Ta ut hamster
Hellu, har börjat fundera på att ta ut lille Charlie snart. Vet att det fortfarande är för kallt och lite för blåsigt så det lär väl ta ett tag innan jag kan ta ut honom. Ungefär hur många grader bör det vara för att de ska kunna vara ute? :)
Du kommer alltid att ha största platsen i mitt hjärta. Jag saknar dig ;'(
Tycker inte det är nödvändigt förens sommaren, det är ju kyligt ute och blåser så det är ingen idé att ta ut honom nu. :)
Det får inte vara under 15+ ute då hamstrarna lägger sig i Dvala.
Mvh Nova
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
Jag tog ut en av mina hamstrar i typ 3 min i förrgår, då var de typ 20 grader i solen!
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Jag tar inte ut mina förrän framåt sommaren. Även om det är varmt i solen är luften kylig och marken är jättekallt. Det tar några månader till innan värmen kommer till gräset och jorden under.
Förlorade en hamster häromdagen som blev förkyld så tyvärr är de ju inte så tåliga de små liven.
Tur då att jag hade den på utebordet i en Bur :)
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
åh tack för svaren! Tittade på termometern nyss, är ca 16-17 grader här ute och sol. Men fortfarande lite blåsigt. Jag väntar nog några månader innan jag tar ut honom. Innan dess får jag väl plocka in lite gräs och grenar ^^
#3 Åh usch så hemskt :(
Är det en dvärgis?
"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"
#6 Nepp, guldhamster ^^

Jag vill ha vindstilla, kväll och ca 20-22 grader om jag tar ut mina. Guldhamstrar är rätt tåliga, sällan de blir sjuka, men om det är något som kan vara känsligt så är det ju växlande temperaturer och drag, så jag riskerar ingenting.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
7# Ok, Vill inte sno tråden eller så nu men kan man ha dvärgisar utomhus??
"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"
#9 Ja, klart om de är tillräckligt varmt de vill säga.
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus