Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1119 ggr
madsan
0

Gräver!

Precis som alla hamstrar (tror jag) gillar Olof att gräva!

Kan man fylla en flyttkartong med spån tex och låta honom gräva i den eller är den för djup? Vad kan man ha för storlek?

Madsan

Madsan

saffran123
0

Jag tror att det skulle gå bra, bara det är lite små små lufthål typ på väggarna men det ska inte vara förstora hål i botten för då kan han ju smita, lite konstig förklaring :D

//Fanny Cool

Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!

'Live, Love and Laugh when you are young'

madsan
0

kanske bättre men en mindre kartong typ??? Men jag förstår vad du menar! kan ju göra massa små hål i väggarna med en sax eller något? För jag tänkte på det med att han måste kunna andas jue…

Madsan

madsan
0

jag kanske kan kolla blocket iof och köpa en till Bur med bara spån i? :D

Madsan

saffran123
0

#2-3: Japp :) Annars kanske man kan köpa en liten SAMLA låda elr ngt :) Så kan det vara en 'grävlåda' :D

//Fanny Cool

Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!

'Live, Love and Laugh when you are young'

NinjaKakan
0

Ett tips som Kakan älskar är faktiskt att ha halva buren med Sand och andra halvan med burstö ^^ Du kan ju testa det :)

madsan
0

#4 ska man borra hål i samla lådan med?

#5 blir inte det lite dyrt?

Madsan

NinjaKakan
0

#6 Haha jo om du ska ha det så alltid så är det klart att det blir dyrt ^^ Jag brukar ha det någongång ibland :)

NinjaKakan
0

Eller så ökar du bara på med mer spån i buren så han kan gräva mer där ^^ Vet inte hur mycket du har, men jag har mellan 15-20 cm burunderlag. :)

Adrina
0

Det behövs inte göras hål i en flyttkartong… Dem är ju gjorda i kartong, kartong är gjort av trä, trä ''andas'' och ventilerar sig själv om man ska säga så.

madsan
0

#9 Men gud vad bra :D Då är det bara att fylla på med spån :D Olof kommer älska det :D

Madsan

madsan
0

#8 tänkte mer att det blir dyrt om man ska byta ut spånet om det är så tjockt en gång i veckan… Tänkte om man gör en "grävlåda" så kanske jag inte behöver byta så mycket i den eftersom att han kanske inte använder den varje dag och på samma sätt???

Madsan

Adrina
0

#11 Det är sant att de kan bli dyrt, men sen är ju faktikst hamstrar tunnel & grävdjur . Hamstrar är minst lika gräv och tunneldjur som gerbiler, och kolla bara på hur mycket strö gerbilerna har på gerbiler.ifokus http://gerbiler.ifokus.se/articles/4f1c52d0d3b4fd0c4300196a-inredning-till-gerbilburen?discussions-1

Tycker vi hamsterägare ska lära sig att använda mycket strö precis som gerbilägarna Glad

NinjaKakan
0

Saken är att folk kanske tycker jag kryddar med mitt strö :P men eftersom mina hamstrar tycker om att gräva, så ska dom få gräva också :P

Frosstis
0

Man måste somsagt inte göra hål, eftersom dert kommer ju lite luft mellan spånet och om han känner att han inte får ngn luft så kmr han ju upp igen. I matiren gräver de u gångar i marken, och där är det ju inte så mkt luft ;)