Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1537 ggr
terrorinAlive
0

Storlek på hjul

Hej! Jag har en liten fråga angående storleken på hjulet till en guldhamster. I djuraffären säger dom att jag ska ta det största hjulet men i vissa burar jag köpt som är gjorda för guldhamster ingår ett mindre Hjul. Har detta någon betydelse?

Borde jag låta mina yngre och mindre djur ha dom små hjulen och dom större och äldre djuren dom stora hjulen eller kan en vuxen hamster lika gärna springa i dom lite mindre hjulen utan problem?

MVH
Therese

Charlie2006
0

Använd inte dom små hjulen, ska vara minst 18 vare sig gammal eller ung. En ung hamster är rekomenderat att inte ha Hjul, då dom fortfarande växer och kan förstöra ryggen om dom springer i hjulet. Runt 5 månader är en bra ålder för Hjul, jag själv skippar Hjul helt, förutom till dom som har riktigt mycket energi. ;)

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

terrorinAlive
0

Hej! Okej tack så mycket då vet jag! Då plockar jag bort dom små och bort med hjulen hos dom som är under 5 mån! Visste inte det med ryggen! Konstigt att burar till guldhamster får dvärghamsterhjul då. Får vell sälja/kasta dem :)

Tack för svar!

MVH
Therese

Lojs
0

Man kan spara hjulen och antingen hänga dem från taket som gungor, eller ha dem som toaletter/sandbad/grävlåda, beroende på om de är helt täckta eller om de är gjorda av galler. Dumt att slänga saker som man kan ha till annat. ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

terrorinAlive
0

Det är sant! Gungor borde dom kunna funka till då dom är helplast där hamstern springer och galler i "botten"/"väggen". Så dom funkar inte som sandlådor men som gunga kanske. Man kanske kan göra om dom lite, eller så säljer jag dem :)

MVH
Therese

Linda3046
0

Jag skulle säga att 20cm är minimum för guldar :)

terrorinAlive
0

#5 okej bra då vet jag :) Tack!