Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1236 ggr
mandyosv
2

NYA GOA MELON!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag kom en från Göteborg och lämnande min nya hona LH Melon!

Faktiskt min första med stamtavla & första LH hona, hon är superrund och tjockis! :)

Såå himla gullig och gosig, den som är uppfödare måste ha gjort ett jättebra jobb med henne för hon är verkligen gosig och lugn av sig trots resan!

Hon kommer bo i en gallerbur tyvärr för alla andra lådor är upptagna men den har mycket rör osv som hon kan springa i.

Min pojkvän sa även att detta var hans nya favorithamster efter Gullan hihi!

KyssKyssOskyldigOskyldig sööt eller hur!

Mamman heter Persika  & pappan heter Sulfidas Cozy Colorado Cool

(Jag ska ta bättre bilder på henne!)

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

madsan
0

Gud vad söt :D

Madsan

UlrikaD
0

Kommer hon direkt från uppfödaren? Isåfall är hon uppfödd av Lojs härinne. Hennes mamma Persika har jag fött upp och pappan är från Roxie här på forumet.

mandyosv
0

#2 Jaha vad kul :D

Jag köpte henne av en i Göteborg som hämtade henne från uppfödaren som hon känner!

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:

Lojs
0

Det stämmer, hon är från mig. Jag lyckades inte koppla ihop att det var någon från forumet hon skulle bo hos. ;) Vad roligt, då hoppas jag på att få följa henne med bilder! :)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

mandyosv
0

aha e de du vad roligt, jag kommer lägga upp massa bilder på henne :)

mandyosv
0

Lojs, vad är det för strö du har som låg i lådan? Det såg mysigt ut, ja la de inne i hennes hus så hon kunde känna sig lite mer hemma! Skäms

mandyosv
0

Lilla gumman somnade i sin sandlåda :) Helt jättetrött va hon, orkade inte ens gå in i sitt hus eller under träbron efter att ha sprungit runt i rören och badat i sitt sandbad hela kvällen! Men snart kanske hon vaknar till liv och börjar igen…

mandyosv
0

En till bild från tidigare idag när man ser hennes små toffsar :) Hon fick umgås lite i soffan medans min lillasyster inredde hennes Bur!

Lojs
0

#6 Det är lättströ, köper det på Granngården. Funkar inte till långhåriga hanar, men nästan alla mina andra har det i sina burar, jag tycker det är snyggt och det luktar träigt och fräscht.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Roxie
0

Jag som fött upp pappan, så halva släkten vinkar härifrån! :)

// Sofia

saffran123
0

Nåå vad sööt! Vilken liten gulliplutt! Tungan ute

//Fanny Cool

Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!

'Live, Love and Laugh when you are young'

[JoannaStridh]
0

Aw, vilken sötis! :D

Charlie2006
0

Jätte fin tjej Kyss. Tyckte det var något bekant med hamstern då hon är lik pappa Colorado (äger pappan). Pappa och halvsyster vinkar härifrån. Glad

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

mandyosv
0

#10 hon hälsar tillbaka medans hon klättrar omkring på min lillasyster, hennes favorithamster Kyss hihi

#11 #12 Hon tackar ;D

#13 Jahaaa hihi! Hon tillbakaOskyldig Byter ni hamsteruppfödare runt med era hanar och sånt när ni vill para dom och så? Hur gör man om man vill bli hamsteruppfödare? :)

Charlie2006
0

#14 Det händer ibland :). Jag gillar oftast hellst att äga både hanen och honan, då jag känner båda. Sen är inte detta alltid möjligt för mig då jag inte säljer mina gammla djur, så kan inte ha överfullt heller, specielt inte nu då jag ska börja föda upp möss också. Lånar ut till personer jag vet har bra hand med sina djur. För att bli hamsteruppfödare är inte särskillt svårt. Om man vill bli reggad hamsteruppfödare i ex SHF (svenska hamsterföreningen) måste man varit medlem där i 1 år och ta minst 2 kullar per år.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

mandyosv
0

Känns som att jag är väldigt nojjig nu. .men känns som att något inte är rätt med melon :o Hon har inte byggt något bo, hon är inte alls aktiv (iaf inte fram till kl 2 på natten)… Men det kanske är för att hon är så, men hon är så HIMLA lugn, mina andra hamstrar är jätteaktiva och gillar att springa omkring och gömma mat & göra bon med papper osv…

Charlie2006
0

#16 Prata med uppfödaren om hur hon var innan. Har också superlugna hamstrar, inte många av mina bygger bon, förutom då dom ska ha ungar. Några av mina är inte intresserad av att springa runt, utan vill vara hos mig.

Min hemsida

//Frida

mandyosv
0

#17 jaha okej, ja de är ju olika, men alla mina hamstrar gör bon i sina hus iaf! nu har hon legat i sitt rör istället :S

Ja tänkte att uppfödaren skulle se detta när hon har skrivit i tråden!

Lojs
0

Jag har ju inte hus till de flesta av mina, utan Melon är van att sova i ett hörn av buren bakom en grävlåda med rivet toapapper att gosa in sig i. Röret kanske kändes ganska likt dör hon brukade klämma in sig för att sova. (Jag har inte plaströr i mina burar, jag tycker det är ofta hamstrarna sover där och det blir krångligt att få ut dem och huden mår inte bra av att vara instängd i plast) De är rätt lugna i kullen, men jag tycker nog de brukar vara uppe och vilja "prata" när jag är och grejar hos hamstrarna i alla fall, Melon brukade alltid komma fram och stå snällt och vänta på att bli upplockad när jag grejade på kvällarna. Det är ju en del skillnad i olika temperament som Frida säger, men dessutom så tycker jag det brukar vara lite skillnad mellan hur de uppför sig de första dagarna och hur de är sedan, jag tycker det känns som att de ofta behöver lite tid att bo in sig i sitt nya hem och få sina nya rutiner.

Medis på akvariefisk.

mandyosv
0

ja okej men då fattar jag, hon brukar komma fram i buren å sånt när jag ger lite grönsaker & sånt men då är detsäkert inget fel på henne, bara att hon har ett lugnare temperament!