Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1247 ggr
Roonja
1

Mirakel!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ska berätta vad som hände ikväll.

Jag och familjen hade varit borta på eftermiddagen och kom hem vid 19 tiden på kvällen. Jag gick raka vägen in till hamstrarna för jag kännde att någonting var fel. När jag kom dit tittade jag till alla och la i mat i sista buren som var Jumanjis. Han var inte i huset. Och kom inte heller fram när maten prasslade i skålen som han brukar. Han låg bakom hjulet. Kall och ihopprullad. Jag tog upp honom och gick till mamma. "ennu en hamster som ska dö" tänkte jag. Han rörde sig lite, men trodde det bara var närvryckningar.

Mamma tittade på honom.

-nej sa hon. lilla Jumanji. Nu såg jag att mårhåren rörde lite på sig. Jag bara, mamma han lever!!! Jag värmde honom under tröjan och gav vatten till honom. Han fick droppar efter som han inte rörde sig. Jag blåste försiktigt in luft i munen och la in en handduk i torktumlaren så han skulle få värme. Medans hade jag honom under tröjan och hoppades att han skulle klara sig!

Han fick en handuk om lindad runt sig. Efter ett tag tog jag honom i handen. Han rörde på sig. Jag sa till mamma så glatt jag kunde. Han klarar sig nog. Efter ett tag öppnade han ögonen. Han reste sig upp och gick lite i min hand. Han vinglade lite, men det kan man ju förstå.

Alltså jag kom hem och kännde något är helt fel, hittade honom kall och han var nära att vandra vidare. Trodde inte han skulle klara sig. Men med lite kärlek och värme klarade han sig. Jag och mamma tyckte i alla fall det var ett mirakel att han klarade sig. Det såg verkligen inte ljust ut för honom.

(Till dig Nallebus: Tyvärr kommer jag inte låna ut honom till dig på grund av det här. Tyvärr. :( Känner att han behöver vila upp sig och jag vill inte utsätta honom för någonting. Hoppas det finns någon annan hande du skulle kunna tänka dig?)

Jag är verkligen glad att han överlevde. Var så orolig att en till skulle avlida på kort tid. :D

Mika-S
1

Åh, vilket mirakel!

Sajtvärd för Valp & unghund

Mvh Mika

[VillePille]
0

Åh, vilken tur att kan klarade sig!

Roonja
0

Tack!

Gav honom ärtor imorse. Han mumsa på dem. Jag kan nästan inte förstå att han klarade sig. Men jag är så glad för det! Oskyldig

[VillePille]
0

En riktig söting är han! Kyss

[Momiji]
0

Så skönt att han klarade sig!

Bruden-Mbuti
0

vilken tur ni hade.

antar att du redan tagit ut hjulet så han inte kutar i det på några dagar utan får vila upp sej ordentligt nu.

min tanke är att eftersom du hittade honom vid hjulet så kan han ha kutat i det så han kollapsade.

Roonja
0

#4 Tack! :D

#5 Verkligen! :D

#6 Han har en boll med ställning. Alltså typ ett Hjul. Han springer inte i hjulet utan sover i det. Så han kan inte ha kutat tills han kollapsade.

Nallebus
0

Oj vilken tur du hade att han klarade sig, förstår vekligen att du inte vill låna ut honom nu med tanke på vad han gott igenom :)

Jag är bara glad att han lever :)

VinkarCrazy hamsterlady and a turtle! Spelar pajas

BallongFlingans Qito The LegendBallong

Erika89
0

Kan han ha gått i typ Dvala

Hade en hamster när jag var liten som var jättekänslig om man tog grönsaker direkt från kylskåpet, då hamnade hon i Dvala och då fick man värma henne så hon kom igång igen.
(tog tyvärr en stund innan vi kom på att det var för den kalla maten, jag var 10)

Skönt att han blev bra iaf! :)

Roonja
0

#8 Tack Nallubus att du förstår! Skrattande

Hoppas du har en hane som passar, eller så kanske du vill låna Kokos?

Odette
0

Usch va hemskt att hitta honom sådär, jag brukar också kunna känna på mig när något är fel å det är en himla tur vissa gånger! Man får bara en känsla av att man måste gå och titta till dem. Skönt att han klarade sig ! :')

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Adrina
0

Hänt mig samma sak fast med en degus! Dock var det logiskare då degusen var i vårt packeri när det var 20 minus utomhus. Tur din hamster också klarade sig!

Roonja
1

#9 Nej tror inte det. Han var nära på att vandra vidare, han gick nog inte i Dvala! ;) Glad

#10 precis. Visst är det bra ibland att man känner det på sig. Tack Monica! Skrattande

#12 Tack! Ja, jag är jätteglad för det. Han verkar må bra nu! :)