Varför???
Min Olof börjar hamstra allt jag lägger i skålen. Så fort jag lägger i så tar han ALL mat in i boet. Ska jag göra någonting åt detta eller är det ok? Svälter han?
Madsan
Madsan
Nästan alla mina tar all mat och bär omkring :)
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
#1 Han tar hamstermixen men även det färska. Ser ut som han ska sprängas när han samlar på sig haha :P Jo han tar det till ett förråd, men jag tänkte bara om dom alltid äter därifrån sen eller om dom bara samlar för samlandes skull? haha :P
#2 Aha ok han har aldrig gjort så förr, utan han brukade sitta i sin matskål och äta :P
Madsan
#1 Jag är noga med att rensa hans bo från sånt som kan bli dåligt!
Madsan
#4 Bra, för det var det jag hade tänkt säga att du bör göra om det är färsk mat. Det gör dock ingenting med hamstermixen om den ligger i boet.
Se också till att den färska maten inte ligger kvar i hans kindpåsar, det kan bli dåligt.
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
#3 Han kanske blivit äldre och kommit på att han vill gömma mat :D
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
Hamstrar hamstrar ju, dvs de tar maten i kindpåsarna för att förflytta den till sitt hemliga förråd. Så kan de äta sen när de själva vill ;)
En del av mina har en ovana att ta all mat och lägga den i toaletten i kisset.. det är väl mindre smart kan man tycka (?) 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_