Hamster iFokus

Hamster

Etikettrysk-vintervit
Läst 1761 ggr
HamsterMarie
0

Som det kan gå..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Åh. Trodde inte det här. Fick sära på Kokos och Cola idag. Kokos startade bråket konstigt nog. Cola var ledare. Kokos brukade ofta sitta och tvätta Colas päls. Idag fick hon väl nog och tyckte att Cola skulle flytta hemifrån någon gång. De var som vanligt inne och sprang i sin lekhage. Så hörde jag ett skrik och sprang dit. Cola kom utrusande ur den stora kartongen och vad jag blev förvånad. Det är alltid Kokos som lunkar ut därifrån när de småtjafsat. Cola hade blod runt könet. Jag tog upp Kokos och satt de bredvid varandra. Hur snälla som helst. Som att inget hade hänt. Blev självklart glad och tänkte att det kanske bara var för den här gången. Kokos tvättade Colas päls som vanligt. Jag lade in de i buren och höll koll på de ett tag. Det gick bra så jag gick därifrån. Trodde jag ja…

"Skwiiiiiiiiiik"

Nu var det krig. Jag skyndade att få bort Kokos och satt henne i en annan Bur.

Ja, sen var det inte så mycket mer. Kände bara för att skriva av mig. Nu ska jag ta hand om lilla Cola och hennes blodiga sår.

HejPåDig
0

Nej, vadsynd :(

borgsandra
0

Nej vad tråkigt :/ vet hur det känns har varit med om samma sak, fast då med mina två första Robbar :/

Odette
0

Nej va tråkigt, mna känner sig så hjälplös såna gånger.. vad ska man göra liksom :(

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

HamsterMarie
0

Nä precis, finns ju inte så mycket mer att göra än att sära på de, tyvärr.

Märkte nu att Kokos hade ett stort sår vid kindpåsen. Det hade hunnit bli en skorpa, men det var ändå nytt så jag tror att Cola bet först. Kanske är det Kokos som ska få en ny kompis ändå.. eller kanske ingen för den delen :/