Olycka
Mina två så Vintervita dvärghamstrar som är lite över 4 månader har jag nu fått dela på.
Den ena började vara elak mot den andra och vid 3 på natten i onsdags så hörde jag att något var fel, då den ena fräste och den andra pep högt!
Så jag sprang til buren och lilla Izzy satt där med blod i hela ansiktet.
Fy fasen vad rädd jag var!
Men vad kan man göra vid tre på natten? Så ja delade på dom och dagen efter så var Izzys öga helt igensvullet så vi beställde tid hos veterinären tills Torsdagen då dom inte kunde samma dag.
Hon är svullen under ena ögat och kinden men pigg och glad, så nu äter hon antibiotika och får droppar i ögat!
Ny Bur har hon också och den älskar hon! Där behöver hon inte vara rädd att någon ska vara taskig vid henne.
Det enda jag vill säga är att jag är glad att hon kommer bli bra, och jag ångrar inte att jag tog lillan till veterinären. då dom flesta säkert hade sagt att det vara bara att avliva henne.
Men nu är hon sakta men säkert på väg till tillfrisknad! Jag vet inte vad jag hade tagit mig till om hon hade dött! Min lilla älskling.
lycka till och hoppas du hittar en annan kompis till henne! :)
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur