Vad fick din för mat idag?
Vet att det fanns en sån här tråd, men jag kan inte hitta den så jag startar en ny :)
Vad fick din hamster för mat idag?
Puff fick ganska mycket mat idag, majs, gurka, morot, ris och havregryn :)
Åt typ tacos idag till lunch (eller ja, tacoskal majs och gurka och kött..) så då hade jag kvar till puff som han kunde få :)
Vet inte vad mina ska få ^^ Får se sen :) Brukar ge dem mat mellan 19-21 ^^
Du kommer alltid att ha största platsen i mitt hjärta. Jag saknar dig ;'(
Mina ska nog få lite cornflakes, potatis :) och lite kokos till Gucci och Chiquita för dom behöver växa lite :) För kokos är väl bra om dom ska gå upp? Har inte fattat allt det här med vad som är bra för dom om dom ska gå upp i vikt och inte..
Igår fick dom, rå nöttfärs, pasta, alfalfgroddar, mungbönor och ärtor.
Idag blir det nog lite snållt med mat som barnmat, äpple, alfalfgroddar och broccolie
Även kommer bebisarna få välling, ägg/omelett, havregrynsgrött och mungbönor.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Ost, ärtor och gurka.
Lite tomt i skåpen så det blev endast majs, groddade gröna linser och knäckebröd. Linserna var en favorit och försvann hos båda hamstrarna i ett nafs.
Idag fick dom: rå nöttfärs, Barnmat, kokt ris, morötter, majs, sallad och tomat. :) Samt fick dom smaka på lite äkta smör när mössen ändå fick, vilket alltid är popis.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Vet inte vad Aladdin ska få idag.
Kanske lite ris,cornflakes,gurka,gröt m.m. får se vad som serveras
MVH FiffiLiina
Vet inte vad Ville ska få idag, det beror på vad jag själv ska äta ;) Men gröt tror jag, och grönsaker! :D
Det blev gurka,makaroner,knäckebröd och liiiiiiiiiiiiiiiite smör och kanske något mer för lilla Aladdin.
Kan man ge korv?
Banan?
MVH FiffiLiina

Idag blev det lite torkat kött på morgonen. Får se vad det blir ikväll.
#11 Korv, beror på vilken skulle jagsäga… Typ korv med mycke kryddor är ju inte alls bra men annars är det väll korv med så lite kryddor som möjligt som gäller ;) Banan kan man ge i små mängder för de får lätt diabetes av sockret i frukt :)
ok tack så mycket!
MVH FiffiLiina
#11 Varken smör eller korv bör du ge. Innehåller en del salter & det bästa är ju att försöka hålla sig undan från det helt & hållet. 
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
#15 smör går bra sålänge det är äkta smör, utan tillsat salt :). Men.säger detsamma korv skulle jag avråda från, det är för mycket kryddor i.
//Frida
Vad kan man ge för bröd? :)
Ja,jag tänkte på det att korv kanske är för stark men nu vet jag att jag inte ska ge det. Jag ger endast smör i VÄLDIGT liten mängd och smöret är äkta utan tillsatt salt så det borde väl gå bra?
MVH FiffiLiina
#16 Woops, trodde all smör innehöll väldigt mycket salt ^^
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
#18 Ja äkta smör går bra, det är bara nyttigt, då det är sånt fett som man behöver. :)
//Frida
Idag fick Aladdin kokt ägg med gröt,gurka och lite banan!
MVH FiffiLiina
…en bit zoo kex för små barn…osötat o med fullkorn…uppskattades mycke oj vilken fart det blev på honom :) till middag blev det ägg o nu i kväll landade det itne en bit morrot i hans bur…
Morotspure , broccoli , ris. :)
Kakan fick rå köttfärs, vitkål, tomat, ost och pasta. Vitkål gillar hon verkligen 
#20 smör är väl alltid äkta annars kallas det väl inte smör? Det vanligaste smöret är lättsaltat, men tror inte det lilla smör hamstern får i sig är så farligt.
Hade inte så mycket hemma så Doris och bebisarna fick bara lite osaltad gröta eller ja lite o lite men… Och så fick dem lite äpple till det, ska handla ikväll så det blir mer mat till dem små rackarna då :D
Crazy hamsterlady and a turtle! 
Flingans Qito The Legend