nyårslöften
vad ska mina nyårslöften bli? Ge mig lite tips :D
OFF TOPIC
Sluta röka om du röker! Plugga hårt så att du får bättre betyg än i fjol…kanske… Är inte så bra på nyårslöften…
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
själv ska jag o mamma ha ett godislöfte tillsammans, så det blir ingen godis, ingen läsk o inga sötsaker ^^ sötsaker får jag bara äta på lördagar.
Men ett nyårslöfte kan ju vara: Att hålla rent i sitt rum, Att bli bättre i skolan o så, sköta om sina djur bättre, sitta mindre vid datorn
har även ett secret löfte! Hehe ok ni kan få veta eftersom det handlar om hamstrar ^^ Jo, har ju en gammal hamster här hemma som jag inte tror kommer leva hela 2012 om det inte sker värsta miraklet, så tänkte att när det är dags för honom o så, då ska jag köpa en ny Bur (han har en liten samla låda) o sen skaffa dvärgar, det är typ mitt mål åtr 2012. Har ju en till guld. Så antingen blir det två dvärgar eller en guld ^^ Det är mitt secret mål.
Du kommer alltid att ha största platsen i mitt hjärta. Jag saknar dig ;'(
okej :D fast vet ni:
jag städar mitt rum varje dag
jag är bra i skolan (*skryyyt där va*)
och jag är int eför mkt på datan.. :P
haha men tack ändå :D <3
Själv så är nyårslöftena att sluta var elak, dryg och deprimerad hela tiden. Och att sluta äta godis 6 gånger i veckan, och gå ner 6 kg. Och så ska jag sluta bry mig om omvärlden och tänka på mig själv istället, för det finns ingen anledning till att bry sig om andra varesig positivt eller negativt, den energin kan man gott spendera på sig själv så man mår bra.
Ska köpa förlovningsringar, ett år i efterskott, hahaha…
Och så ska jag börja HÅLLA STÄDAT i mitt rum HELA TIDEN. Och jag ska läsa MINST 20 nya böcker!
Och så ska jag fira ett år som smådjursägare! *inget löfte men ändå* 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
kul :D
Jag ska försöka vara gladare mot min familj :D Det lät fail men x) Och bara äta godis på lördagar.. ;D
ja jag vill också ha de så ;) men komemr aldrig kunna hålla mig från godiset..
Åt min sista skumtomte typ 23:58 xD Nu blire inget godis o ingen läsk, bara sötsaker på lördagar. O sen så ska jag kämpa för mitt secretlöfte ^^
Haha bra däär ^^
åh, jag ska försöööka äta godis på bara lördagar & fredagar (fast burkar inte äta så mkt på fredagar, köper nån godis efter skolan men äter typ ostbågar eller nåt när jag kommer hem..)
fast nu ska jag powerwalka/jogga runt dammarna ovanför mig, jag tror det är 2,5 km så det kommer bli bra :D jag och en kompis ska göra det varje dag ;)
Ska nog också hålla det där med godis på lördagar :D Eller jag ska inte ha någon bestämd dag, bara en dag i veckan eheh… kommer bli svårt, men jag kommer ju fr.o.m imorgon (tekniskt sett idag…) att gå på diet, så det blir väl lättare då kanske hrmf
Håller tummarna för alla som ska sluta med godis, jag själv vet hur förjävla svårt det är… 
ja, jag skulle sluta med godis detta året (eller, förra året då.. 2011 :P) och jag höll det några månader, eller jag åt någon godisbit nån gång i månaden, men sen orkade jag inte mer haha.
Åh, vad skööönt! Har försökt med godisförbud flera gånger om året sedan jag var… 11? Och jag lyckas 1-2 dagar hahaha…
Har svårt att stå emot. 
Lol min brorsa tog godislöfte för några år sen..dagen efter så tog han en tugga av en godisbit, vi bara: Ehh hade inte du löfte eller xD Min brorsa är lite glömsk C:
nej, men nu ska jag ta och ta in puff i buren för jag vill sova ;)

Haha! Vad klena ni e! ;D
Jag hade godisförbud i ett helt år och fick 1000kr för det! Jag åt inte en enda godisbit på ett helt år! Jag smygåt inte ens nån bit! Det ni! ;D Sen när året var slut så fick jag 500kr av mamma och 500kr av pappa. :)
Med dom pengarna, plus andra pengar jag sparat ihop, plus lite extra från mamma så köpte jag min alldeles egna tv. :) En tjocktv på typ 14-20tum som jag hade på mitt rum. :) Lyxigt värre! ;D Haha!
Det året satt jag som klistrad vid godisskålen precis innan klockan slog 12 och sen när klockan slog så tog jag mig en godisbit som jag sen spottade ut igen.. Det var inte så gott som jag trodde att det skulle va..
I år skippar vi godislöftet och kör på körkortslöftet istället! I år är året då jag tar körkort! Fatta att jag har fått ta körtkort i 8, snart 9 år och har inte gjort det än!! :O Helt värdelöst!
// Nathalie
Mitt löfte jag fick av pappa var att sluta dra ner så mycket på maten. Älska mig själv osv. Fast jag tror nog inte det kommer hålla.. ^^
Kommer ha godislöfte fram tills sprotlovet/hela året för att tjäna pengar till djuren så dom ska få fina saker UTAN att pappa ska få "slösa" sina pengar på sånt (Jag tycker inte alls det är slöseri ^^).
Kommer även försöka skaffa mig något litet fotograferingsjobb (Typ fota bröllopspar osv, ni fattar vad jag menar).
Ska också försöka få in några fina & riktigt runda vintervita pearlar/mandariner & börja avla lite smått nu i vår/sommar. Ska också försöka hålla rent i mitt förbaskade rum HELA tiden. (Påtal om det. Rummet måste städas…)
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Blev inget löfte i år, eller något år innan för den delen.
Ett löfte skulle väll vara för mig att ta körkort, klara tentan, städa rummet oftare, sluta med godis, börja träna, flytta hemifrån innan detta året är slut.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida

#17 Jag har en pearl mandarin i min senaste kull. ;) Även en väldigt ljus och fin mandarin flicka ur en äldre kull. ;) Finns massa smått och gott det är bara att komma och hämta! ;D
Ja det där med att städa rummet.. Behöver nog städa hela lägenheten känn det som.. Nån som känner sig manad?! ;P Thihi!
// Nathalie
Mina mål är att ta mig mera tid med djuren, och vara mindre vid datorn.
Sedan ska jag plugga stenhårt på Historian, Musiken, Geografin, Bilden och Hemkunskapen, Eftersom att de kommer komma på mitt slutbetyg i nian. ;)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
haha okej, mina löften blev tillslut
- Det ska gå rakt från byxorna och uppåt, alltså magen får inte .. typ hänga över om man säger så
Helst innan sommarlovet också! - Gå/jogga runt dammarna med min kompis varje dag, eller försöka iallafall.
- Gå ner i vikt - fast det är inte lika viktigt som att bli smalare.
- Bli mer snällare
- Inte äta sådär godis i skolan hela tiden!
- Spara mina pengar mer, snåla lite.
- Äta Ben & Jerry's, inte gjort det detta året? Vilken förvåning..

- Fortsätta vara mig själv! <3
#16 jag har haft godislöfte i 3 år. nu 2012 får jag äta igen och usch, vad äckligt godis är. jag har alltid älskat det men inte längre! :(
hmp!! har du inte ätit godis på 3 år?!?!? skulle dött :O
Mitt nyårslöfte är att komma ihåg att stötta mina vänner mer och komma ihåg att ge dom komplimanger, uppmuntran osv. Jag har haft ett tufft år pga min sjukdom med massa värk, sängliggande och elände. Därför har mina vänner och min familj fått höra mycket gnäll och fått stötta mig mycket. För mycket. Vill inte att 2012 ska handla bara om mig jämt för det mår ingen bättre av, även om jag sååå mycket uppskattar alla som velat hjälpa o stötta.
Så på sätt o vis är nog mitt nyårslöfte att bli snällare också :)
(mjuhm, jag vet inte vad du pratar om men jag har ju sett bilder på dig här och du är såååå söt, smal är du, en bra tjej så du har all anledning att älska dig själv mer. Bra pappa du har tycker jag)
#19 Vart bor du då? :D

#26 Knivsta, ca 2mil nedanför Uppsala och ca 4mil ovanför Sthlm. ;)
// Nathalie
#26 Tyvärr så är det runt 70 mil från mig till dig:(

#28 Nu tycker jag du bara är bråkig! Smygmotion ju! ;D Haha!
// Nathalie

Skulle aldrig sluta äta godis, kakor och dricka drickor.
Vad fasen skulle jag ha kvar då som var roligt. Nä, vet ni vad, det låter jag bli.
Dock fortsätter djuren på den hälsosamma banan!
Jag har haft ett skit år.
Mitt nyårs löfte är konstigt…
Jag ska bli kall , leva själv utan vänner…
Kommer det hålla tro?

#31 Låter jätte tråkigt! Jag tycker nog mer att du ska skaffa dig bättre vänner om det är så hemskt så att du känner det så..
Du har ju föresten massa trevliga vänner här på hif! ;D
// Nathalie

#31 Dumpa vännerna, börja om skaffa nya.
Jag tappade en vän i år, i början var jag jätteledsen tills jag insåg att det bara var vanan att ha henne. Det var ingen saknad. Och när jag kom på det var det inga problem alls att släppa det och gå vidare.
#25 Åh, vad glad jag blev av dina fina ord.. :')
#29 Hmm.. Så du menar nästan att jag ska GÅ till dig? ;)
#32 Ja jag ska försöka skaffa nya vänner ''skaffa'' lät konstigt :s
Naw tack , ni är ju super trevliga 
#33 Ja det är det jag hade tänkt att göra , men så är det skolan , den hemska platsen där jag ska skaffa vänner , jag ska försöka det kommer bli svårt men jag ska nog klara det. Eller inte , jag har ju min kurator som jag tycker om starkt… Jag ska försöka.
#34 Jag tycker du är rolig när du säger att du är ful :o Du är suuuuper fin ju :D
Jag önskade att jag såg ut som dig ;)

#35 Tänkte om du hade nåt fritidsintresse utanför skolan där man träffade annat folk än just dem. Kanske gymnastik, fotboll eller nåt sånt. Kan oftast vara lättare att hitta nya vänner över ett helt nytt intresse.
Just i skolan är det inte lätt. Men det blir ännu jobbigare sen som vuxen. Då är det riktigt svårt att skaffa nya vänner. Det är nog därför kvällskurser och sådant är så populärt.

#34 Såklart! Du har väl inte körkort heller?! :P Thihi!
#36 Jag läste det som att du önska att du kunde börja på gymnastik, fotboll eller nått.. Ärligt talat så fnissa jag lite för mig själv.. Inte för att vara elak, absolut inte! Jag hade gärna sett dig göra gymnastik eller fotboll eller nått! ;D Jag kanske också ska börja med det, eller inte.. Haha! :P
// Nathalie
#35 Naw, vad snäll du är!
Kom föresten på ett till nyårslöfte jag fick av pappa.
- Skärpa mig i skolan så jag kan nå min dröm att bli fotograf & komma in på en fotograferingslinje när jag börjar gymnasiet.
Så det 2½ år jag har kvar av högstadiet, ska jag försöka få minst VG i varenda ämde :) (Uuhuhu.. Tuff match..)
#36 Jag tycker inte om fotboll & gymnastik vill jag börja på men…
Okej jag ska vara ärlig , jag sa att jag ville börja på gymnastik & pappa sa att det var för smala & lätta personer , jag är ju för tjock enligt han…
Jag blev jätte ledsen men visade inte det när han sa det.

#38 Jag kan byta plats med dig! :) Jag kan plugga lite åt dig så kan du få städa och uppfostra barn här hemma! :) Skit bra byte tycker jag! ;D
// Nathalie

#39 Då tycker jag att du ska tala om för din pappa hur många tjejer i din ålder som får ätstörningar och hamnar på sjukhus pga sådana kommentarer som hans.
Man kan inte styra över vad folk, vänner och bekanta säger, men man kan gå därifrån.
Däremot ska man förvänta sig mer sunt förnuft från sina föräldrar och har de inte det så får man tala om det för dem.
Jag har småsystrar och jag vet att min styvpappa kunde vräka ut sig saker som inte alls var menat illa, han tänkte inte innan han pratade helt enkelt, men det var såna saker som fastnade tyvärr.
Så jag och min mamma pratade med honom om detta och han ändrade sig väldigt efter det.
Nu finns det ju tyvärr föräldrar som faktiskt vill säga elaka saker till sina barn, men jag hoppas inte han är en av dem utan bara inte tänker sig för helt enkelt. Det kan man lösa.
Har en iller här annars som säger att han kan komma hem och bita din pappa i benet, inte vara dum mot tjejen säger han! Så det så:)
#41 Efter att han sa det så skulle jag svälta mig i en månad & äta INGENTING men klarade bara 3 dagar 
Ja jag bara gick där ifrån & blev surt humör hela dagen :(
Ja , jag vågar inte säga det , han skulle bara säga emot mig & jag vet inte vad.
Vad bra att eran stypappa lyssnade , en gång skulle han kalla mig tjockis , han hållde på att säga det men han sa det aldrig , men jag fattar ju att han tycker att jag är tjock. När jag skulle väga mig hos doktorn vägrade jag , men det slutade med att pappa fick gå ut ur rummet & jag vägde mig.
Nej jag tror inte pappa menar att vara taskig :/
Hämta du illern , han får bita hur hårt han vill av mig 
Ta med sig en valp också som kan stanna hos mig & bita pappa när han blir taskig :DDD
Jag avger aldrig nyårslöften, det är ingen idé och jag är sådan där tråkig person som inte fattar vitsen med detta påhitt. Allt för många avger löften som att sluta röka, börja träna regelbundet, inte äta sötsaker med mera men i slutändan håller det i stort sett aldrig.
Det jag möjligtvis skulle kunna avge som nyårslöfte om någon verkligen skulle envisas med att man ska ha ett, då skulle det nog vara typ att se till att året blir så bra som möjligt, för det kan man aldrig bryta.
Alla strävar ju framåt och jobbar för att lyckas på ett eller annat sätt, sen har man säkert eller eller flera bakslag också under året men de får man göra det bästa av och bara gå vidare.

#42 Be någon annan vuxen prata med din pappa, mamma eller vem som helst. Han måste förstå hur illa det kan gå när man säger sånt.
Jag blir jätteledsen när jag läser sånt här.
#44 Det ska jag verkligen , ja det måste han faktiskt jag som försökte svälta mig ush.
Det kan jag förstå , blir jag också (altså när någon annan skriver det)

#45 Om du inte kan nå fram till honom så ta hjälp av någon annan vuxen, kurator eller lärare på skolan. Du är smart nu som inte föll för det, men andra tjejer i din ålder lyssnar tyvärr på sånt här. Det är så otroligt fult av en föräldrer att göra en sån sak.
Så lova mig att du tar tag i det. Jag känner inte dig, och jag ser inte dig, men är det du på kortet så är du inte tjock iallafall.
Dessutom spelar det ändå ingen roll för man växer i den åldern som mest, de mest brukar möblera om sig till rätt ställe till sist ändå.
Och snyggare än din pappa är du nog garanterat!
Stå på dig, sök hjälp annars! Funkar det inte får du låna en iller, men du löser detta. Du verkar vara en stark tjej tycker jag.
#46 Ja jag ska fråga kuratorn , ja det är hemskt att vissa lyssnar & för ät störningar 
Ja , jag lovar jag ska göra det. Ja det är jag på kortet , alla känner sig tjocka ibland , det vet jag upp till 100% men altså en vuxen ska ändå inte säga det.
Ja jag vet att jag växer , men alla i min klass är mycket smalare & kortare , jag känner mig ''större'' i utseendet :/
Haha klart jag är snyggare än min pappa 
Jag pm:ar dig om det inte funkar & lånar en iller :P

#47 Hoppas det löser sig. Annars får du inte ge dig, du har rätt och de har fel. Och de är vuxna och borde skämmas.
Blir inga julklappar av tomten nästa år inte.
Nu ska jag gå o lägga mig, innan illrarna snor alla plats. Ska ta med mig en nagelfil och fila tändern på dem för säkerthets skull också.
#48 Jag bli jätte glad när du skriver så , alltså snällt mot mig , tack :)
Fila dem vassa vassa 
49; Hur gammal är du?:)
49; i din profil står det att du (precis som jag) är 12 år.
Jag tycker inte man ska tänka så mycket på vikt i den här åldern,man växer väldigt mycket nu och kommer förändras mycket på utsidan.
Och kroppen behöver mat för att klara av det.
Som du skriver så är det också väldigt mycket skillnad från tjej till tjej och alla utvecklas olika.
Jag tycker inte du ska lyssna på din pappa och bara vara glad att DU är du.
Du verkar vara en sån himla trevlig tjej:)

#43 Det finns ju roliga nyårslöften med. ;) Jag har som nyårslöfte att jag ska ge mig ut och geocacha varje gång jag är på domaruppdrag. Det är väldigt kul att ge sig ut att leta burkar (geocacha), men jag brukar vara lite lat när jag åker på domaruppdrag och helst stanna på tävlingsplatsen och titta på när jag inte dömer, och sedan åka direkt hem efteråt. (Så kanske jag i år kan få bättre geocachingstatestik än pojkvännen…)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
#40 Blir super! ;)
#51 Ska jag lyssna på min pappa när han säger att jag är tjock 
Tack du med :)

#54 Det står INTE i texten. :)
// Nathalie
#55 HAHAH jag såg inte det, men märkte det nyss 
För mig går det bra! Har skippat läsk, choklad, tomteskum och även hemmagjord glass och kola. Känner mig duktig ^^ Inte ätit någon sötsak, läsk eller godis. Förutom kex och ost men det tyckte mamma att vi kunde äta, sen drack jag ett glas juice men det är likson bättre än läsk
#57 Du är riktigt duktig! Forstätt i den stilen. Jag äter sällan godis eller sockrade läckerheter. När jag köper godis så är det på hälgen och då endast för 10 kronor! Ja du kan ju gissa hur stor godispåse det är…hehe
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/