Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningvintervit
Läst 1208 ggr
[Em_I_Am]
0

Vildvittrans B-kull

Nu har mina bebisar öppnat ögonen och jag har kollat kön lite snabbt. Jag får reservera mig för eventuella ändringar eftersom jag kommer titta lite nogare när jag ändå ska ta bilder på dom snart :)

Så här ser barnaskaran ut just nu;

Honor:

Vildvittrans Busa (Agouti)
Vildvittrans Bling (Sapphire Pearl)
Vildvittrans Björk (Sapphire Pearl)
Vildvittrans Blixtra (Sapphire Pearl)
Vildvittrans Blåtira (Sapphire)

Hanar:

Vildvittrans Birk (Agouti)
Vildvittrans Bifrost (Sapphire Pearl)
Vildvittrans Blåklint (Sapphire)

Egentligen skulle jag delat på Sookie och Alexander men hon va lurig och hann föda sina ungar tidigare än jag trott och därför parades hon om. Hon har hela tiden varit i väldigt bra hull och hon har tagit hand om sina små väldigt bra. Först tyckte jag att det inte va alls bra med så tät kull, men så förlorade jag min älskade Alexander i en olycka förra helgen så idag är jag väldigt glad att jag fick ännu en fin kull efter honom. Förra kullen är så otroligt trevlig och eftersom jag saknar honom så det gör ont har jag svårt att inte behålla allt för många för jag ser ju honom i så många av bebisarna :(

Bilder på varje bebis kommer imorgon eller på fredag.

goldenhamsters
0

Vah, vad har hänt med Alexander? Gråter

Grattis till kullen!

Mvh Alicia.

NinjaKakan
0

Grattis till kullen :)  Jättetråkigt det med herr Alexander….

Roonja
0

#1 Han blev dödad av katten! :'(

Det är så tråkigt det där med Alexander! Gråter

Men du fick ju 2 kullar efter honom, och det är ju lite tröst. Om du bara bodde nämre skulle jag kidnappat en liten kille till mina sötnosar! ;)

nadilda
0

Grattis till kulle Glad

Beklagar förlusten av en fin AlexanderGråter

[Em_I_Am]
0

Ja jag höll på att fylla på mat till hamstrarna sent i på kvällen i helgen. När jag ska ta ut en hamster stänger jag ALLTID ute katterna. Men jag skulle bara öppna burar, kolla mat o hämta vattenflaskor. Min son låg o sov på soffan ute i tv-rummet brevid och han vaknade halvt o gick sådär halvt i sömnen. Då måste man leda in honom i hans rum eller toaletten eller vart han nu ska annars kan det sluta hur som helst.

Alexander hade haft ett Hjul hos sig i några timmar. Ett sånt på stativ. Jag tänkte att jag bara skulle ta ur det innan jag rusade efter sonen. Alexander måste legat i hjulet o sovit för i all stress tog jag ur hjulet o Alexander hamnade på golvet där katten snabbt va framme Gråter Det gick snabbt och han hann inte ens skrika och han dog direkt men fy vad jag hatar mig själv för att jag slarvade och vi satt sen allihopa uppe halva natten o grät. Han betydde mycket för oss allihop.

Ronja, det är synd du inte bor i Stockholm för dit går det alltid att fixa transport. Köping är värre skulle jag tro :-S

Roonja
0

#5 ja, det är så himla lessamt! Man blir ju tårögd varje gång man läser det. :'(

Jo, det blir nog lite problem. Men om man ska titt stockholm så åker man oftast förbi köping! :)

[Em_I_Am]
0

Ja jag blir ledsen här från o till. Lade till en kategori för änglar på min hemsida igår o skrev om honom där. Kändes så himla jobbigt!

Jaha, det visst jag inte. Med tåg också? I så fall är det inga problem om du skulle bli kär i någon av dom sen :)

Roonja
0

Jo, det förstår jag. När min älskade Zedna (mamma till min första kull) avled på grund av livmoderinflamation så blev jag fruktansvärt lessen. Och sedan när jag skulle skriva det på min hemsida bölade jag som en litet barn. Men man blir ju så lessen.

Nja, inte bara med tåg. Eva (som har dianthus hamster) skulle till stockholm och körde då bil genom köping. Den vägen är alltid närmst. Sedan med tåg också såklart.

Ja, man kanske ska ta o tinga en liten sapphire pearl kille? Oskyldig

[Em_I_Am]
0

Usch ja det förstår jag! :( Jag är iaf glad att just Alexander gav mig min första kull som reggad uppfödare.

Hehe ja du kan ju ta o kolla om transport går att ordna om du vill ;)

Roonja
0

#9 Ja, pratade just med mamma o hon sa ja, men att valparna ska ha flyttat hemifrån först. Så jag letar transportså får vi se. Men jag vill i alla fall ha en sapphire pearl hane om jag ska köpa en! :)

[Em_I_Am]
0

Okidokeli. Det finns en (om jag nu sett rätt, ska kolla mer ikväll) och han kan jag hålla i lite bara för att det är du ^^

Ulricke
0

Ronja: Hvis ungene er leveringsklar innen 20 mars, kan jeg ta en sapphire pearl gutt til deg :)

Instagram of my dogs, ferret, fashion and Japan!

Roonja
0

#11 tack så mycket. Jätte snällt Men dem första valparna åker den 16 mars! :) Sedan ska 2 valpar vara kvar lite längre. Men jag kan få hem en hamster efter den 16. :)

#12 åå, det skulle vara jättesnällt. Men tror inte dem är levklara då! :/ Jag är ju så trött nu så jag har svårt att huvudräkna. Vet inte riktigt hur gamla dem är. Tungan ute

monstermash
0

Grattis till kullen!

Ulricke
0

#13 Det skulle nesten bare mangle, så mye ekstra arbeid som du gjør for meg ;) Vi får se hva trådstarter sier om alder.

Instagram of my dogs, ferret, fashion and Japan!

Lellson
0

Grattis till kullen!

♥ | Once a Jedhead, always a Jedhead | ♥

Union J and Jedward

[Em_I_Am]
0

Ronja de är inte leveransklara förrän den 30:e mars så det är ingen fara för min del. Jag kan hålla någon enstaka lite längre än så om det skulle hjälpa också så klart. MEN idag tog jag kort och jag hade sett fel :( Alla Pearlarna är flickor.

Så killarna är två Agouti och en vanlig Sapphire. Pearlarna ser bra ut annars. Hel o bred fin ål och ganska mycket tippning så här långt. Bilder kommer ikväll för snart ska jag vinka iväg lilla Alva som ska flytta hemifrån idag.

[Em_I_Am]
0

Just det Ronja. Jag kommer få hem en Sapphire och en Sapphire Pearl från England nästa månad som kanske vore intressant för dig sen när jag får kull efter dom. De kommer från Wellingtons.

Snart kommer jag även sätta ihop Kommervenkki (finsk imp) med Crocker men den kullen blir ju nära släkt med dina så det är nog inte av intresse kanske? Annars har Kommervenkki trevlig stamtavla med mycket engelskt.

Roonja
0

#18 Ja, då är det ju inte aktuellt. :/

Nja jag behöver en unga nu, så jag hör med roslagens istället. Men om jag får en kull snart (som är planerad) så kan jag behöva en hona/eller hane. :)

[Em_I_Am]
0

Ja hör med Helena, hon har säkert någon. :)

Du är självklart välkommen sen om jag har något av intresse :)

saffran123
0

Ååååå, skulle så gärna vilja köpa! (Det var mig du mailade med om dina dvärghamstrar!) Men bor lixom i sthm och så. Jag skulle köpa två av mammas kompis… Men hoppas attd et går bra!

Lycka till!

//Fanny Cool

Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!

'Live, Love and Laugh when you are young'

[Em_I_Am]
0

Jaha det va du det :) Roligt att se dig här med!

Nu fick ju inte du köpa av mig, men jag vill bara påpeka så andra vet om det att jag lätt kan ordna transport till Stockholm ett par gånger i månaden. Att transportera en brukar tranporthjälpen ta 100kr för besväret. För två 150kr.

saffran123
0

#22: Ja, det var mamma som sa att det tog för lång tid och attd et var smartare att köpa från en hon kände…

//Fanny Cool

[Em_I_Am]
0

Ja jag förstår och det är ingen fara :) Det är ju föräldrarna som bestämmer medan man bor hemma och inte är myndig. Men jag är glad att du gillade mina hamstrar iallafall och jag önskar dig lycka till med dina hamstrar :D

saffran123
0

Detsamma :)

//Fanny Cool