Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1053 ggr
Sagaaa
2

Bur projekt :)

Jag hade tänkt bygga ihop min dunabur med den största Samla-lådan eftersom min lilla guldis blivit en gallerbitare :( Men men, hade ändå tänkt byta Bur förr eller senare :)

Jag hade tänkt göra ett hål i dunans nederdel och fästa ett rör som leder till sidan på samla-lådan. Jag måste ha lock på lådan eftersom vårat hus inte är det minsta hamstersäkert, men hur gör man men ventilation?

Och hur har era hamstrar reagerat när ni bytt från en ganska liten Bur till en mycket större?

Och är det någon som har den där samla-lådan med ett lock som man kan lyfta halva på, hur är den i storlek??

Är det någon som har testat detta eller något liknande? Kom gärna med tips och synpunkter :)

//Sagaaa

Roonja
0

Du får gärna visa bilder när du är klar.

Jag tror bara din hamster blir glad över en större Bur. Skrattande

Frosstis
0

Jag har en mini duna och bytte till bara samlan, har reagerade typ inget haha. han blev bara massa glad :D

jag tog gallret från dunan och sågade ut en utmätt fyrkant på locket, sedan gjorde jag små hål så jag satte fast gallret med ogiftig ståltråd.

Sagaaa
0

#1 Japp, tänkte göra en liten bildtråd sen när allt är klart,  Flört

#2 Okej, jag vet inte riktigt om jag vill göra sönder dunan, den e hyfsat ny och kan ju funka bra som en reservbur…Obestämd

Frosstis
0

ja, samla lådan räcker perfekt :P om du åker bort någon gång och någon passar hamstern är det ganska jobbigt att släpa hela samlan, så då är det enklare att ta dunan ;)

Sagaaa
0

#4 Aa, precis :) Enklare för den som passar hamstern att städa också ;)