Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 3960 ggr
SandyCipper
0

Dunaburar eller gallerburar?

Jag vet inte vad jag ska ha för Bur,

Dunaburar eller Gallerburar?

Vad tycker ni?

mumsie
0

Jag trivs bäst med dunaburen, inget som kommer utanför, bitande osv som det är med gallerbur. Men samtidigt så måste jag erkänna att galler burar oftast ser snyggast och roligast ut :D

Charlie2006
0

Jag föredrar akvarium framför galler och duna burar, men föredrar duna framför galler Bur.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

mumsie
0

#2 Akvarium måste jag ju testa :O de finns ju även i lite större yta än vad duna burisarna gör :O

Zheverez
0

dunaburar el liknande tycker jag är bättre till ungar och hamstrar som behöver lära sej bli hanterade.

i galler finns små trånga luckor och man kommer inte åt hamstern på samma enkla sätt som i en duna som har en stor lucka.

Tinwe
0

Jag gillar mest dunaburarna, personligen tycker jag de känns mysigare för hamstern, tryggare på nått sätt. Har aldrig testat akvarium, men vill så gärna! Problemet blir väl vattnet.. jag har ju vattenflaskor helst.. Glad

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

YellowKiwi
0

Jag gillar duna buren mer än gallerburen. Men om man tänker på utseendet på buren så finns det lugnt snyggare gallerburar. Glad

Elin :3

Royalz
0

Jag föredrar Duna burar och lådor :)

Zvintos
0

#5: Det finns vattenflaskor med sugkoppar, har sådana i mina akvarium. =)

Använder just nu akvarium.
Men när jag flyttar kommer jag använda lådor.
Orkar inte släpa med mig akvariumen 15 mil och släpa upp 6 trappor utan hiss… Tungan ute

Tinwe
0

#8 Joo kom på det.. Haha jag har ju själv sånna till mina dunaburar… Tungan ute Men tänkte inte att man kunde vända på flaskan… Oskyldig

/Matilda

mumsie
0

#9 hahha smart där! :D

Tinwe
0

#10.. haha jag vet! jag är inte den smartaste Oskyldig

/Matilda

MaaariaS
0

Gallerburar tycker jag ,men leta lite och se om du kan hitta en Bur med tätare galler, så hamstern inte kan bita på gallret.Jag hittade för ett tag sen den bästa buren vi haft ,tätt galler och två normalstora luckor, en i taket och en på sidan+ att det är den största buren vi någonsin haft.

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

SandyCipper
0

Tack för alla svar ! ^^

[Emma-Rhino]
0

Jag har en duna. Är på jakt efter ett stort akvarium men har inte hittat ngt än. Ska idag göra ett litet hemma bygge. Kommer att sätta gallret till en gallerbur på min duna Bur. Sen en massa hyllplan så inte min lilla gumma ramlar och skadar sig. Ska se hur det blir =) Blir det bra sätter jag ut en bild! Skrattande

MoasChicko
0

**Jag har gallerbur, och den fungerar utmärkt. Min hamster klättrar inte ens längre på gallret så han har blivit duktig. :) Gnager heller inte särskilt mycket på gallret heller. Fast skulle nog vilja testa dunabur om jag någon gång ska skaffa en till hamster.

/MoasChicko.**

Loviss
0

Jag tycker gallerbur, eftersom dunaburar har orsakat några gånger till att hamstrar gnagar runt flaskhålet och smiter. Sedan får hamstern lite mer kontakt med människorna i gallerbur, när de däremot blir lite väl instängda i dunaburar.

[Hamster95]
0

Duna till dvärgar och galler till guld.

Tinwe
0

#17 Varför tycker du inte att en guld kan ha en dunabur? :)

/Matilda

[Hamster95]
0

Jag har haft min guld i en duna men eftersom att jag har fått en dvärg nu så tycker jag att det är lättare med duna till honom då han inte kan klämma sig eller rymma men det beror helt på individen. Hade jag inte skaffat min dvärg hade min guld fått bo kvar i Dunan

[Emma-Rhino]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag gillar dunaburar. Dom är bra, min guldis trivs. Nu har jag satt på galler på dunaburen så hon har bägge delarna. =)

Men tror fortfarande att ett stort akvarium med mycket springyta är bäst.

Sen beror det nog på hamstern med. Rhino klättrar inte så mkt på gallret nu när hon fått ett, hon vill mest springa och gräva…

Impressive
1

Akvarium eller galler, för i alla duna som jag har haft så luktar det mysko, dvs det är inte hamstern som luktar, och sen när man städar buren så tar det inte lång tid innan det börjar lukta igen ..

91Marran
0

Duna burar är lättare att städa. lukten stannar där till skillnad från gallerburar där lukten oftast "vädras" iväg. Jag har en fantasy trevåningsbur. den funkar perfekt. :-)

Mvh
Mig

Tinwe
0

Mina dunaburar luktar aldrig illa, ändå städar jag en gång i veckan.. En Bur gillar jag bottnen på, för den är helt platt, inga "rutor" som kiss och sånt fastnar vid :)

/Matilda

[Emma-Rhino]
1

Min duna luktar inte heller illa, byter ca en gång i veckan.

sagalennskog
0

Jag har både gallerbur och dunabur i min Bur kan man säga, jag har två våningar av galler, och den tredje våningen är typ som en dunabur.. :p

www.sagaskaniner.webs.com

Mvh Saga Lennskog.

91Marran
0

#35 det är en sådan jag menar. sådan har jag med. det är den bästa buren jag har hittat i djuraffär.

Mvh
Mig

[Deniisee]
0

Jag tycker att terrarium/akvarium är nog bra. Jag har gallerbur och tycker bara att det är jobbigt. Så själv ska jag skaffa terrarium/akvarium. Men Duna Bur är bra det med!

hamster nova
0

dunabur har jag alltid haft och det har jag trivits med ;)

[CruellaDeVil]
0

Dunabur gillar jag mest om man ska välja mellan det och akvarium. Visst har jag en hamster som klättrar upp i taket och gnager galler och alla mina dunaliknande burar har stora hål där hamstrarna gnagt sig ut genom hålet där flaskan ska vara. För säkerheten föredrar jag akvarium, där kan de ju inte gnaga sig ut.

Evovva
0

Såg att det var en gammal tråd egentligen. Men som kommentar till #4 så finns det gallerburar med stora öppningar oxå. Jag har 2 Criketi 15 och där öppnar man hela taket. Det finns även rör man kan köpa till. Köpte dom på Bromma zoo.