Skullle inte rekommendera plasthus, då det lätt blir fuktigt eftersom det inte ventilerar så bra. Ska du ha hus så välj trähus.
Ett hus för guldhamster ska vara minst 15x15x10cm.
Dvärghamster 14x11x10cm
// Sofia

okej tack jag tänkte väll det:)
Jag säger som #1, rekommenderar verkligen inte plasthus. Jag hade i början ett plasthus som följde med buren till min hamster. Hon blev väldigt konstig i pälsen just av fukten i plasthuset, den liksom stripade sig och såg allmänt risig ut. Jag läste på lite mer och provade sedan att köpa ett litet billigt trähus, och pälsen blev bra på ett par dagar! :)
//Caroline
Jag brukar skippa plasthusen, dels för att de är lite väl små och inständga. Men också för att jag är rädd att de ska fastna i hålen 
Antingen ger jag dem en kartong eller ett trähus eller "trä brygga" att sova under. Eller bara en massa massa papper. Funkar de också 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Jag plockade fram ett sådant litet hus, tänkte använda det vid fotografering. Men jag insåg att jag vågade inte använda det då hamstern är mkt större än ingången. Hur tusan skulle jag få lös honom om han fastnar
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
#5 haha dom kommer igenom hål som är mindre än hälften av dem själva! En toarulle lätt som fullvuxen t.ex även mindre!
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur