Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 889 ggr
Absolutpea
0

Dvärghamstrar!

Jag har ju precis hämtat min tredje hamster(har haft fler innan men nu har jag tre) och tycker inte det är så mycket skillnad mellan tre och två, bara en Bur till att städa och det är inte så svårt! :) Men jag undrar om det är jobbigt att ha mer än tre? Hur ni som uppfödare gör osv. För om man gör det dag efter dag efter dag med typ trettio hamstrar blir det inte jobbigt då? För vill väldigt gärna ha fler än tre hamstrar men jag tänker på fall man tycker allt det där enkla blir hur jobbigt som helst sen? För tror jag är lite sugen på två dvärgtjejer till och då blir det ju plötsligt fem hamstrar.. och då blir det ju jobbigare.. eller?

HamsterMarie
0

Dvärghamstrar kan ju bo fler i samma Bur, så det borde ju inte vara något problem för dig. Flört

mjuhm
0

Jag har ju 6 dvärghamstrar nu, & det väntas några nu i vår/sommar.

Jag tycker inte det är så jobbigt med 6 dvärgar (3 burar).
Som mest hade jag 13 dvärghamstrar samtidigt (tror det var kring 7 burar), & det var lite jobbigare, men fortfarande inte alls jobbigt, & då har & hade jag ju andra djur också. (Kanin & marsvin)

Men, då är vi olika också. Jag älskar ju att städa burarna, men det gör ju inte vissa.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Michaela-N
0

Jag hade som mest fem burar att städa, det var en hona i en Bur, en hane i en annan, sen en annan hane, en Bur med tre flickor i (4v gamla) och en Bur med en pojke, också 4v. Det blev rekordmycket bajs i flickornas Bur, jag städade jätteofta. Men det var ju bara tillfälligt, hade dem i två veckor tror jag. Sen när flickorna var borta behöll jag pojken och hade fyra burar i ca. sex månader. Så många burar kommer jag nig aldrig ha igen… Det är jobb kan jag säga. Och att rasta alla i skift också.

Bruden-Mbuti
0

har mina i antonius.

mkt praktiskt tar liten plats. ham är lätta att nå (bara att dra ut och plocka upp dom).enkelt att städa.lätt att mata alla.

innan hade jag samla lådor och dunor, det tog plats och var bökigare att nå dv då lådorna stod staplade på varandra för att få plats. ett evigt lyftande å flyttande.

har just nu 7 honor och 5 hanar så det är ju inte så många dv än. har ju guldarna också.

ett tag hade jag 60 antonius att städa, det var lite väl mycke. nu har jag tot 30. känns bättre men är lite för många det med.

16 känns bra (4rader med 4 antonius i var ställning)

Absolutpea
0

Ja, det kommer ju bara vara en till Bur att städa så borde ju allltså inte vara jobbigt :) men vill ju vara säker på att jag orkar av det innan jag skaffar en till Bur att städa :)

goldenhamsters
0

Har haft som mest 8 burar. Det var väl mest att jag kände att jag inte alls hade så mycket tid för alla som nu. Burar är rätt kul att städa för då får man designa burarna invändigt och det kan ta lååång tid! Men att försöka tänka som en hamster och se vad en hamster tycker är roligt, göra underjordiska gångar m.m. Sånt är kul.

Nu har jag 3 men har så mycket mer intresse och tid så på lördag så kommer 2 dvärghamstrar också :)

Mvh Alicia.

Absolutpea
0

Ja, åtta burar har jag inte tid med men tre burar borde inte vara någon fara! :) har tid för två hamstrar till i alla fall och är riktigt sugen på att köpa två till. Ska nog vänta ett tag till för lilla Saffran har precis kommit. Men blir det så att jag kan och har tid så kommer det nog med två dvärgar hit också! :) lycka till med dvärgarna! :D