Hamster iFokus

Hamster

Etikettrysk-vintervit
Läst 1965 ggr
Ded!!
0

När ska man sära på dom!!!!!

När är det man ska sära på hanrna och honorna när man har en kull.räcker det att man sätter alla hanarna i en Bur och honorna får vara kvar i mammans mammans Bur!!!

HejPåDig
0

Får jag fråga hur gammal du är?

Men tre veckor är det på guldhamstrar, ja, ibland kan du ha kvar honorna i mammans Bur, men inte alltid

Novis10
7

Nja nu svarade du lite fel..
Det är 4 veckor på guldhamstrar man bör ta ut hanarna ca 2-3 dagar innan de blivit 4 veckor. Då ungarna blir könsmogna vid 4 veckor. Iaf honorna kan gå kvar så länge mamman tillåter det, men när ungarna fyllt 8 veckor ska dem ha egna burar enligt lag.

(Detta jag berättade var om Guldhamstrar)

Till TS: Tycker du bör läsa på mycket mer innan du ens funderar på att föda upp hamstrar!

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!

HejPåDig
0

2# Jaha, oj, jag trodde att det var tre veckor.

Ded!!
0

jag tänkte inte skaffa ungar nu men senare och det är dvärg jag undrar om.varför undrar du hur gammal jag är .

Malinolsn
7

#4 Det står ju på din sida att du föder upp dvärghamstrar?

HejPåDig
0

Eftersom att du vill ta en kull tycker jag att det är intressant att veta.

Hamsterstar
2

Håller med #2, du bör först läsa på om hamstern innan då börjar avla på den.

mjuhm
2

Tycker också du bör läsa på ännu mer innan du tar en kull eller börjar tänka på avel.

Dvärghamstrarna kan tidigast skiljas från mamman vid 4 veckors ålder. Honorna kan fortsätta gå med mamman & hanarna kan sättas i en annan Bur. Dock bör du kanske dela upp dem i grupper beroende på hur många det är, så det inte blir allt för många i samma grupp.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

jolinak
3

Bara en lite fråga… Ni säger att hon ska läsa på innan hon avlar och det är väl det hon gör nu? Hon frågar här innan hon tar en kull för at få information och det är väl ändå att läsa på. Hon kanske inte hittade på nätet eller kanske bara vill ha ett konstanterade från några experter. Då är det ju jätte lätt att fråga här och man får ett snabbt svar.
Vad det gäller din fråga så ska man ha isär honor från hanar lite innan 4 veckors ålder Glad
(det är bättre att du frågar än att du gör fel! Även om du får kritik från folk)

Malinolsn
0

#9 Dock står det ju på hennes profilsida att hon föder upp dvärghamstrar redan? 
:)

mjuhm
0

Fast jag uppfattade det hela att hon redan har en kull..?

jolinak
0

#10 & 11
men hon sa i en komentar att hon inte har en utan hade tänkt att ta en. uppfattade också som att hon hade en i själva inlägget men hon säger i en kommentar att hon inte har en kull än.

mjuhm
0

#12 Men jag skrev i #8 att man ska läsa på innan man tänkt avla. Hon säger redan nu att hon är en dvärghamsteruppfödare.

jolinak
0

Men har hon tagit några kullar?

mjuhm
0

#14 Vet inte, men om hon säger att hon inte tagit några antar jag att hon inte gjort det? Eller alltså, om hon inte visste när dom ska säras, antar jag att hon aldrig haft någon kull eller har någon nu (fast det skrev hon ju att hon inte hade) Gud vad förvirrande det här blev. Tungan ute

Denna kommentar har tagits bort.
mjuhm
8

#16 Det där ville nog många höra?

[Avarice]
9

# 16

Det är väldigt onödigt av dig att använda sådant språk när det inte är någon som förtjänar att kallas "jävla idiot". Alla är bara måna om att TS ska få den information hon vill ha och var oroliga att hon redan skaffat en kull, trots att hon inte verkar vara så kunnig inom avel, eftersom det står på hennes profil att hon föder upp redan.

Till TS
Bra att du frågar runt innan du skaffar en kull, som du säkert vet så är det inget man gör bara hux flus utan någon direkt tanke eller kunskap.
Fråga på om det är mer du behöver veta, det finns aldrig några dumma frågor Skrattande

Twisted_T
2

#16 Det är inga här som förtjänar att bli kallade idioter. Ingen vill henne något dumt. Alla här tänker på hamstrarnas bästa och ifrån det man kan läsa på hennes presentation så står det att hon har hamster uppfödning.

Om så nu inte är fallet så kan TS säga det så är det inget mer med det.

Självklart är det bra att hon ställer frågor det folk menar är att om hon nu redan tagit en kull så borde hon redan veta om detta och förhoppningsvis mycket mer.

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

mandyosv
0

Om man läser frågan så visste hon ju redan hur man skulle göra men ville bara bli säker? Varför ska då folk säga att hon ska läsa på innan när hon redan visste det?

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Twisted_T
1

#20 Hon visste att man skulle sära på honor och hanar men inte när, det hade kunnat gå riktigt fel.

Dessutom ställer hon fler liknande frågor på forumet.

Jättebra att hon ställer frågor, om det nu är INNAN hon tagit första kullen.

Alltid bra att ställa frågor ändå men frågor som denna borde man kunna innan man tar sin första kull för hamstrarnas bästa :)

// Linn

HamsterMarie
0

Ded!!: Sära hanar och honor när de är 4 veckor.

Roonja
4

#16 som andra redan sagt så är det riktigt onödigt av dig att skriva så, och riktigt omoget. Ingen ska behöva bli kallad det. Inget har gjort något fel. Dem över försöker bara hjälpa, för dem är ju oroliga att det ska gå åt skogen (tex)

jolinak
0

Ingen har väl gjort något fel men jag tycker ändå att ni har varit lite taskiga mot ded!!. Jag vill också hamstrarnas bästa men ded!! har inte gjort något fel, hon frågade bara! 

#16 lite onödigt språk men förstår dig, kan bli lite frustrerande när man ser många gå ihop mot en. Desutom hade jag redan sagt att det var dumt.

mjuhm
5

Ingen har varit taskig mot TS.

jolinak
0

Nej men ni sa till henne att hon borde läsa på mer och det var ju igentligen det hon gjorde när hon frågade

mjuhm
5

#26 Ja, men med tanke på att hon inte visste det, blir man orolig när hon kallar sig uppfödare. Det är bra att hon frågar, visst är det. Men du förstår väl hur jag tänker?

Twisted_T
4

#24 Det är inte så att folk går ihop för att vara taskiga mot henne. Alla har sina enskilda tankar och måste ju få uttrycka sina åsikter. Dessutom tycker jag inte att någon uttryckt det på ett dåligt/taskigt sätt. Jag hade absolut aldrig gjort något personangrepp mot någon oavsett hur fel jag tycker den har.

Det folk gjorde var att de frågade i stort sätt samma fråga : Har du redan uppfödning utan att ha läst på något?

Sen har ju ingen fått ett svar på det, därför fortsätter det pratas om det.

Är det inte så, så är det ju bara att säga att det.

Inget mer med det, det var alltså bara en fråga absolut inget påhopp i alla fall inte från min sida.

Jättebra att hon ställer frågor och det tycker nog de flesta här.

// Linn

jolinak
0

#27 Ja det blir jag också men det räcker väl med att en person skriver att hon borde läsa på mer?

Twisted_T
0

Blev lite småfel i texten men borde gå att läsa ändå ;)

// Linn

mjuhm
4

#29 Som sagt, ALLA får framföra sina tankar & åsikter. & sen är det ju nästan bättre att många säger det, så hon kan ta åt sig av det vi säger, till exempel att hon bör läsa på mer. Det är lättare att ta åt sig när många säger det än bara en. Så är det för mig iallafall.

jolinak
0

Ja men manfår ha lite respekt mot TS också! om jag hade fått så mycket kritik eller vad man ska säga skulle jag bli ledsen.

mjuhm
1

#32 Fast, kan man kalla det dålig kritik? Vi säger ju bara det som är bäst.

[Avarice]
5

TS har skrivit flera inlägg på forumet där h*n frågar väldigt grundläggande frågor (vilket jag absolut inte säger är fel) och som många redan sagt så reagerade de eftersom det framgår på hennes profil att hon har uppfödning redan. Om man föder upp hamstrar så borde man redan tagit reda på sånt här, DÄRFÖR reagerade folk. Det blev ett missförstånd helt enkelt eftersom TS nu klargjorde att hon inte har tagit någon kull än. Klart man måste få reagera om man tror att någon är ute och cyklar? Att ta kritik är något man måste lära sig att ta emot utan att ta det personligt, om man frågar något så får man vara beredd på att få frågor tillbaka. Personangrepp har inte skett i denna tråd.
Kort sagt, frågar man något så får man helt enkelt vara beredd på motfrågor eller diskussioner, det är trots allt internet och det råder yttrandefrihet (än så länge iaf).

Ded!!
1

Jag har tagit kullar inann men hade glömt om det var 4 eller 5 veckors ålder

Ded!!
0

Ni behöver inte vara oroliga jag födder upp med min kompis och hon kan allt om hamstrar tänkte att det skulle vara bra om jag också läste på lite. förlåt jag bara fråga

Roonja
0

#36 Det är inget att säga förlåt för. Det är ju bra att du frågar, jag blev mest arg på den som använde fult språk. Fast det är ju ja det.

Men om din kompis kan allt om hamstrar så kan du väll fråga henne? (bara ett förslag) Skrattande

Nalli!!
0

ja det är klart men tycker det är så kul att läsa på såna här sidor. jag har ju lärt mig väldigt mycket av henne också såklart.det är kul när man är ett sånt stort hamster gäng men nu känns det inte lika bra längre

[Avarice]
0

Som Roonja säger så finns det absolut ingenting att säga förlåt för, det var andra som var med i diskussionen som vi reagerade på, tycker det är jättebra att du frågar!