Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 909 ggr
Cafesinner
0

Vilken sorts pellets?

Jag sitter och kikar på proteinrika pellets att köpa till Yuki eftersom han inte är så pepp på annan animalisk föda (förutom ägg…)

Ni som är lite mer kunniga än mig får gärna säga vad ni tycker/tror om de två olika sorterna jag hittat på sidan jag ev. beställer från:

HAMSTER COMPLETE:
http://animail.se/hamster-complete-0-5-kg.html

**RAT & MOUSE PRO:
**http://animail.se/rat-mouse-pro-1-kg.html

Cafesinner
0
Twisted_T
0

Varför tar du inte och blandar ett eget Foder med kattmat/hundmat i? torrfoder då dvs. du kan ju ha i torkade linser eller något med eller bara koka linser som tilläggsfoder. Går ju också att grodda linser med skal på och bönor. Det är ju mycket protein i det :) Barnmat går ju bra med.

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Cafesinner
0

Vilket hund lr kattfoder? För blötmaten ratar han så om torr går bättre vill jag gärna veta märken…
Ang Barnmat har jag tänkt på det men allt innehöll ju typ lök eller svamp…

Twisted_T
0

Tror barnmaten skall vara upp till 6 månader eller liknande? Så att den är väldigt mesig i smaken. Alltså inte lök och kryddor och sånt. Men ja inte några sånna med bär och fruker i utan t.ex pasta med kött eller dyl.

Jag har fått från familjen samma som de ger till katten och hunden där. Tror det är doggy till hunden i alla fall. Katten är jag inte säker. Men tror jag ska köpa doggy för hundvalpar senare då hundmaten skall vara lite bättre än kattmaten vad jag förstått?

Finns lite mer om hamster blandningar och olika märken som är bra lite överallt på forumet så går att söka på sökfunktionen om du vill veta mer :)

Blötmaten skall heller inte vara bitar i gelé utan fast blötmat.

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

mandyosv
0

Doggy innehåller nästan bara spannmål… så jag tycker det är bättre att man kollar på baksidan och tar det med mest protein i. Även om doggy är det billigaste så äter ju inte en hamster så mycket så att man köper så det kostar. Räcker ju med en liten påse liksom :)

Jag har Royal Canin Sterilised men de e för katten har det. Du kan ju köpa en liten påse med något som innehåller mycket protein.

Ge även kokat ägg, det kan han inte hata och de innehåller protein!

Annars tycker jag mus & rått pellets nr. 2 ser bäst ut!

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Cafesinner
0

Japp han äter ägg:)