Äntligen blivit mamma!
Äntligen, äntligen, äntligen. Åh vad jag har längtat.
Min första hamster, och så underbar han är.
Idag körde pappa mig till Lilla Edet för att hämta Monopol, som nu mera heter Yuki. Uppfödare är Jenny Westerlind :)
Blev kär vid första ögonkastet, gud <3 Han har utforskat sitt nya stora akvarium i flera timmar nu. Han somnade i matskålen när han låg och åt haha, gud vad jag skrattade. Tyvärr är min kamera i laddaren så fick använda webbkameran men man ser iaf lite :3
Här kan ni läsa mer om dagen och yukis hemfärd, samt se alla bilder jag tagit hittills:
http://cafesinner.blogspot.com/2012/03/min-bebis-ar-hemma-3.html
_Ps. Just nu har han rätt mycket spån i sitt lilla "släp" men ska egentligen ha lättströ. Kutterspånet är tillfälligt pga brist i Granngårdens lager.
_
Vad roligt :D
Haha så söt han är <3 vilken färg har han? :))
Och det är la inte hö? ;)
# 2 -
Han är offwhite bö och det är halm :)
okej :D så halm är inte farligt? ^^
Alltså det är ju inte för att äta så att säga. Och hö är inte heller farligt så länge det är mjukt och inte skadar kinderna vad jag fått höra.
Han har inte visat inressse av att tugga på det, han kryper bara in i det och gosar.

Jag hade inte haft halm i alla fall, det är ju väldigt vasst om hamstern skulle hamstra det. Mjukt ängshö tycker jag är ok.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Ska hålla koll. Om jag ser att han äter av det plockar jag bort de tjocka stråna. Det är väldigt mjuk halm..
vilken sötnos! 
Hihi jaa <3 han är så fin ^_^
Så himla fin han är! 
Jaa:3
Ska handla mat nu och är lite nervös.. alla säger så olika. Vill bara kolla så jag fattat rätt…
**Okej att ge regelbundet
**Ärtor
Majs
Sallad
Groddar
Broccoli
Persilja
Spenat
Morot
Grönkål
Gul paprika
Melon
**Okej att ge ibland
**Banan
Äpple utan skal och kärnor
Vindruvor
Bönor, ej inlagda
**Okej övrig mat:
**
Kokt lax
Rå eller kokt nötfärs
Ägg
Pasta
Okryddad omelett
Ost
Liten mängd nötter/frön
Osäker på?
Gurka
Vitkål
Mozarella
Vilket är bäst - Barnmat, kattmat eller hundmat? Isf vilken??
^
Okej tack, då köper jag en :) räcker länge och är inte så dyrt.
Ska kika på hundmat.
Naaw! Sötnosen som ligger och sover i matskålen ^^ Är det hans ben/tass som hänger utanför skålkanten?
Mozzarellan är förmodligen bäst att skippa, den innehåller tydligen surhetsreglerande medel. Det låter inte så nyttigt..
/Mvh Jenny
Medarbetare på Djurannonser och Djurtransport
Nej, jag tänkte mozarella låter konstigt men läste i mattråden att någon gett det så blev nyfiken^^
Nej haha det är inte tassen, förmodligen en spånbit eller något.