Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1185 ggr
atlanta
0

Tips på färskfoder

Vill ha lite tips på vad vi kan ge min dotters hamster? Nu äter han hemmablandat Foder efter ett recept jag hittade här, med axa grynblandning, undulatfrön och kattpiller. Han får även lite grönsaker som morot och broccoli. Vad kan vi mer ge honom? Saknas det nått viktigt i hans kost?

Roonja
0

Ägg, sallad, gurka, pasta (utan salt), Barnmat, ärtor, majs, ost, brysselkol, nötfärs, ris, paprika, groddar, maskrosblad, kattgräs, yoghurt, potatis, ja, lite allt möjligt. Glad

atlanta
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Verkar som de kan äta nästan allt Glad Ska planera in lite mer smaskens åt honom, då blir han glad. Nemo tackar för tipset.

atlanta
0

Vad har han för färg??

Roonja
0

#3 han är svart eller Silversvart dominant spot (i dagsläget är det svårt att se skillnad på silver och inte silversvart. Man behöver nog se honom i verkligheten. Skrattande och korthår såklart :)

Lojs
0

Jag skulle nog säga svart polywhite ds, bara ds brukar inte få just den här teckningen, inte på de svartbaserade i alla fall.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

atlanta
0

#4 #5 Tack, tycker det är himla kul med färger (håller själv på med kaniner) men det är så svårt!!

Roonja
0

#5 Det tänkte jag också. Men den teckningen finns väll bara på importerade djur?

Just ja. Dem hamstrarna på zoon kommer ju från grosister (oftast) som importerar. :)

Lojs
0

Mm, jag har sett flera med den här teckningen i min djuraffär, gissar på att det är imazoo som har dem.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Roonja
0

#8 jaha. Har aldrig sett den teckningen på en djuraffär. Men jag har hört några som har sett. Vet även att någon uppfödare köpte en sån och avlade på.

mandyosv
0

hamstrarna som ser ut så är ofta ifrån tjeckien men imazo avlar ju själva också på importerade hamstrar! när djuraffäerna tar in får de oftast 10 st blandade kön i alla möjliga färger så de är inte från samma kull. din va jättefin! :) sen kan man ju inte alltid säga att djuraffärerna tar in från grossist, jag vet att mölndal zoo & reptil avlar själva de har ingen kontakt med grossist. vet även att både arken & grizzly zoo i sisjön inte tar in från grossist, de har lappar uppsatta där de söker efter uppfödare :) på grizzly & arken där har även den bästa kaninhållningen i djuraffärer jag sett förövrigt :)

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

atlanta
0

Vi köpte den här lilla killen från en tjej som hade tänkt starta avel men sen ångrade sig. Tror han var från djuraffären från början. En riktigt go social liten kille Glad