Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 619 ggr
StinaKarlsson
0

Galler på dunabur?

Har funderat på att hitta en begagnad duna till min kille, men har en undran om gallret… Har tidigare (typ 10 år sen) haft dunavarianten till marsvin, och då sköt man i gallret i skåror i plasten, är det lika nu? Fundringen egentligen är om gallret tål belastning i form av ca 7 kg katt? 10 kg katt? Eller bågnar det då och kan ramla ner i buren? Här hemma händer det nämligen att katterna tar plats på buren för att hålla koll på lillen… Vore ju dumt att köpa en duna om den inte håller…

mocchino
0

Köper du en begagnad miniduna så finns det fortfarande dom med skjutlock men de nya som görs nu har knäppning så dom sitter fast på ena sidan så man behöver inte skjuta locket längre.

Min son på 1år väger väl ca 10kg eller nått sånt har gått upp och ställt sig på gallrena ett par gånger när jag hade en Bur ståendes på golvet. Det gav inte vika MEN det är lite böjt numera.. Men han fördelar ju sin vikt på två ben så det blir ju lite mer koncentrerat än när en katt ligger på buren. :)

// Nathalie

NinjaKakan
0

Min duna har hållt för 2 katter som legat ovanpå, 5 kilo vardera ^^ Och det har inte varit något fel alls på gallert :) Så tror nog det är lungt. Har haft en ny duna med knäppning.