Blind hamster
Jag tror att min hamster har blivit blind… Han har länge haft problem med ögonen och jag har försökt behandla honom med koksaltslösning och ögonkräm från apoteket men inget har hjälpt.
Nu har jag märkt att när han springer i sin boll så springer han rakt in i grejer, han reagerar inte heller om jag rör handen runt om honom.
Tror ni att han är blind? Och vad tycker ni att jag ska göra?
Om du bara visste, när mina hamstrar springer i bollen.
Dem ba…wrum wrum…..bom. Rakt in i saker, och dem är inte blinda.
Jag har en hamster som inte har någon hörsel längre. Man måste röra honom. Eller vifta med handen framför honom för att han ska märka.
Jag kan tyvärr inte svara på det utan, tex en film/video! 
Ja samma här. Mina springer in i allt möjligt när de springer i bollen, och de är inte heller blinda.
Men som sagt, svårt att säga bara sådär utan att se hur han gör/reagerar.
Jag har annars läst att blinda hamstrar klarar sig väldigt bra. Kan vara skönt att veta om det nu skulle vara så. Hamstrar ser från början dåligt och använder sig mycket mer av känsel o hörsel än synen. I naturen springer de ju runt i mörka, trånga gångar under mark o använder sig mest av sina långa, käsnliga morrhår för att känna sig fram.
Vad bra att era hamstrar också springer in i saker ;)
men det som jag är mest orolig för är att han inte reagerar på någonting. Viftar jag med handen runt om honom osv. så reagerar han inte? ( eller bryr sig inte haha )
Han har senaste året haft problem med ögonen, röda, blodsprängda ögon som har varit "svullna". Dessa problem har kommit och gått och jag funderar på om detta kan ha gjort att han har förlorat synen…
#4 Okej. Ja det kan ju vara så. Gå till veterinär och kolla?
Ja, får gå till en veterinär.. Stackarn.. Vill inte att han ska lida!
På blinda hamstrar brukar man se en vit rund fläck i mitten av ögat, det syns nästan bara i mörkret.
Brukar hamstern rycka till när du klappar honom/henne? De brukar göra det när de är blinda eftersom de inte är berädda.
Ja det gör han! Men har inte sett någon vit rund fläck i ögonen. Svårt att se eftersom ögonen skiftar mellan att vara svarta och "blodiga" ibland.
#9 Om du står i ett mörkt rum blir det lättare att se. :)