** som blablalbla ja allt du kan tänka dig, skulle det alltså vara okej då?
Vet du vad som borde göras om han skriver såna saker? Anmäla, inte tjaffsa på en forumsida där vi ändå inte kan göra något.
Jag försvarar honom här, eftersom han i denna tråden inte hade gjort något för att du skulle attackera hans blogg, I DENNA TRÅDEN!
Du hade kunnat skriva ett pm till honom och säga vad du tycker om hans blogg (varför du ens orkar lägga din energi på en sådan oseriös sak), men du behöver inte göra det i hans tråd om hans hamster som dött.
Jag är inget big fan av Dominik, antagligen ännu mindre än vad du är eftersom jag känner honom betydligt mer än vad du gör, men inte ens han förtjänar sådan här påhoppning i en tråd om helt andra saker..
#57 Som sagt- blir man påhoppad eller illa berörd av PM så kan man anmäla det till sajtvärten.
Det hör inte hemma i ett synlig tråd.
_
#59 Jaha okej, tyckte bara inte han förtjänade att tyckas synd om även om hans hamster dog under hans täcke när han inte hade den under uppsikt.
Synd om hamstern är det, men inte om honom. Tycker Jag.
Ja men mandyosv, det är din åsikt. Droppa hela saken nu, det är inte lönt att dra i det mer. Sen kan man tycka vad man vill om hela saken okej ? Men nu är det som det är och om inget annat har kanske Dominik lärt sig något av händelsen.
#61 Tyckte jag märkte ganska tydligt när jag skrev Tycker Jag. Sedan så svarade jag bara genom att skriva jaha okej och vad jag tyckte om saken. Så att du droppade din kommentar här nu var lika "onödigt" som vad andra tycker om mina kommentarer.
Oh herregud människa. Du är roligt du. För det första så även fast dominik har haft en realtivt tråkig attityd gentimot dig (vilket han har) så tycker jag det är respektlöst av dig att säga att det inte är synd om honom för att hamstern dött. Hade något sagt så till mig hade jag blivit förkrossad! Men skitsamma, vi kan prata om detta i evigheter eller bli rasande ovänner, så därför lämnar jag detta igen ^^ Du kanske själv ska tänka på vad du skriver i trådar för ibland känns det som att det inte är så konstig att folk blir förbannade på dig.
Och har du ett svar på den saken kan du PMA det istället, vi behöver inte ta resterande här och förpesta tråden ännu mer, vilket jag också gjorde nu. Förpestade tråden alltså.
#64 a de gjorde du, jätte onödigt så du får stå för att jag svarar.
Kan säga somsåhär: jag känner inte empati för Dominik att hans hamster dött.
Om någon kallat dig för en jä*la ho** som kn***ar djur , hade du tyckt synd om den personen då om hans hamster dött?
man tycker väl synd om djuret inte om människan som är en vidrig människa.
Kan inte ens fatta att du börjar tjafsa med mig om detta, när jag blivit utsatt för trakasserier av Dominik. (sadface)
Än en gång, vart är ni moderatorer?!
Tråden skulle ha låsts och tagits bort för längesen!!!!
PMA om du vill ngt ^^ tänker inte svara här. *Glada tankar ska det vara på ifokus*
#67 var det då istället för att klaga. Och om du resonerar så att man ska pma om man vill något så kunde du pmat mig från början när tråden ändå var full med OT :S
GLADA TANKAR! :D
#69 Ja visst :D Vi kan köra mer OT här tills den låses, Vad har du gjort med dina hamstrar idag?
Ja du, bytat lite vatten,städat lite sandlådor och kramat och motionerat dom lite ^^ Själv då ? :D
#71 Vad mysigt :) Samma faktiskt, gett dom pzophobas också, men nästan ingen ville ha, så fick bjuda på mjölmask också ._. Sedan har jag kollat till mina 4 dagars bebisar för första gången :D
Oh har du bäbisar :O Jag vill också ha en massa hamsterbebbar :P Men anser att jag inte kan tillräckligt än, och har haft påtok för få hamstrar ^^ Har inte kommit till skott med det där att testa och ge mina 2 mjölmaskar än, hade varit kul och testa iaf :D Du har guldisar va? Har fått för mig det…
#73 Jag tog emot den honan som har 4 dagars bebisar från en som blivit "allergisk". Hon var gravid när hon inte ens var 2 månader …
Men allt gick bra iaf :)
Sedan har jag en kull på 5 veckor och en från samma allergiska människa som ska föda inatt!!!!! :D:D:D
Jaa guldisar! 11 vuxna. dudå?
Jag har 2 dvärgar ^^ Som iförsig inte tänker samsas i samma Bur inte. Små surskunkar. Har också blivit allergiskt mot mina, får problem med andningen när jag håller på med dom men tänker inte göra mig av med mina små gryn :O Never :O Dom är för underbara för den saken :D
#75 Jaa, tänker aldrig göra mig av med mina heller!! Assöta och underbara! Ta mjölmask då till dvärgarna, dom kanske inte klarar dom stora äckliga! men ta med en pinsett, och låt den sprattla mot hamsterns ansikte så den tar den, annars brukar dom inte ta dom om man bara lägger dom i matskålen.
haha ^^ Jag hade massvis med mjölmaskar innan när jag hade min skäggagam. Dom luktar så jäkla äckligt bara XD Det är det enda…
Trodde att ni kunde släppa det här nu men detta leder ju ingenvart. Hoppas ni kan hålla en bättre ton framöver.
_