dvärghamster
har några frågor
1.vilken dvärghamster ras är tamast
2.kille eller tjej
3.duna-bur eller gallerbur
4.hur tam kan man få den
5.namn
tacksam för svar ;)
1. Både Rysk vintervit och Cambells är väldigt snälla och lätt å få tama. Roborovski är nog lite mer titt-djur en kel-djur. Jag har väldigt lite erfarenhet av den kinesiska dvärghamstern.
2. Det är nog mest en smaksak, själv har jag bara haft tjejer.
3. Jag tycker nog att dunaburar är bäst men det är inget större fel på gallerburar om man hittar en riktigt bra.
4. Det är olika från indevil till indevil men man får oftast uppfödar hamstrar tamare är djuraffär hamstrar. Men man kan få nästan alla hamstrar så pass tama att dom inte bits gillar beröring och är lätta att hålla. Mina små tjejer gillar att sova i mina fickor, sitta under mit hår på min axel och blir sura om jag inte tar upp dom.
5. Bob/Zuzzi (haha jag bara tog några skumma namn jag kom på)

// Nadja
tack min hamstre kommer på söndag en dvärg vintervit 4 månader och det är en kille och jag har en duna Bur som jag tänkte jag kunde ha sen så tänkte jag att den kanske kan heta laban 
#2 Det var så lite, men du kanske borde veta att det med undag tag av den kinesiska dvärghamstern är lag på att ha dvärghamstrar två och två.
// Nadja
japp jag vet det har en till men den fick jag av en kompis så hon hadde fått den tam så nu ska jag ju köppa ny Bur till dom och sånt så dom får det bra min kompis hade två hamstrar men det blev slagsmål och hon hadde bara en Bur och jag hadde en som jag kunde få av min andra kompis så nu när jag har en och haft det i nån vecka måste den ju ha en kompis