Lite många frågor här borta! ;)
Hellojsan! Nu är det så att jag behöver hjälp med svar lite (många) frågor:
1.För 4 månader sedan köpte jag två "hanar" från en djuraffär (Mobba inte! :P) Men en dag så hittade jag en unge i boet och då var det ju klart att någon av de var en tjej så jag kollade vem som var mamman genom att se vem ungarna diade och flyttade pappan sedan till en annan Bur. Det fanns bara en unge och dvärgisar brukar väll få fler? (Gärna var på det) Ungen är ca 1 månad. Nu behöver jag bilder på ungar där du skriver hur gammla de är. Behöver också hjälp med bilder på köns bestämmning!
2. När blir ungar könsmogna? Parar de sig då med mamman?
3. Om det är en kille kan jag då flyta över den till pappan? Och om jag kan det behöver jag veta hur man gör liksom.
Nu lite andra frågor:
1. Min låsas pappa har sågat lite björk och jag undrar om jag kan andvända spånet som Bottenmaterial. När jag krattade upp det kom det lite gräss och moss strå med, Gör det något?
2. Kan man andvända en liten bit björk osm sådant dom kan tugga på? Jag har hört att man ska lägga det i ugnen isåfall och hur gör man då (Tid och temperatur)
"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"
Det är individuellt hur många ungar de får, det kan också hända att mamman äter upp ungar om de är sjuka, svaga eller om hon känner att hon inte kan ta hand om dem.
Könsmogna blir de vid fyra veckors ålder, och då måste man skilja på honor och hanar.
Resten får någon annan svara på
Men jag har inte hittat blod någonstans i HELA buren. Satt hur länge som helst och tittade och letade man fann ingenting!
Det går nog bra att lägga in trots grässtrå!
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
Ok! Tack ås jätte myket för hjälpen båda två! :)
#3 Perfekt! Då behöver jao inte "slösa" pengar på köpt spån :)
Var inte rädd för att du inte sett blod. Hamstrarna är flyktdjur och är duktiga på att städa undan efter sig för att minska risken för eventuella rovdjursbesök!
5# Okej! Tack så jätte mycket för svaren allihopa :) <3 :D