Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1561 ggr
Flöffo
0

hund mat...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jo jag har varit på hundmässan och då fick jag en massa hund mat med mig och jag har ingen hund… så jag vet inte vad jag ska göra med det… jag har hört att man kan ge det till hamstrar i små mängder.Så jag tänkte prova och ge lite till Bonny sen.Men jag har några frågor.

• kan man ge alla sorters mat?På förpakningarna står det (från höger till vänster) så här: 1 Helfoder för vuxna hundar 2 Balanserat helfoder till vuxen hund av mellan stor ras (10-25 kg) 3 För vuxna hundar (>10 kg.): Specialfoder med fokus på munhälsa 4 för vuxna hundar.Tillgänglig endast på veterinärkliniker 5 noggrant balanserad Foder för bättre immunförsvar och rörlighet,för valpar som föredrar mindre foderbitar.

• Kan ni komma med lite recept på mat man kan göra till hamstrar som inneholler hund mat?

Om ni vill ha en när bild på något Foder är det bara att säga till Flört

Jag är väldigt tacksam för snabbt svar!Glad

//Flöffo

Flöffo
0

en till fråga: hur förvarar man hund maten?

//Flöffo

Bruden-Mbuti
0

är det stora bitar så räcker en bit i v.

har du ungar kan du ge valpmat till dom.

har du tunna hamstrar (som behöver gå upp i vikt) så kan de också få lite valpfoder.

äldre som har svårt att äta kan du ge en uppblött. häll på lite ljummet vatten, låt det dra så det blir som en gröt.

även små ungar kan äta lite uppblött hundmat.

förvara öppen påse i tätslutande burk på torr plats helst i rumstemperatur.

Flöffo
0

#2 okej tack Skrattande har du några ricept på olika "rätter" med hundmat i? Min hamster är 8 månader.

//Flöffo

Adrina
0

#7 skrev ett bra recept i denna tråd: http://dvarghamster.ifokus.se/discussions/4e7efca788f4721a4a007d01-recept-pa-hamstermat

''Havregryn & kattorrfoder ''skorpor'' heter det och jag provade det, mumsigt tyckte min dvärghamster iallafall. Det går lika bra att använda hundfoder som kattfoder Glad

Adrina
0

Postar en bild på hur mina blev när de var klara, gjorde bara 3 st för jag hade Barnmat över sen förra gången jag gjorde hamstermat.

Flöffo
0

#4-5 tack Skrattande ska göra sånna imårgon tror jag.Men funkar alla sorters hund mat?

//Flöffo

Flöffo
0

av dom jag nämde ovan

//Flöffo

Adrina
0

#6 Självklart, de borde det göra, inte så att dem kommer sprängas i ugnen eller nåt Skrattande

Flöffo
0

Jo men på vissa står det att det är för vuxna hundar och så.

Kopierar: 1 Helfoder för vuxna hundar 2 Balanserat helfoder till vuxen hund av mellan stor ras (10-25 kg) 3 För vuxna hundar (>10 kg.): Specialfoder med fokus på munhälsa 4 för vuxna hundar.Tillgänglig endast på veterinärkliniker 5 noggrant balanserad Foder för bättre immunförsvar och rörlighet,för valpar som föredrar mindre foderbitar.

//Flöffo

Flöffo
0

Så kan man ge den mat till hamstrar ändå?

//Flöffo

Frosstis
0

jag fick också en maaassa hundmat, men jag har ju hund ändå så det är ju bra :P Men det var ett Foder som hette "Taste of the wild" som innehåller ungefär 60% kött, det fanns lamm, hjort/oxe, älg osvosv, och så fick jag hundgodis/kex som jag tänkte ge lite till min hamster och så ska jag testa ge lite blötmat :D

Flöffo
0

okej , vi fick också mycket hundgodis och det fick hamstern.Och så fick grannarnas hundar också.

//Flöffo

Flöffo
0

Jag gjode sånna kakor nu, dom står i ugnen FlörtDom ser mumsiga ut!

//Flöffo

Flöffo
0

hur vet man när dom är klara?Ska dom vara hårda innuti?

//Flöffo

Adrina
0

#14 Hade själv dem inne i 30 min, ja dem ska vara hårda men om den inte är stenhårda så kommer dem stlena när de svalnar.

Flöffo
0

#15 okej Glad tog ut dom.

//Flöffo