Frågor om vandrande pinnar
- Vad äter dom?
- Är dom oftast snälla?
- Är dom snabba?
- Vilken Bur kan man ha dom i?
- Hur mycket brukar dom kosta?
- Vad kan man ha för något Bottenmaterial?
- Vad kan man ha för någon inredning?
- Redigerat 2021-06-06 11:48 av Herveaux
Fel sajt, detta är om hamster;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Följer tråden för det är intressant har sett en vandrande pinne för 15 kr i djurmagazinet o fattar ingenting :\ lever dom ? :O känner dom ?:O
#1 men det finns väl ingen sajt om vandrande pinnar?
#1 jo, men jag hittar inte sajten om vandrande pinnar :).
#2 Okej, vandrande pinnar är ju tuffa! :D
#5 jaa grymt coola!
#6 imorgon så ska jag kanske fara till djurmagazinet i haparanda och köpa en vandrande pinne för att jag har sett vandrande pinnar där :)
Tillhör väl "exotiska djur" finns en sådan sajt :)
Inne på reptil i fokus finns det folk som vet mycket om vandrande pinnar också. Jag hade ställt mina frågor där istället :)
Pinnar är vegetarianer och äter de mesta i frukt- och grönsaksväg. De är snälla men inte direkt keldjur, visst, de knatar omkring på handen om du tar upp dem, men helst vill de vara i sin bur…
Jag har mina i en genomskinlig plastback MED NÄTTAK! Det är viktigt, annars rymmer de… I botten har jag småsten, typ såna som finns på lekplatser. Inrett med kvistar och grenar, på sommaren kan man hänga in löv så blir de glada. Matas 1 gång/dag, spruta gärna med vattenspruta på dem oxå.
Annars kan man ha dem i akvarium/terrarium.
Prismässigt brukar man kunna hitta dem för typ 10-20 kr st… Jag fick mina gratis…
#10 du verkar kunna så mycket så måste bara fråga haha ganska konstiga frågor men aja 1. vart kommer dom ifrån?
2. lever dom och känner av oss männsikor?
3.kan dom se oss?
#11 Klart att dem lever, annars skulle dem ju inte kunna äta. Det är ju ett djur.
#12 jaha fett cooolt
Mina pinnar är av nån asiatisk sort, typ indisk eller thailändsk eller nåt (dålig koll… haha). Det finns jättemånga olika sorter som ser olika ut, även vandrande blad finns ju…
Det är ju ett djur, så det är klart de ser oss osv, blir de skraja stelnar de helt och blir som… pinnar…
#14 nu fick jag ju värsta intresset!! ska fan köpa sånna måste dom leva 2 och två eller kan dom leva själva vilket är bäst? komunicerar dom med varandra o så?
Nej, de kan leva själva… Dock så är de tvåkönade och kan alltså få ungar med sig själva… Kan vara bra att veta… :)
#16 ofta? :O hur stor plats behöver dom? ser dom olika ut? kan dom leva tillsammans med mamman\pappan?
hur många ungar får dom?
Vad jag har hört har man ofta 100 stycken efter ett tag. Haha.
Japp, jag hade 2 vandranade pinnar förut, fina och coola, men tråkiga. Dem fick ägg. Båda 2. Det var nog 200 ägg i buren, dem var i. Eftersom pinnbebisarna var så små, kom dem ut ur lufthålen. Så vi hade vandrande pinnar överallt i huset. En gång när jag skulle durscha fick jag se 3 pinnbebisar sitta på min schampoo flaska. Tillslut fick vi in alla i buren. Men man tittade alltid sig omkring om det skulle finns en på kudden (tex), Pinnarna var i mitt rum.
#19 Hahaha ditt inlägg var dagens för mig!
thihih, vi hittade dem lite överallt, en gång när vi lagade mat (alltså på spisen). En gång vaknade min pappa med en på näsan. En gång vaknade även jag av att det kliade i örat, japp och där satt en, giiiiiissa om det var svårt att få ut den!! X) Ja, som sagt lite var som helst. Därför blir det nog inga fler här hemma, men visst var det ett minne för livet….
#21 HAHAHA i örat vad äckligt… ;) jag blir lite äcklad bara av deras utseende, att hitta en i örat hade varit en av mina värsta mardrömmar… Vidrigt ;)
#21 ASG priset för dagens två bästa inlägg går till dig!
Jag hade en vandrande pinne, fast dum som jag var så trodde jag att den skulle må bättre i det fria, så jag släppte ut den. Stackar'n.
(var typ 8 år)
Ett tag efter hittade jag fullt av pinnebebisar i buren, hahaha. Små som ögonbrynsstrån ungefär…
Släppte ut dem med…
Det finns en sorts vandrande pinne som kallas spökskräcka, det var inte en sådan jag hade. Min såg ut precis som just en pinne, haha!
Det är insekter som enbart är framfödda för att se ut som pinnar, för att kunna kamouflera sig i det vilda. Det är alltså inte pinnar som fått liv, och ja, de lever och känner.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Jag och mina kompis skaffade två stycken när vi var mindre, och usch vad äckligt det var D:
Ska aldrig mer skaffa vandrande pinnar.
#22 #23 
Vi hade såna som "klassdjur" när jag var yngre. Coola är dom, men sköra. Känns som dom ska gå sönder när man petar på dom. :P
Varje helg fick en elev ta hem dom, slutade med att dom hamnade hos en som verkligen inte kan/kunde hantera djur så dom kom inte tillbaka.. Tyvärr. Men häftiga är dom! :)
// Lise
When nothing goes right, go left!
Haha, vandrande pinnar XD Min kusin hade en vandrande pinne ett tag(då var hon typ 11 och jag typ…7-8?) Iaf så hade dom den ett bra tag och den hette Artchi sedan blev Artchi mamma och fick ungar… Dom var överallt och kröp och eftersom de hade en katt som var van att jaga sork och liknande i grönsakslandet var detta en ren fröjd(för katten och inte för kusinerna) :/ Lilla Lassie åt upp flera stycken när de var i skolan och så :( Resten sålde dom och kort därefter dog lilla Artchi… The End! Men coola var dem iaf ;)
vandrande pinnar är det tråkigaste djur som finns tycker jag ;)
Nu har jag fått min vandrande pinne ;). Berit heter den. Fult namn, jag vet… ;) jag slänger upp en bild på den senare ^^.
Känner inga som har vandrande pinnar, men mamma hade när hon var liten. Dessutom har det öppnat en djuraffär hos mig som säljer dom för 40 kr..
"Få aldrig en tjej att falla om du inte är beredd att ta emot henne"
Hade några vänner som hade vandrande pinnar. Vandrande pinnar är inget djur för mig märkte jag, då jag mer är för djur som inte endast är "tittdjur". De gjorde ju i princip ingenting,knappt att de gick runt i buren utan de satt där mest. Visst är de coola & fina men att sitta & titta på en pinnelikanande insekt är inget för mig. & om man inte vill ha 100tals små bebisar hela tiden så är det ju ett otroligt jobb att få ur alla ägg.
MVH Wilma