Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 2009 ggr
pigelina
0

hane eller hona?

Vad ska man völja? hane eller hona, skriv fördelar och nakdelar med båda:)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Roxie
0

Jag tycker inte det är så jättestor skillnad. Om man jämför min pojke med mina två flickor, så är pojken mer "stökig" än flickorna som gärna håller ordning i sina burar och har gärna prydliga sovhörnor med sina speciella godishörnor ;) De är också mer lugna än pojken, som är lite mer ivrig. De tar gärna god tid på sig att vakna, och han är tvärt om.

Men detta kan ju vara olika från hamster till hamster.
När det gäller lukt har jag inte märk något speciellt, förutom att honorna luktar ganska stark just när de brunstar.

// Sofia

heffaklump
0

Tycker honor luktar brunst hela tiden x) Annars så ser jag ingen större skillnad mellan könen. Dom är ju individuella så det går lixom inte att veta det :)

Zvintos
0

Har samma åsikt när det gäller val av kön på hamster, som jag har när det gäller kanin; det spelar ingen roll.
Alla är ju såklart olika, men personligen har jag inte märkt någon större skillnad.
Det enda jag märkt är att honan är mer prydlig och håller gärna rent, medans hanen är en liten lortgris (håller dock sig själv väldigt ren och fin), samt skillnaden i storlek.
Visst att honan luktar lite när hon brunstar, men personligen tycker inte jag att det luktar särskilt mycket alls.
Plus att hanen blir lite knasig när honan brunstar.
Men det är inget som gör att jag skulle välja det ena könet framför det andra, utan jag går mer på individen. =)

pigelina
0

#3 ok:P vilken är störst då? hona eller hane?:P

// Hanna

Zvintos
0

#4: Honorna brukar vara störst. Glad

pigelina
0

#5 ok:P då blir det nog en hona, har ett bra namnförslag till en hona oxå;) det enda som är synd med honor e ju att långhåriga inte har lika mycket päls som LH hanar:/

// Hanna

[LoveNasse]
0

Jag tycker bäst om hanar :P

Happy09
0

Hona, de har sötast rumpa. Hanar har ju stora pungkulor som sticker ut…. Flört

[Sniff]
0

#8 Det har du rätt i!XD

Jag har en hane, men hade en hona för några år sedan. Just nu gillar jag hanar mest(A)

[LoveNasse]
0

Jag gillar hanar för att de känns mer tillgivna (egen inbillning förmodligen) och så tycker de mer om att ligga och gosa och så lever de oftast lite längre. (Även om min skrutt tyvärr inte gjorde det Gråter )

Jenna_Nord
0

Jag gillar hanar mest, men sen har jag aldrig haft en hona heller ;)
Men båda mina hanar har varit så gudasnälla och mysiga individer. De var båda duktiga på att ha ett spec kisställe men bajsade dock lite överallt. Min senaste kille flyttade också ibland när man hade vart och pillat för mycket i boet. Då dög det inte längre som boplats :P

Mvh Jenna

Twisted_T
0

Det är olika hur de är, det beror ju mer på deras personlighet än vilket kön de är födda till. Sen beror det ju på om de är en hamster som haft en bra barndom och fått komma ut och leka och blivit handtam eller suttit i en liten trång Bur i djuraffär t.ex.

LH hanarna har mycket längre päls vilket jag ääälskar! Men min hona är fluffig och go hon med även fast pälsen inte är lika lång <3.

Jag har dock en hona som är en liten vilding än sålänge så jag kan ju inte säga att hon håller ordning i buren, hon river snarare allt.

Men det är ju helt olika som sagt, sen är min hona bara bebis än sålänge med och mina två hanar börjar bli vuxna killar.

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

HamsterMarie
0

Tråden är från 2009.

Jenna_Nord
1

Tyckte de kunde vara kul och se vad folk tycker ändå :)

Mvh Jenna

AliceTheGirl
0

Har en hona nu, skulle egentligen skaffat en hane, men eftersom att vi hittade en fin hona på en uppfödning fick jag välja den, eller en hane på zoo. Och såklart valde jag den från uppfödningen. Glad

Märker aldrig skillnad på när hon brunstar och inte brunstar. Tycker hon luktar gott hela tiden. Kanske kan man känna det lite på henne, det luktar lite svagt. Men det är inget problem.

Långhåriga honor är inte så länghåriga. Dom har små "toffsar" på rumpan och bakom öronen. Långhåriga hanar har jättemycket päls, vilket ser jättegulligt ut. Till dom rekomenderar jag att köpa stl istället för vanligt spån.

Jag har inbillat mig att honorna inte är lika gosiga. Att dom Flesta honorna inte är lika gosiga som hanarna i alla fall. Min hona kan inte sitta still en sekund, hon måste alltid utforska över allt.

"Få aldrig en tjej att falla om du inte är beredd att ta emot henne"