Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 2074 ggr
Rebbie
0

Maxi duna som aktiveringsbur??

Vad tror ni…? Skulle en Maxi duna funka som aktiveringsbur, storleksmässigt? Att man istället för att köpa en sån där hage som finns i djurbutikerna ha en maxi duna inredd med maaassa skojiga leksaker, och sedan kunde hamstern vara där nån timme om dagen. Kan en sådan Bur t.o.m. vara större än de där hagarna? Fördelar: - han skulle nog inte bli så stressad i den som på badrumsgolvet, då han skulle ha väggar runt omkring sig - man behöver inte städa bort alla leksaker efteråt utan har alltid dem på samma ställe alltså i buren, plus man får en reservbur - han skulle kunna vara där längre stunder då man kunde sätta dit en vattenflaska mm. - man behöver inte sitta och vakta medan han är där, den är ju ganska rymningssäker Nackdelar: - tar mycket plats, särskilt i jämförelse med en ihopvikbar hage! Kommer inte på fler nackdelar. Inte ens att den skulle vara dyr, då jag hittade en annons med en maxi duna för bara 10 euro = ca 100 kr. Så vad tror ni, skulle en sådan duga som aktiveringshage och är den större/mindre än "djuraffärshagarna" ?

Rebbie
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Eller frågan är väl: Skulle hamstern bli "aggresiv"/stressad av burbyte? Har läst att det kan påverka dem negativt att byta Bur!

Charlie2006
0

#1 Mina tycker det bara är roligt med ny Bur, nya dofter och ny inredning :).

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Rebbie
0

#2 Ja jag hoppas det skulle bli på det sättet, som lite variation och stimulering ungefär med burbyte :)

mjuhm
0

Det är okej att byta Bur. Har hänt ofta att mina måstat byta burar :) En stackars liten hamster var tvungen att flytta 4 gånger på en vecka pga mobbning. Han var en liten bebis så alla tyckte om honom till en början, sen gick det bara nån dag så var han utfryst och alla var på honom igen.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Rebbie
0

#4 oj nej stackarn :/ Men bra att veta att det går bra att byta Bur, Diezel skulle nämligen få hoppa från sin riktiga Bur till aktiveringsburen varje dag, hoppeligen flera gånger.

Kan en sådan "aktiveringsbur" motsvara att vara i bollen alltså? Det borde det väl..?

Lojs
0

Jag har 3 burar som jag har enbart till aktivering, de är fulla av pappkartonger, små gömda matbitar och annat spännande.
Jag har 10 hamstrar och ibland lite väl lite tid på kvällarna, så jag har 3 rasthagar och dessa 3 burar som rastning. (Eftersom de är lite mindre än en vanlig rasthage så varierar jag så att hamstrarna får vara ute på olika ställen varje dag, för att få nytt att utforska.)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lojs
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fotade mina rastningslådor igår, här är de 3 små. Längst upp till höger är det två som sitter ihop med ett rör, så den är lite större och roligare.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Rebbie
0

#7 Oj tack för bilderna, dom ser roliga ut och det är ju en jättebra idé! :) Gjorde just en bildtråd för rastningshagar/burar så jag hoppas att man kan få lite inspiration från andras foton :)

Nannah
0

Vad tycker ni är bättre som Bur? Maxi duna eller samla 130 l?

Vad är det för skillnad mellan dem?

Ursäkta att jag lägger mig i din tråd, Rebbie… Men är i behov av att veta. :P

Rebbie
0

#9 Inga problem :)

mocchino
0

#9 Har man katt eller hund så skulle jag nog rekommendera maxi dunan då den är säkrast. Har man däremot inte katt eller hund eller annat rovdjur för den delen, så kan ju samlan funka lika bra. :)

Maxi dunan är ju 99cm lång, vet inte hur lång samlan är? :)

// Nathalie

Twisted_T
0

#11 Tror Samlan är 79cm lång? Har för mig det :)

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)