Mina 3 guldklimpar, bildtråd.
Är inte speciellt trött och dessutom uttråkad och eftersom jag inte lagt upp några bilder på ett tag så tänkte jag göra en liten bildtråd och skriva lite om mina 3 små hjärtan
TINY
Född: 16/8 2010
Färg och teckning: Silvergrå homozygot ba kh
Föräldrar och bakrund: okänt då hon kommer från djuraffär.
Smeknamn: Tjockisen, åkersorken, Ghettobebisen, tinytoon, dreggelbebis.
Tänkte börja med att presentera min matglada och stora tjej Tiny. Inget passande namn på denna nu 205 g tunga flicka längre 
Tiny fastnade jag för i en djuraffär i stan, skulle bara gå in och kolla på djuren som jag brukar göra. Så får jag se denna fantastiska tjej.
En riktig suris var hon och var förbannad då hon gnydde och putte på sina syskon som inte ville låta henne sova ifred. Jag har alltid "konstigt" nog haft en svaghet för
hamsterhonor och särskilt de lite småbitchiga eller vad man ska säga :P Vet inte varför. fastmade för henne helt och hon fick följa
med mig hem. Tiny var väldigt rädd i början och det tog ett litet tag innan hon vågade gå fram och nosa på mig. Men sedan blev det som att jag var den enda hon litade på.
När jag hade ute henne på golvet så vibrerade hon och hoppade till så fort hon hörde ett minsta ljud. Hon såg till att hålla sig så nära mig
som möjligt när hon utforskade golvet. Tog några steg ut men sen lika snabbt tillbaka till mig, där kände hon sig säker. Har fått jobba med hennes rädsla och hon
är absolut inte lika rädd nu förtiden. Tiny är en helt underbar hamster som älskar att gosa fast att hon kommer från djuraffär. Även om jag inte kommer köpa från djuraffär
nån gång mer så ångrar jag inte att jag köpte denna flicka
THEMISTO
Född: 14/1 2011
Färg och teckning: Normalfärgad dom.spot rex LH
Uppfödare: Ulrika Dahl, Chill-zones.
Föräldrar: Mamma Melbourne och Pappa Saffran.
Smeknamn: Nallebjörnen, pussgurkan, krullisen.
Themisto är pojken alla blir kära i. Hans underbara oskyldiga nallebjörnsansikte och krulliga morrhår får vem som helst att smälta
Hämtade honom hos Ulrika i början av året, hade bara sett honom på bild och jag blev chockad över hur mycket
vackrare han var i verkligheten. Themisto är pojken man sitter och gosar med och han har inget emot att bli pussad.
Älskar att ligga och sniffa på hans mjuka långa päls. Lugn och gosig har han varit från första stund men så fort man sätter ner honom på golvet blir de spring i de små benen vill jag lova
CALLY CALIDA
Född: 14/7 2011
Färg och teckning: Normalfärgad umb LH
Uppfödare: Sofia Jansson, Sulfidas guldhamsteruppfödning.
Föräldrar: Mamma BeLaisa och Pappa Curlys hamilton
Smeknamn: Bustjejen, Calle, apan, prinsessan.
När jag fick hem Calida bröts min T-trend (mina tio tidigare hamstrar började sina namn med bokstaven T nämligen) 
Det är Calida är clownen är här hemma, med sitt galna beteénde, rymningar och grimaser. Har jätteroligt att bara sitta och studera
henne när hon springer runt i sin bur
Men hon är inte bara busig utan kan vara på riktigt goshumör också.
Cailda är den som har bott här kortast tid men känner verkligen redan en stor kärlek till denna lilla tjej.
Det är svårt att slita ögonen från henne för hon är så himla vacker och go, är så glad över att jag har fått köpa henne 
Tiny som bebis:
Fina foton. 
Det var allt! Nu är jag däremot trött vill jag lova
Var inte meningen att det skulle bli så många bilder, men så är det när man inte laddat upp några på länge
#5 tackar så mycker
Helt UNDERBARA hamstrar och bilder!! 
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Så fina bilder! Och vilken snygging calida har blivit! :D
// Sofia
Gud så söt hamstrar! :)
Jätte fina bilder du tar ;)
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
Vilka jättefina bilder på fina hamstrar
vilka fina bilder <3
###
neva masquerade
**_Titta gärna in på min hemsida.
Välkomna :)_**
**_www.123minsida.se/scuzzies_**
fina bilder på fina hamstrar.
Charmaine tassar (vinkar) till syrran

Men gud vilka fina bilder! Och vilken päls Themisto har! :O Och vad söt lilla Tiny är! Älskar bilden där hon vilar i hjulet!
#56 Och min första tanke när jag såg den bilden: "She got the moves like Jagger!" Hahaha! ;D Vad fiiin hon är!!
// Nathalie

Åååååååååååååååååååå vilka underbara bilder!!!!!!!!
Tack så jättemycket allihopa
#67 Ja visst har hon blivit det
#71 Jaså, det är du som har syrran Charmaine hemma, Calida vinkar tillbaka :)
#72 HAHA herregud vad kul, tänkte jag inte alls på ! Hahahaa 
Ja, hans päls är riktigt fin, började växa till sig för bara någon månad sen och nu är han som en riktig lejonhanne. Tack! ja visst är Tiny söt
Vilka fina bilder! och vilka sötnosar till hamstrar
jätte fina bilder 
Vilka underbara bilder! :)
"Få aldrig en tjej att falla om du inte är beredd att ta emot henne"
underbara bilder:D vilken kamera har du tagit med?;)
Men gud så fina bilder! Du är ju jätte duktig på att fota, vart har du gömt dessa bilder så länge
.
Ååh så fin Themisto är! Så förälskad i hans fina färg, päls, teckning, huvud, rex och allt! 
Gillade #6 rätt mycket, hon ser så bekväm ut där hon ligger.
Mvh Alicia.

Men åh så fina bilder du har tagit!!
Vad roligt att se Themisto igen, och vilken päls han fått!! Hans syster blev lite avis nu här hemma. Mamma och pappa vinkar stolt till sitt lejon till son.
Och jag har ju en syster till Calida också, Coraline. Och hon vinkar ju såklart också ivrigt med tassen.
Så fina bilder! Höll på dö av skratt vid bild #34. Themisto ser döallvarlig ut. XD
Bild #22 är också en snygg nuna. 
Sen blir jag så rörd av Tiny-bilderna och texten. Har också en silvergrå hona som kommer från djurbutik, min lilla Stumpan…. som är kort för hennes långa namn Stumpe-rump…. som kom från att hon ser ut som en rumpnisse. 
Jag hade bestämt mig sen länge (ett par år) att köpa från uppfödare, men när tiden väl kom för att skaffa min första hampis så fanns det ingen i närheten som födde upp då. Två månader gick och jag tänkte jag kunde förbereda med att köpa en Bur färdigt. Då kikade jag in i djurbutikens hörna och fick se henne krypa fram ur ett litet trähus, hon gäspade stort fick syn på mig och kom fram till mig och var så intresserad. Hjärtat vek sig, kändes som jag inte kunde lämna henne där. Jag kommer också aldrig köpa mer från djurbutik men jag ångrar henne inte ett dugg. Så frammåt hon är, oftast vill hon komma ut men ibland vill hon att man bara sitter vid hennes Bur och pratar. Tog ett tag för mig dock att komma på att hon inte alltid vill ut och busa när hon kallar på uppmärksamhet. Ibland vill hon bara ha kärlek. <3
Tack alla! såå snälla ni är
#78 jag har en canon 450 D, haft den många år nu. Men det viktigaste är ju nästan vilket objektiv och blixt man använder
Jag använder oftast macro eller zoomobjektiv när jag fotar hamstrarna.
#79 Tack :) sa ju att alla blir kära i honom 
#80 Ja, han är en stor pojke nu, snart ett år…tiden går så fort
Så hans föräldrar lever fortfarande? vad kul
Saffran är ju bara för söt, man ser ju var Themisto har ärvt det underbara nallebjörnsansiktet
Themisto och Cailda vinkar med alla sina 4 tassar till släkten!
#81 Ja ibland vet man inte vad som gör att man verkligen fastnar för ett djur. Och att deras personligheter och beteende kan skilja sig så mycket från varandra. Hon verkar helt underbar din lilla stumpan 

#82 Jadå, föräldrarna hänger i, fastän Saffran har passerat 2 års-strecket för ett tag sedan. Även hans bror, Timotej finns ju här hemma:)
Mascott, kanske bäst att starta en egen tråd med alla dina frågor så att du inte snor tråden från Miilla :)
Mvh Alicia.
#83. Kul att höra, bra gener i släkten då 
#87. Stämmer det, bara att starta en egen tråd om du vill ha svar på frågor
#34 Vilken rolig!
Hahahaha!
#60 Söötis! 
Mvh Sarah
Ta en titt på min Hundhemsida
Vilka goingar! Väldigt fina och personliga bilder.. Tiny var verkligen söt med sina öron *aaw*
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#82 Japp, helt underbar är hon… lite väl bossig men det är en del av det som gör henne underbar. =P
Gud så söta och vilka underbara bilder!!!
//Flöffo
Gav honom en liten bit banan när han stod på taket till sitt hus, om några sekunder senare ser jag att han fallit ner och ligger ner och njuter av sin bananbit och reser sig inte upp föränns den är uppäten, hur SÖT får man lov att vara egentligen?
inget får förstöra stunden när man njuter av en god matbit.
gud så vilka vackra dom är :D och riktigt fina bilder du har tagit speciellt det då honan ''rodnar'' :)
Calida var brunstig en kväll och i buren bredvid hör hon en fnysande och flåsande Themisto som ropade på henne. Calida blev helt till sig och försökte hoppa över kanten
Synd för Calida att hon försökte hela kvällen förgäves. Men däremot kanske hennes drömmar slår in i kväll om hon brunstar som hon skall, för då ska nämligen hon och Themisto gå på dejt 
guuuuu vilka vackra bilder du tar. Dem är helt underbara! 
Får ag fråga vad du har för kamera. Verkligen vackra och skarpa bilder. 
#108 & #114 : Aaw, tack så jättemycket! 
#134 : Tackar, tackar! Jag har som jag skrev tidigare en Canon 450D, några år gammal kamera men det är främst objektiven och blixten som gör jobbet. Då använder jag mig oftast av macro och zoomobjektiv 
#135 ops läste inte så noga.
Var så faschinerad av dem fina bilderna!
Jag har en Canon 550D och den tar inte alls lika fins bilder. Sedan har min mamma en Canon 40D. Men jag använder mest min kamera. :)
Okej. Macro o zoomobjektiv. hehe förstår inte så mycket. Ska försöka göra detta med min kamera. 

Du tar helt otroliga bilder som vanligt!!
Är väl lite partisk och säger att min favorit är #110. Vilket litet pälstroll!!
Vart ser man vad man har för kamera? 
//Flöffo
# 131 var ju för cool bild. ser ut som en hamster med sugproppar i tassarna- ny ras sugproppshamster
#136 Som sagt, beror ju mycket på vad man fotar med för objektiv, blixt och vilka inställningar man kör på osv
Då har du ju modellen nyare än mig
Tycker verkligen du ska köpa dig lite objektiv och en blixt när du har en systemkamera, verkligen en investering. Kan lova sig att du inte kommer att ångra dig 
#137 Tack Ulrika
Themisto är verkligen ett litet pälstroll
#138 Skrev det i inlägg 135 
#139 Haha, ja det gör det faktiskt! :D