"Mammas lilla kobra"
Jag och min pojkvän är relativt nyinflyttade i en stad.
Med mitt djurintresse brukar jag alltid hålla koll på djuraffärer, vilket det finns 2 av här varav den ena jag vet exakt hur allt funkar och hur djuren har det. Pallra mig äntligen bort till den andra idag!
Frågade om att få se gnagarna, som jag alltid gör, vilket jag fick. Hon visade oss in ett rum där det fanns lite djur.
Bland dom djuren var det en guldhamster som hon kallade "mammas lilla kobra". "Ja men han bitts som en jäkla kobra förstår du!"… Men gud så fin han var. Åh så fin.
Jag tror han är koppar bandad rex. Stor och fin.
Och ja jag är kär, men har ingen Bur - eller plats för den delen!
Men åh så fin kobran var. 
Varför kan inte guldisar leva i flock för? Det är orättvist 
// Lise
When nothing goes right, go left!
önskar jag med de kunde :(
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
#1 Ja.. Det är nog det ända som jag tycker fattas med hamstrar - flockegenskapen!
// Lise
Håller med. De borde leva i flock :P Fast då hade jag vart crazy hamster lady. Hade haft miljontals tillslut. Det är svårt redan nu. Man ser en ny kull varje vecka som man vill ha en unge ur i stort sett ju :o
#3 Haha jo det blir väl lätt så! 
// Lise
Är det någon som vet ett speciellt undantag där guldhamstrar kunnat leva 2 eller flera som vuxna?
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Hörde från en att de hade gjort experiment på hennes skola att de kunde bo på en stor yta flera?
#6 Det tror jag inte stämmer då de från grunden lever i öknen med liten föda och väldigt stort utrymme och slåss med varrandra för att få maten, vad jag förstått det som.
Alltså är det starkast överlever som gäller när de träffar varrandra.
#7 jo så är det ju.. men det borde finnas undantag tycker jag! Precis som det finns undantag med dvärgar som absolut inte kan bo med någon annan.
Vissa kanske inte är lika "argsinta". Har faktiskt märkt en gång när min ena guldhona smet in till min andra i facket bredvid, och när jag upptäckte dem så satt de i varsitt hörn. (alltså slogs inte)
Men det är därimot de enda som inte slagits när de lyckats smita över…
#8 Jo men är ju så att de har olika personligheter med. Vissa är mer rädda av sig och vissa är mer revirtänkande. Såklart är alla noga med sitt egna revir. Tror dock att de hade börjat bråka efter ett litet tag ändå då det är deras naturliga beteende. Klart det kan finnas något undantag men det är nog sällan det händer och inte så smart att testa heller.
#9 självklart testar man inte haha. men menar någon borde ha en historia om ex. två ungar som levt tsm sen de var små och aldrig börjar bråka eller liknande..
Nej men nugör du ju mig sugen även fast jag ärhelt emot att köpa djur från djuraffärer. Tur att det är ett förbud att införskaffa sig mer djur innan vi flyttat. ;)
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
#11 Hahaha… Jadu, jag är själv bra sugen! :p
// Lise
Åh, föreställer mig en sådan snygging framför mig *dreggel*
Vet att det finns en del som haft guldhamstrar boendes tillsammans. jag vet till och med en tjej som hade 2 stycken ihop hela livet, när en dog så blev den andra guldhamstern jätte deprimerad och slutade äta. Tjejen skaffade då en bebis till den guldhamstern och den blev glad och började äta igen då.
Men jag tycker inte att man ska testa att ha guldhamstrar tillsammans. Om det till och med är lag på att de ska bo ensamma så betyder det att de har forskat mycket och experimenterat mycket och kommit fram till att de är solitära djur.
Mvh Alicia.
#13 Hehe ;)
Nej jag håller med, även om det finns vissa fall där det faktiskt fungerat är det inget man ska prova med tanke på deras naturliga instikter. :)
Men det är synd - jag vill ju ha den där hanen! :p
// Lise