För mycket i vikt?
Vägde min lilla kille på 2,5 månad någon gång förra vecka och då vägde han 99g. Vägde honom idag igen och nu har han lagt på sig jätte mycket! Han väger nämligen ca 112 g. Är det normalt för en guldhane på 2,5 Månad? Jag ger honom fodret chrispy och på en vecka så har jag fyllt skålen 2 gånger! Ger även Färskmat varje dag som han är väldigt förtjust i. Min kompis som har hans bror (ur samma kull) säger att hennes är mycket mindre! Charlie (min) har börjat att bli lite mullig. Jag blandar eget Foder till min andra hamster och vet inte om jag ska göra det till den lilla med. Djuraffärerna säger att hamsterblandingar egentligen är godis.
En suddig bild på idag ^^
Du kommer alltid att ha största platsen i mitt hjärta. Jag saknar dig ;'(
Det är en bra och normal vikt för en hamster på 2,5 månad! Skulle gärna se att han skulle ha 5 gram till faktist! Speciellt då han närmar sig 3 månader. Men vikten är en helt ok vikt för hans ålder. Så du har inget att oroa dig över att han skulle vara fet! Du skall veta att det inte bara är fett som väger! Börjar din hamster kille bygga upp muskler så blir han tyngre precis som det skall vara. Som sagt din hamster har en helt ok vikt!
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
Åh tack, jätte skönt att veta! Min kompis sa att han börjar bli riktigt tjock och stor så trodde att han vägde alldelles för mycket ^^ Men fortsätter med Färskmat och det som vanligt ^^ Han sover väldigt mycket också men ska försöka att aktivera honom lite mer så att han inte lägger på sig allt för mycket ^^ Känns som om han går upp i vikt ganska snabbt (:
Du kommer alltid att ha största platsen i mitt hjärta. Jag saknar dig ;'(
Ja de brukar göra det när de börjar växa till sig ordent Då kan det gå fort! Det är som med tonåringar de kan vara korta ett tag för att sedan braka iväg i ilfart i längden att man undrar vad tusan har hänt! Min kille var kort och knubbig när han var i tonåren. Så plötsligt med en ilande fart så blev han lång och smal. Det var som om en osynlig kraft tog tag i degklumpen och drog ut den…hahaha. Samma sak gäller hamstrar. När de väl börjar växa till sig ordentligt så går de upp i vikt med fart. Men som sagt det är bara normalt… Jag har en hona som var 195 gram vid 3½ månads ålder! Hon var inte fet utan bara välmusklad precis som man vill att ett avelsdjur skall vara. Om en hamster har fetma syns bra då fettet ofta ser ut som fett klumpar under magen och speciell nära framtassarna. Misstänker din kompis är van med zoo hamstrar. Dessa är ofta enligt mig för magra. DE har inte fått en mångsidig kost för att bygga upp muskler vilket är viktigt för en hamster för att hållas frisk. 
Nedan en bild på min söta tjej som var 195 gram vid 3½ månaders ålder. :)
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
Jag tycker att hamster crispy är lite för onyttigt :/ Det är väldigt mycket i den blandningen som inte är naturlig för hamstrar. Jag ger då hellre kaninmat blandat med katt-torrfoder, det fungerar superbra. Är mycket nyttigare :)
Mvh Alicia.