transport bur
hej jag ska hämta min hamster på söndag men jag har en fråga måste man ha transportbur eller kan man ha den i sin Bur när man hämtar den ?? tycker det är onödigt att hämta den i en transportbur när man kan ha den i sin Bur så jag undrar om jag då kan ha den i sin Bur eller i en katong ?? men vi ska åka ganska långt så det tar nog en time 
Jag tror att du mycket väl kan ha den i buren. Anledningen att folk använder sig av transportburar är för att det kan vara ganska osmidigt att dra med sig hela buren. Men en transportbur kan vara bra att ha.

Ën transportbur till hamstern är ganska bra att ha. Om den blir sjuk och behöver till veterinär t.ex.
Om man gör en snabb inbromsning med bil och hamstern sitter i sin Bur så är risken att den kastas omkring och skadas ganska stor.
I en transportbur med massa mjukt bomaterial så åker den mycket säkrare.
okej kan man inte ha den i en stor katong för det får man ju i när man köpper dom i affär 

#3 En kartong är heller inte särskilt säker och ganska instängd för en hamster att åka i. Dessutom kan den lätt gnaga sig ur den.
Affärerna skickar ju med en kartong för att de inte vill ge bort någonting som kostar pengar. Men det är ju inte gjort för en hamster att färdas längre sträckor i.
ok får nog ta buren då ;/
Man kan ju även ta en kakburk eller glasslåda med lock i värsta fall och lägga in strö och papper i och man får givetvis inte glömma att göra många lufthål. Men det allra bästa är absolut transportbur.
ok ha ju ingen och vi bor på landet så vi har inte så nära till nåra affärer att köppa den i men jag tror jag tar den i buren om jag plokar ut litte saker utan hustet och maten vattnet så får det nog bli och jag får hålla i buren när vi åker så den inte blir räd