SNABB HJÄLP!
Min hamster dricker inte ur den nya vattenflaskan i buren och inte ur vattenskål heller, så då bytte jag till hennes gammla och trixade fast den… MEN nu dricker hon inte ur den heller :O Jag ger henne grönsaker som innehåller mkt vatten just nu, men det kommer ju inte att funka i längden!
Hur ska jag göra så att hon hittar till vattenflaskan i nya buren?
(jag vet inte om det bara kändes så, men jag har fått för mej att hon blivit slöare nu när hon bytt Bur!)
//Sagaaa
Man brukar oftast missa när hamstrar dricker, ser nästan aldrig det här hemma
med vattenskål klarar hon sig garanterat, men då måste du byta vatten varje dag.
När jag vänjer in hamstrar så hade har dom både vatten och vattenflaska, och när jag ser att djuret slickar på vattenflaskan för första gången (man kan även sätta en bjällra nära munstycket så att man hör när hamstern dricker men det är lite väl för ambitiöst för mig), så tar jag bort vattenskålen.
Då vet hamstern vart det finns vatten, och problemet är löst.
Att din hamster känns slöare beror då inte pga vätskebrist isf, utan på något annat. 
Jag har haft Kastelli (min hamster) sen Augusti 2011 och har bara sett henne dricka 1 gång! Ibörjan blev jag lite orolig, men tänkte att hon kommer väl hitta det. Efter 1 vecka så tänkte jag att hon MÅSTE hittat det, annars hade hon knappt varit levande XD
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus
hej!
förlåt att jag tar upp ett annat hamster-ämne här.
men jag undrar om jag skulle kunna få lite hjälp.
snart ska jag skaffa en hamster. guld. och jag tror att det ska vara en hona.
namnförslag ?
#4 Starta en ny tråd med rubriken "Namnförslag" t.ex. Så får du nog mer hjälp :)