Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 3200 ggr
PuffPoff
0

kön

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Visst är detta kille??

Roxie
0

Dålig bild, lite svårt att se.

// Sofia

Wand
0

Det är som sagt svårt att se, men jag tycker det ser ut som att "den" har en pung i alla fall.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Roxie
0

Jag tycker mig se två bröstvårtor. Alltså en hona :P

// Sofia

Wand
0

Hm, det reagerade jag inte ens på…

PuffPoff
0

denna??

Roxie
0

Ser ut som en hona.

// Sofia

PuffPoff
0

Hona??

Roxie
0

Ja, det ser ut som det. Men kan som sagt inte säga helt hundra eftersom det är så dåliga bilder. Bättre att du tar bild med en riktig kamera.

// Sofia

PuffPoff
0

Okej eller kan man inte se själv?? Hur kan man se att det är en hona??

Wand
0

#9 Hur gammal är hamstern? Är hamstern könsmogen så bör du se tydligt om den är hane eller hona, då hanarna har en synlig pung.

PuffPoff
0

han är ca 5 månader / 6 månnader

PuffPoff
0

är han könsmogen då??

UlrikaD
0

Hamstrar blir könsmogna vid 4 veckors ålder.

mjuhm
0

Hona, helt klart.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

PuffPoff
0

mjuhm hur kan du se att det är en hona??? och hur stor ska pungen vara??

PuffPoff
0

Kommer ta en bild med en riktig kamera nu, dör om det är en tjej!

Roonja
0

Det där är en tjej helt klart. En hane har mer som "kulor" som "hänger" kan man säga. och även fast det var en dålig bild så synd det att det är en hona! Glad Men PuffPoff, varför skulle du dö om det var en tjej?

PuffPoff
0

nej nej nej dumma tjejen på djuraffärn men puff är ju inget tjej namn ;( Det var därför hon blev så arg på honan… :O

Roonja
0

#18 jupp, det är därför man ej ska köpa hamster från djuraffären! :/

PuffPoff
0

men men laddar upp ett kort till för säkerhets skull!

PuffPoff
0

det är så himmla svårt alltså vänta..

PuffPoff
0

Såja har fler om denna var ej tydlig

Charlie2006
0

Ja det är en tjej Flört

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

mjuhm
0

#15 Hamstern du visar har ingen pung, hon har bröstvårtor & dessutom växer det ingen päls mellan anus & könsöppning.

Hanar har en pung, inga bröstvårtor & det växer päls mellan anus & penis hos en hane. & det är dessutom längre avstånd mellan anus & penis hos en hane.

Din är helt klart en hona.

PuffPoff
0

tjej…? ska jag byta namn nu.. eller puff är kanske ett tjej namn eller aa'' hon '' får isf heta puffis

mjuhm
0

#26 Ja, hona.

PuffPoff
1

hon hade ju rosa Bur iaf :)

jolinak
0

Ha inte det hjulet! Hamstern kan fastna med tassen i galret och bryta det eller ännu värre…

[squash97]
0

#18 Hurdå blev arg på honan? Hade du tänkt att det var en hane och satte ihop henne med en hona för att de skulle få ungar(bara ett antagande, har jag fel så rätta mig ;) för isf tycker jag att det var lite ogenomtänk(stavning?) när du inte ens var hundra% på att det alls var en hane? Är lite trött just nu men det var så jag förstod det?… :)

Roonja
0

#31 som jag förstod det har hon satt ihop den här hamstern med en annan hona. För att hon trodde det var en hane.

Jag tror inte ens dem är i rätta ålderna för att få ungar. Men det var ju bra att båda var honor.

#28 Söt Bur. Hjulet tycker jag är helt okej. Men det är för litet. Dem ska ha 18 cm i diameter som minst. Och det där är bara 15.

[squash97]
0

# men om hon trodde att det var en hane o satte ihop "honom" med honan… hur gammla e dom? För jag menar att även och de inte hade/har rätta åldern kan det bli ungar… Tur osf att det var honor :) Iaf tycker jag att buren var fin! :P

PuffPoff
0
PuffPoff
0

Det var inte min hamster. Piff bor just nu ensam för att hon är lite aggresiv av sig. Men min kompis blev lurad på att det var en 2 honor och att dom var systrar men det visade sig att ena vad en kille. Och honan är just nu gravid så kommer få en dvärghamster. Så då kommer jag 2 eller 1 unge av honom för han kan inte behålla alla.

chokladgumman
1

Ja klart att det där är en kille. Jag ser det direkt vid första ögonkastet!

PS

Från exerten som vet allt!

chokladgumman
0

Är ni galna?!? Man ser ju att det är en kille på bilden du visade! Jag har faktiskt haftflera killhamstrar och dem såg EXAKT ut så!!!

PS

Grattis till den nya killen!!!

deleteduser
0

Jag tycker också att det ser ut som en hona :)

[Em_I_Am]
0

Helt klart en tjej :)

Charlie2006
0

#37 Har också haft massa hanhamstrar kan jag säga då, och en del kullar både dvärg och guldhamster.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

PuffPoff
0

Men va #37 varför tror du att det är en hane? Jag vill vara helt säker

PuffPoff
8

#37 är du 9 år?? inte för att vara taskig men om du nu är 9 kan man väll inte vara en expert???

[squash97]
0

#35 jaha, blev lite förvirrad ;) Men då förstår jag… :)

mjuhm
1

#37 Vi andra här inne har också haft hanar, & efterssom alla är överens om att det är en hona, så ja.

#42 Det är en hona.

Roonja
0

#37 Lite själv säker kan man ju säga. Vi alla här är överens om att det är en hona så, som Mjuhm säger, vi har också haft hanar. Just nu har jag 7 hanar hemma. Det är en hona och ingen hane. Det syns tydligt. Skrattande

mjuhm
0

För att du TS ska vara mer säker, tog jag kort på min hane som är exakt 2 månader & 9 dagar idag.
Man ser väldigt tydligt hans pung. (Ber om ursäkt för mobilkvalitén, men har borta sladden till systemkameran).

chokladgumman
0

Varför inte? Jag har sökt på hamstrar läst om hamstrar och har haft hamstrar sedan jag var 5 år. Min pappas bästis är hamster uppfödare och alla hans killhamstrar ser ut så!

PuffPoff
4

Du är ingen expert om alla är imot dig, om att det är en tjej + du lägger ut massa bilder på hamstrar som ej är dina.. Kan du förklara??

mjuhm
4

#47 Asså nej. Du tar en massa bilder på burar från google & säger att det är dina. Sen tog du en bild på Alicias hamster & sa att det var din. Då är det fruktansvärt svårt att tro på dig ska du veta.

Hamsterstar
0

Va??

Tog hon en bild från google och sa att det var hennes!! :o

Varför gör hon så?!….

mjuhm
0

#50 Ja, enligt någon här tog hon bilder från google på olika burar.

Hamsterstar
0

Det var väldigt lågt av henne!

Vrf tar hon inte bilder på sina burar?

mjuhm
6

#52 Känns som om det är lite trollvarning här, med tanke på att hon snodde Alicias (goldenhamsters) bild på hennes hamster Tom, & sa att det var hennes lilla hona (med isåfall övedrivet mycket hanpäls)..

Twisted_T
0

#52 Hon tog bilden på Alicias hamster(Tom? en hane) och sa att det var hennes hona. Sen tog hon en bild från google på en annan hamster och sa att det var hennes. En bild från google på en Bur senare med och sa att det var hennes.

Sen har hon lagt ut massa bilder på hundar från google på hundforumet med :).

Hon trollar runt på lite olika trådar och ger folk en hel del felaktiga tips/fakta så ta inte det hon säger seriöst någon utav er hon(om det nu ens är en hon) tycker det är jätteskoj att driva folk till vansinne. Även fast det är mycket mindre roligt för de som drabbas.

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Hamsterstar
0

#53, #54

Hm??…

Varför tar hon inte bilder på sina hamstrar ist för att sno bilder?

Hennes hamstrar borde väll vara hennes änglar och hon borde då fota dem (även om det blir dåliga eller bra).

Tycker att det var väldigt konstigt att hon tog bilden på Tom om det inte ens var hennes?….

AliceTheGirl
4

Hona. Glad

#47 Precis som dom andra säger, hur ska man kunna tro på en nioåring som tar bilder på andras hamstrar och lägger ut i forum och skriver att det är sin egen?

"Få aldrig en tjej att falla om du inte är beredd att ta emot henne"

mjuhm
2

#55 Med tanke på att det är ett troll, är det inte ens säkert att hon äger en hamster.

[EllenAlicia]
0

haha ni ser ut att ha skoj på bild 1 :D

Minoth
0

chokladgumman är ett troll. Det är nog redan fast ställt så man ska inte lyssna på något hon skriver. Vet inte varför hennes användare inte är borttagen än????

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Roonja
0

#59 ja, varför är den inte borttagen? Förvånad Hon både sårar och irriterar folk.

[EllenAlicia]
0

#59 man måste anmäla som står brevid bra inlägg :)

[EllenAlicia]
0

#59 bara insiders kan göra det!

Minoth
0

UlrikaD, kan du anmälla henne?

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

PuffPoff
0

#58 Haha, ja det hade vid (:

Twisted_T
0

Det är Insider medlemmar som kan anmäla inlägg men de kan inte ta bort henne som användare. Sajtvärdar tror jag kan ta bort henne men det har sagts innan att det inte finns någon skälig anledning att ta bort henne då hon inte bryter mot hif regler :)

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

PuffPoff
0

Gammal tråd jag vet, men jag tror jag ser en liten snopp!??

Roonja
0
mjuhm
0

#66 Nej, det är en hona. Och senaste inlägget skrevs för 8 dagar sedan, så gammal är då inte tråden, hehe ;)

[emminis]
0

Det där med att du måste byta namn är väl inte nödvändigt? Vi har två dvärghonor som heter Tor och Loke :D