Hamster iFokus

Hamster

Etikett: guldhamster
Läst 1225 ggr
AliceTheGirl
0

Åker snart och hämtar lilltjejen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Håller på att skriva en lista till vad jag ska köpa, detta har jag skrivit:

* Matskål och vattenflaska

* Mat

* Hamsterbok

* Hjul

* Hamsterhage (ifall dom har på djuraffären, annars beställer jag från datan)

* Spån

* Borste

Har en gallerbur med tre våningar som dom tyckte var bra på djuraffären (men man kan ju inte lita helt heller på djuraffären) men läste dock att dom kan skada sig när dom har en hög bur… Men ska hålla koll på henne så att hon inte skadar sig, och ser jag att hon försöker klättra så får man väl köpa en annan Bur.

Ni får gärna säga till om det är något som saknas på listan, såklart kommer jag köpa mer saker till henne sedan, men det här är en början. Glad

(Hon får några gnagarpinnar som min vovve har som hon kan gnaga på)

Hamster nummer åtta (på bilden) är det jag ska hämta Kyss

Någon som vet bra tips till mig, detta är min första hamster men haft andra gnagare innan, så får ni gärna skriva det här.

// Alice

"Få aldrig en tjej att falla om du inte är beredd att ta emot henne"

Krille12
0

Eftersom hon är LH är det inte så bra med spån, köp papperspellets av märket Toa-lätt eller stl-strö till henne istället.

Medarbetare på Vetenskap.

goldenhamsters
0

Vad fin tjej! Vem är uppfödaren? :)

Mvh Alicia.

AliceTheGirl
0

#2 Tack så mycket! :) Paradisgårdens guldhamsteruppfödning, ligger i Skara. Rekommenderar starkt uppfödaren, lillhampisen är verkligen jättetam och har aldrig bitit mig eller gjort något dumt. Glad

Fick dock först fel stamtavla till henne, det var inte samma mamma som stod med på stamtavlan… Men det kom en ny stamtavla för ett tag sedan!

"Få aldrig en tjej att falla om du inte är beredd att ta emot henne"