Hamster iFokus

Hamster

Etikettbildtråd
Läst 1352 ggr
[Em_I_Am]
0

Välkommen hem Crocker!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För en stund sedan kom äntligen Crocker hem! Han har varit på resande fot hela dagen men ändå va han en ängel när jag plockade ut honom ur transportburken. Han är hur cool som helst och en riktig pussgurka.

Just nu traskar han runt och inspekterar buren. Hoppas den får godkänt och att han vill bo här med mig och mina andra luddtussar.

Knäppte några snabba kort innan han fick komma ner i sin nya Bur. Bättre kort får komma en annan dag när han har bott in sig lite.

Han heter egentligen Roslagens Crocker, är en Sapphire Pearl och supersöt så klart Kyss

Frosstis
0

åh vad söt Kyss har du någon kompis till han? :D

[Em_I_Am]
1

"Hördudu där uppe… Är det du som är min nya matte eller vad är det frågan om?"

Crocker har använts i avel hos Mapilamis så hans resa började från Kumla i måndags tillsammans med Tsunamis Patricia. Han har fått bo hos snälla Patricia tills idag då min mamma va i Göteborg. Och nu har han alltså landat i Småland. Inte konstigt den lilla snöbollen är förvirrad hihi.

Frosstis
0

haha han ser korvig ut :D

[Em_I_Am]
0

#1 Du menar burkompis? Jag har flera hamstrar hemma så jag ska se om någon vill vara hans kompis. Annars kommer han få sällskap av en son när han får sin första kull.

[Em_I_Am]
0

Nä han är inte korvig :-P Han är en stor och grov hane i sina bästa år ;-)

[Em_I_Am]
0

Sista bilden. Pearl är vackert tycker jag :)

Frosstis
0

japp :D oj hehe visste inte at det var du, jag vet redan att du har flera hamstrar :P hehe

[Em_I_Am]
0

Hihi det är lugnt. Inte lätt att hålla reda på alla här ;) Har ju dessutom bytt Avatar :)

goldenhamsters
0

Gud så söt och fin han är! Är han agouti pearl? :) Vad kul att han verkade lugn, hans döttrar har jag hört har lite spring i benen ;)

Mvh Alicia.

[Em_I_Am]
0

#9 Nej han är Sapphire Pearl :) Nä han är hur lugn som helst. Satt helt stilla i handen och inget rusande i buren heller. Han har nyss gått o lagt sig efter att noga ha inspekterat allt och tultat runt i godan ro.

Escaflo
0

Awww, vilken härlig fluffboll~<3

Hejsvejs~

Magda
0

Kyss

[Em_I_Am]
0

Han tackar så mycket. Eller nä det gör han inte. Han har fullt upp med att proppa in så många ärtor han kan få plats med i kinderna. Jag som tyckte han såg rund ut innan… Hihi ;)

UlrikaD
0

Han är så otroligt söt!Kyss

mocchino
0

Så söt man kan vara då! Kyss Älskar pearl, fast jag brukar falla för agouti pearl för det mesta men det är nog bara för att dom oftast brukar ha lite mer teckning än sapphire pearl men han hade ju alldeles perfekt lagom teckning! Mysrumpan då!

// Nathalie

[Em_I_Am]
0

Crocker tackar för alla snälla ord :)

#15 Hihi ja jag tycker också han har väldigt fin teckning. Fastän jag inte är så himla insatt i just Pearl ännu och hur de "bör" se ut. Tungan ute

Roonja
0

oj oj oj vad lik han är brorsan! :O

Superfin! :)

[Em_I_Am]
1

Ja visst är det lika! Tyckte det också när jag såg bilderna på Nimbus. :D

mocchino
0

#16 Måste väl erkänna att det är inte jag heller men jag vet hur jag föredrar dom och går efter det! ;) Thihi! Jag gillar inte när dom är helt vita utan jag vill ha lite färg på det vita! :)

// Nathalie

[Em_I_Am]
0

Hehe jag med! Gillar tippningen jätte mycket. Och tippade får de vara. Men de ska vara jämnt tippade och det vet jag inte om man kan säga att han är. Men nu så här på vintern kanske han inte ser ut som han ska göra heller. Tänkte be någon kunnig ge mig en lektion i det där med pearl nu innan jag avlar. Kan ju vara bra att veta vad som är bra o dåligt innan jag tar kull kanske Skäms

mocchino
0

#20 Du får försöka komma till nån utställning och sitta som sekreterare till en standard domare! :) Tror man kan lära sig mycket då! :)

// Nathalie

Amun-Ra
0

Det var en kraftig och välmusklad dvärg du fått tag på! Så otroligt läcker! Välmusklade dvärgar gillar jag. Är ingen ingen stor dvärg fan då jag har råkat ut för bitska dvärgar när jag var yngre! Men de är söta i allafall at titta på och denna kraftiga välmusklade lilla herre tilltalar mig! Han är så otroligt vacker och söt! Du gjorde nog ett kap när du köpte honom.Flört

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

[Em_I_Am]
0

#21 Ja det hade varit helt perfekt! Vad bättre sätt finns det att lära sig på än att få höra kritik och samtidigt se hamstrarna live. Får försöka fjäska mig till det där någon gång tror jag hehe.

#22 Ja han är en rejäl kille. Stor och grov vilket jag också gillar. Man kan ju inte klaga på en lång spetsig näsa heller direkt hehe. ;) Jag tror också att jag gjort ett riktigt kap och jag vet inte hur många gånger jag tackat Margareta nu hihi :)