Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningcampbells
Läst 2516 ggr
jolinak
0

De går inte att para! :(

Jag har en en handvärgis som är vintervit agouti och min kusin har en vintervit hona. ibörjan parade de sig lite men efter bara någon dag så har de mer blivigt bästa vänne och de pussas och hon låter honom göra det och de brukar somna tillsammans. Jag vill ha ungar på de för att båda är superfina och har jätte bra temperament men det går inte… Rynkar på näsan Något tips om hur jag ska få de att para sig istället för att gosa? Ska jag vänta någon månad innan de får träffa varann igen?

tack i förhand /jolinak

HamsterMarie
0

Kanske han också är steril? Foten i munnen

jolinak
0

Kanske… Men det är inte det som är problemet… Det kan jag ju inte veta eftersom de inte äns parar sig Rynkar på näsan Problemet är ju att de typ är för bra vänner eller nåt..

Roxie
0

Hur gamla är de då? Han kanske är för gammal, eller att hon är för gammal.

// Sofia

jolinak
0

Hanen är ca 5 mån och honan också..

mjuhm
0

Låt dem bo tillsammans ett tag? Det brukar jag göra med mina då jag ska para dvärgarna.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Roxie
0

Ibland kan det dröja superlänge innan de parar sig.

Som ett exempel kan jag berätta om mina två roborovskis jag hade för ett tag sedan.
Jag trodde att det var två hanar, så det skulle ju inte ens kunna komma bebisar. Men det gjorde det :P
De hade bott tillsammans i ca 8 månader när jag en morgon kom in för att titta till dem, och i boet låg massa bebisar.
Uppenbarligen var en av dom en hona, och det visade ju sig ganska snabbt vilken det var :P

Men till poängen, det tog alltså 8 månader för dessa att få bebisar. Vilket såklart är för sent för en första kull, men tanken var ju inte ens att de skulle få bebisar.

// Sofia

jolinak
0

Jag kanske ska låta de bo tillsammans med problemet är att då kommer hans bror bli ensam… Rynkar på näsan

Snövit112
0

har ni provat att para hans bror med bruden då ?

jolinak
0

Ja men hon gillade inte honom + att när hon ställer sig i ''parningsställning'' så går han bara fram till ansiktet. han går t.o.m över henne… Så honom har vi gett upp med Tungan ute

jolinak
0

Om jag låter de bo ihop, ska jag låta hanen bo i honans Bur eller honan i hanens Bur?

HamsterMarie
0

#10 Gör rent en Bur helt först så ingens doft finns kvar, men du riskerar att du kommer få sära på pojkarna sen. Om du har de från varandra förlänge.

jolinak
0

#10 ok Obestämd tror du de kommer kuna leva tillsammans igen om de får träffas lite då och då utanför buren?

HamsterMarie
0

Kokos och Cola kan vara 1 dag utan varandra vet jag. Det längsta var 2 veckor, men då var Cola mycket yngre.

Så vet att det går en dag utan problem, har inte vågat testa mer än så. :)

jolinak
0

de har varigt i från varann i ca 2 dagar vet jag. Men inte mer tror jag…

HamsterMarie
0

Du får prova dig fram, men låt de träffas ofta utanför buren då! Eller så låter du cupcake(?) sova varannan dag i burarna.  Glad

jolinak
0

Ok, Honan kommer att bo hos mig varanan vecka så det är nog en ganska liten chans att de inte gillar varann. Jag ska väll torka cupcake med ärtans toa papper när han ha varigt med honan så att Ärtan inte blir avundsjuk (stavning?) som kokos :P

HamsterMarie
0

#16 Det behöver du nog bara om Ärtan är agressiv mot Mimmo :)

Mimmo, haha :) inte flingan :)

jolinak
0

Jo nu heter hon flingan Tungan ute Nej han blir mera avundsjuk på cupcake när han har varigt med henne för han gillar också henne men vill inte para sig, han kanske är lite barnslig Glad

HamsterMarie
0

Ah, men Kokos blir ju sur för att hon tror att Cola ÄR blue. Hon hatar ju honom. Vet inte vad du ska göra men om Ärtan blir sur på Cupcake så kan du ju ta lite papper från huset.

Är Mimmo hos dig på fredag när jag kommer?

jolinak
0

Jag vet inte… det beror på om moster orkar köra hit henne den här veckan kan ringa och kolla Flört

HamsterMarie
0

Gör det :)

LinneaJohaanson
0

Var inte så säker heller på  att dom kommer gå ihop om man har dom borta från varandra. Mina två dvärgar var borta från varandra under en dag och sedan gick det inte att ha dom i närheten av varandra!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

jolinak
0

oj! vilken otur! så tror jag inte det kommer bli med mina för Ärtan rymde en gång när vi inte var hemma och sen när vi hittade honom 2 dagar senare kunde de vara med varann, fast de bråkade lite ibörjan men nu är det som om det aldrig har hänt Flört

Nova_Filippa
0

jag skulle vilja para Nova med någon jag vill så gärna ha små bäbisarGlad

NinjaKakan
0

Detta är en tråd från 2011 .

Nova_Filippa
0

vem bryr she

NinjaKakan
1

Hahah XD du är roligt du