Hamster iFokus

Hamster

Etikett: hamster
Läst 2917 ggr
Doffan
0

Min hamster kissar som en tok

Hej,

Nu är jag igång igen och frågar lite. På sista tiden har min hamster börjat kissa otroliga mängder. Hon kissar fullt i sin toalett på mindre än 24 timmar. Vi bytte hos henne igår, nytt rent spån i toaletten och idag på morgonen var det fullt igen. Är det något jag kan ändra på? Hon dricker även väldigt mycket vatten, så där har jag väl en av anledningarna till att hon kissar så mycket som hon gör. Men annars har hon inte fått nåt som kan vara relevant enligt mig. Vanliga fodret och varken mer eller mindre.

Nallebus
0

Har samma problem med min hane så det skulle, så skulle gärna vilja veta vad det är.

VinkarCrazy hamsterlady and a turtle! Spelar pajas

BallongFlingans Qito The LegendBallong

Absolutpea
0

Min gissning är diabetes, om hon dricker mycket och kissar mycket brukar det (Om jag har rätt) vara diabetes. Har ingen erfarenhet av det själv, så kan ju bara gissa mig fram..

Malinolsn
0

Jo, jag skulle nog också gissa på diabetes.. Hos människor är ett symptom iallafall att man dricker mycket = kissar mycket, så det borde ju vara så för hamstrar också?

[Em_I_Am]
0

Ja det låter tyvärr som diabetes. Man kan köpa teststickor på apoteket som heter Clinistix och testa sina hamstrar om man misstänker diabetes. De kostar 52 kr eller nåt.

Då sätter man hamstern i en ren låda eller burk och låter den sitta där tills den kissat. Den doppar man stickan i kisset o följer anvisningarna på paketet.

Ge era hamstrar mat som inte innhehåller socker. Ge grönsaker i stället för frukt.

Hur gammal är din hamster TS? Kommer den från uppfödare?

Doffan
0

Apoteket, here we come. Första jag ska göra när det öppnar imorgon. Tack för hjälpen alla.

UlrikaD
1

Fast Guldhamstrar får sällan diabetes. Visst det händer, men det är inte lika vanligt som på dvärgar.

Många hamstrar som dricker och kissar mycket gör det för att de är uttråkade. Som en del som rycker hysteriskt i vattenflaskan, fast en del dricker en hel del på kuppen.

Har själv haft hamstrar som kissat floder, men byte av Bur och aktivering så har både vätskeintaget och det hysteriska kissande slutat.

Doffan
1

#6 Vi har bytt Bur och möblerat om sen innan… Nytt inlägg gällande doffan;

http://hamster.ifokus.se/discussions/4f661166d3b4fd410002b686-doffan-mar-inte-bra?discussions-2

Nilla_93
0

om hamstern blir smal och mager så kan det vara diabetes annars är det något fel på njurarna min hane har samma fel ända att göra är Att undvika allt som kan vara minsta salt

Doffan
0

Var hos smådjursveterinär idag med Doffan, hon har fått en tumör Gråter