Hjäälp! hamstervåning
Hejsan jag har en dunabur och har en annanvåning min hamster lixom hoppar upp på gallret uppe på när han e på andra våningen och han brukar lixom klätra så här fram 0 tbx det ser ut att göra så ont när han släpper och när han hoppar så ramlar han lixom på magen och så. Detta hände inatt var ganska sent så jag tog bort våningen för jag vill inte att han ska göra illa sig jag tog på morgonen tbx hans Hjul så han ej skulle bli uttråkad han e 4 mån. men jag har hört att man inte ska ha då men… jag har ingen aning om vad jag ska göra? Gjorde jag rätt ? ska jag ta tilbacks våningen? hjäälp! :s 

Din hamster ville helt enkelt få komma ut och bli av med lite energi, hur länge låter du din hamster springa fritt?
vad har du för Hjul?
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
#1 Ja, på toan och i hans boll.
#2 metall eller vet inte
#3 hur länge låter du din hamster springa fritt?
Är det långt avstånd från själva "botten" på dunaburen och våningen? Om inte är det ingen fara. Har en gallerbur på tre våningar, men den är bra eftersom att dom gjort så att hamstrarna inte kan ramla ner från till exempel tredjevåningen och "botten"-våningen.
Så det beror helt enkelt på hur högt avstånd det är, om det inte är högt är det ingen fara!
"Få aldrig en tjej att falla om du inte är beredd att ta emot henne"