Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 748 ggr
FiffiLiina
0

Rädd

Min hamster bits inte och han kommer fram till handen och nosar men när man precis öppnar buren eller när han märker när man kommer så sitter han alldeles stilla och skakar ibland men efter ett tag vänjer han sig och kommer fram till handen.

Jag försöker med att sträcka fram handen med nått gott i och det har alltid funkat på mina andra hamstrar men på han funkar det inte han tar inte godbiten och jag har testat med typ allt. Finns det nått mer man kan göra?

MVH FiffiLiina

Absolutpea
0

Har du provat att prata med honom när du kommer in i rummet? :)

FiffiLiina
0

Ja,jag pratar med honom med en mjuk röst när jag är i rummet

MVH FiffiLiina

UlrikaD
0

Är det hamstern som du fick idag du pratar om?

Isåfall låt honom vara ifred tills imorgon, han behöver tid att vänja sig vid sin nya Bur, nya lukter och nya ljud.

AliceTheGirl
0

Det är samma med min hamster. När jag lägger en bit sallad eller annat smaskigt på handen så vill hon ändå varken ta den eller komma upp.

Därför slutade jag ta upp henne på några timmar. Och när hon gnagde på gallret (vilket betyder att dom är rastlösa) provade jag igen, och då satte hon sig direkt på handen utan att lockas av mat.

Nu är min hamster dock inte rädd, så jag får fråga: Har du köpt han på en djuraffär eller en uppfödare? Glad Och hur länge har du haft honom? Andra dagen satte sig min hamster i handen, men första dagen ville den inspektera sin Bur.

Hoppas det går bra!

"Få aldrig en tjej att falla om du inte är beredd att ta emot henne"

FiffiLiina
0

Han är köpt från uppfödare. Första dagen vilket var igår så fick han inspektera sin Bur hela dagen. Men idag andra dagen så äter han sallad och sånt som jag håller i men han vägrar att komme upp i handen. :/

MVH FiffiLiina

Absolutpea
0

Det tar ett tag, ge han lite tid och fortsätt att prata och mata honom med olika grejer så kommer han tillslut vänja sig vid dig och kommer då självmant gå upp i handen! :)

FiffiLiina
0

Ok, tack så mkt Glad

MVH FiffiLiina

FiffiLiina
0

Framsteg!

Idag var han uppe i min hand och är inte rädd längre!

Glad

MVH FiffiLiina

Absolutpea
0

Bra! :) Då gör du rätt! Fortsätt så! :)

FiffiLiina
0

tack!:)

MVH FiffiLiina