Sätta ihop hamstrar
Hejsan jag håller på att spara en till dvärghamster till min lilla gubbe ;)
Jag undrar om hur man ska kunna sätta ihop hamstrarna, (han är 3 månader) om dom kan bråka med varandra om kommer det kosta mycket mer? om vad gör man om dom skulle bråka kan då kan man ju inte byta? eller kan man? ganska många frågor men snälla svara på dom
tack! :)
Om dom bråkar får man sära dom, sen är det skillnad på bråk och bråk. Om dom bråkar om dominans eller för att döda.
Om det är för att döda varandra så då måste man sära dom. Då blir det ju en extra Bur till.
Börja med att göra grundligt rent buren, ha gärna en avdelare (ex galler) imellan dom. Sprid ut mycket mat så dom har något att göra. Ha 2 saker av varje, några gömställen och en så stor Bur som möjligt (risken att det blir bråk förminskas).
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
#1 okej, tack! :)
Jag har en lite fråga angående detta också, om jag köper en till och dom börjar bråka när jag är i skolan och ingen är hemma. D¨å kmr det ju sluta med att jag kommer hem och det ligger en död hamster i buren? eller.. Jg vill gärna veta, dock känns det som min hampis mår bra ensam också, men om det är lag så..
Tacksam för svar :)