Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: hälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 3472 ggr
[Sicali83]
0

Hur vet man om hamstern gillar hamsterbollen?

Egentligen har jag aldrig gillat hamsterbollar då det mest känns som en leksak till barnen där hamstern fungerar istället för batteri. Nu fick iallafall sonen en sån boll av mormor och har tjatat om att hamstern ska få prova den. Men hur vet man om hamstern själv tycker detta är något positivt? Eftersom ingen vågar ta ut hamstern ur buren på annat sätt så tyckte jag att den kunde få prova bollen ändå, för att få lite omväxling.

Den fick springa i bollen i ungefär tre minuter och verkade inte det minsta stressad när den kom tillbaka utan satte sig och åt lite innan den började klättra runt på gallret. Men hur vet man?

NathalieT
0

Om hamster kryoer in självmant. Så att du inte behöver tvinga in hamstern.

Min hamster brukar till och med hoppa in i den ibland om den ligger på golvet ;)

Amun-Ra
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag behöver bara visa bollen till mina hamstrar när jag har hamstern i handen så går de in i bollen ivrigt själv och väntar på att jag skall stänga locket så det får köra rally med bollen. Vissa av mina hamstrar gillar så bollen att de inte gärna kommer ut ur den när jag tycker att de har sprungit nog. Dvs jag tycker de har sprungit nog medan hamstern tycker att den inte har det och därmed vägrar komma ut ur bollen för att den gärna vill springa i den lite längre.Skrattande Sådana gånger brukar jag vara tvungen att ta ut hamstern ur bollen.

En hamster som gillar att springa i bollen är lugna. Hamstrar som inte gillar bollen och är rädda för dem blir ofta nervösa och rädda för den.

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

goldenhamsters
0

De flesta av mina hamstrar gillar bollen. Jag hade en hamster som var rädd att springa löst i ett rum, då testade jag bollen och det var första gången jag såg honom springa på ordentligt. Han älskade bollen.

Fast sedan har jag haft en hamster som inte gillade bollen, den bara satt i bollen. Ville inte springa i den, fast i ett rum ville den gärna springa. Fast de flesta hamstrar gillar bollen.

Mvh Alicia.

[nadvard]
0

Min hamster gillar att leka med bollen och även springa i den när den är öppen på ena sidan. När jag stänger så sitter hon bara stilla.
När hon är lös i ett rum är det däremot fullfart!

Anix
0

Min hamster gillar den skarpt men det är inte bra om hamstern klätrar på gallret om den hoppar ner kan den bryta benet & en hamster med brutet ben går inte & rädda.

goldenhamsters
0

#5 Men att klättra på gallret har väl inte med det här att göra? Tungan ute Och en hamster som brutit ett ben går för det mesta att rädda.

Mvh Alicia.

Amun-Ra
0

Som #6 säger så går det att rädda en hamster som har brutit benet. Men andra bullar skulle det vara om hamstern av ren olycka skulle falla så galet att den skulle bryta nacken. Men hamstrar är rett så smidiga och att de skulle bryta nacken av ett fall är oerhört selsynt. Men det händer! Det har jag fått bittert erfara.

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Candela
0

Om jag ställer ner en öppen hamsterboll i buren så kommer hon fram och kryper självmant in i den. Så jag tolkar det som att hon gillar den!
När man sen lämnar in henne i buren igen efter en springtur, så händer det att hon ställer sig och hoppar mot väggarna som för att visa att hon vill upp igenTungan ute

Felicia01
0

hej jag såg din fråga och de är när de springer mycker men om den bara sitter still så gillar den de inte…..Kyss

DwarfNome
0

Hamstern går in frivilligt, försöker inte klösa sig ut. Min hamster hoppar in själv, om hon vill vila en stund sitter hon och tvättar sig. Det syns nog ganska tydligt om hamstern inte gillar bollen.

Bara för att ens dröm är ovanlig, betyder detta inte att den är omöjligt.

[Deniisee]
0

Min hamster går själv in i bollen. Och när hon kommer till sin Bur igen så får hon typ damp…hon springer som en galning i buren och hon klättrara och gnagar…..Nån som vet varför? är det för hon behöver vara längre ute. Hon var ute i 1h och kanske 10min.

luddtott
0

Jag äskar bollen! (o det gör hamstern medSkrattande)

Har liknande upplevelser från mina hamstrar o bollen…

Det jag gillar mest med bollen är att hamstern kan springa runt i rummet utan att man behöver oroa sig för att han ska hitta något hål, gnaga på nån kabel mm mm mm…dock har jag erfarenhet av att bollen gick mitt i tu så jag rekomenderar att sätta en tejpbit om bollen är av modellen att den går att dela på mitten…så slipper man oroa sig :)

//Cissi