Hjälp tack :'(
Hej. Min hamster Cream rymde nån gång inatt och jag har inte sätt honom sen dess. Jag har lagt ut mat och små'fällor' eller hur man ska säga. Hans Bur är öppen och sånt. Men har ni några råd om hur man kan hitta hamstrar på ett enklare sätt?
MVH Jolinn
- Redigerat 2021-06-06 11:51 av Herveaux
Åh, vad tråkigt!
Ett tips kan vara att söka igenom rum för rum och stänga dörrarna efter dig så att du kan utesluta att Cream finns i de rum du letat i.
När min hamster kröp upp bakom vägg skivan å upp mellan brädorna i taket la jag ut ost sedan var det bara att vänta och efter ngon dag kom hon tillrätta igen. Så lägg ut massa ost. testa å lägg ett ost spår som går in till buren. Nå gon stark lagrad ost kan funger eller sinka XD
Allt ordnar sig tillslut
köp några såna råttfällor som inte skadar honom. De som ser ut som små burar, så lägger man ut mat i ena delen, så går han in för att äta, så kommer han inte ut igen. :) lägg något extra gott.
När min förra hamster rymde, in under några inbyggda garderober i mitt rum (fanns inget riktigt golv under, utan bara bottnar till garderoberna, så direkt under var det fodrat med spån, så det var ju en hamsters paradis) så gjorde pappa en hemmagjord råttfälla, han tog en hink, tejpade fast papper över öppningen och skar ut ett litet kors mitt på, och la lite lite broccoli över korset, så att det inte föll ner.
Och så fort lilla Ärtan kände doften av denna ljuvliga broccoli så kunde hon ju inte hjälpa att gå ut på pappret, och då föll hon ner :)
/Sandra - Sajtvärd på Dvärghamster iFokus
1# Ja det e synd :( Jag har letat i varje rum som finns
2# Jag har lagt ut färsk mat ;)
3# Ja det tänkte min syster på men vi får se om han kommer hem över natten ;)
Men det är bara att hoppas !
om du mosar typ broccoli så luktar det ännu mer :)
lycka till!
/Sandra - Sajtvärd på Dvärghamster iFokus
5# Gör det ? Ska jag testa !
Han är fortfarande borta 
Jag kan inte lägga ut mat heller. Man har visst en hund som är sugen på hamstergodis ;)
Men använd hunden för guds skull!!!! Har tappat bort mina hamstrar ett fler tal gånger och skulle Aldrig kunnat hitta dem utan hunden.
#9 Ja, min hamster hippo rymde förut. Vi vände upp och ner på hela huset, men hittade honom inte. Då kopplade vi vår hund så hon skulle få leta. Och hon sprang direkt till kökssoffan. Och där var han. Tack ninja (vår hund) Tyvärr dog hippo i en konstig sjukdom, som troligtvis var med född! :(
9# Har försökt men han fattar ingenting. Han är gamma också(8 år)
Då är mitt tips till dig att se till att det är knäpptyst, och då menar jag verkligen Knäpptyst i huset och sen går du från rum till rum och kollar varenda tänkbara utrymme. Tänk på att de tränger in sig genom springor som bakom garderober, element, i högtalarna osv. Lycka till!
Min hamster var lös i 3 veckor..
Jag gjorde tillslut såhär:
1. Stängde alla dörrar och lät dom var stängda (så att han inte kunde komma ut från rummet)
2. Lägga mat i varje rum, (håll koll på hur mycket du lägger!)
3. Sedan se i vilket rum maten är borta i.
På så sett såg jag sedan i vilket rum maten var borta i, och vart han var.
LYCKA TILL!
_Kram Evelina
_
Jag kan inte göra så för att jag har hund somsagt 

En burfälla för råttor kan vara värd att prova.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Min lilla hamsterbrud Morran smet för ett tag sedan och var borta i några timmar. Hon är dock så fruktansvärt tam så hon kom sättande över golvet när hon hörde att jag ropade på henne. Har du ropat på din hamster? Om han ligger och sovar någonstan så kanske han vaknar när han hör dig? I så fall så kan du lyssna efter prassel eller tassljud.
Jag hoppas verkligen att du hittar det lilla djuret! Lycka till!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Håller med #3. 
"Få aldrig en tjej att falla om du inte är beredd att ta emot henne"
Nej då :( hoppas du hittar honom
jag hoppas verkligen du hittar den lilla söötnosen
för jag skulle inte kunna föreställa mig hur det va om min lille skulle smita
#15 Exakt vad jag tänkte på
#16 Han är tam och lyssnar när jag ropar men jag är i skolan nör han är vaken :(
Det är snart fredag, så i helgen hade jag tittat igenom varje rum. Kolla uppe på gaderober och sånt med, har för mig att en på hif eller dif hade hittat sin förrymda hamster uppe på sin gaderob :P
#21 Ja själv har jag en kompis som hennes hamstrar alltid klättrar upp på gaderoben
Vad skönt att han blev hittad välbehållen! :)
Vart va han?
Allt ordnar sig tillslut
25# ja det är riktigt bra ;)
26# Han var UNDER våran diskbänk men hittade honom i buren ;)
skönt att han hitta hem! :D
_Kram Evelina
_
aa. Men nu har han rymt igen >:OOOOO
har du hittat han??
Kram Karro :)
men oj oj oj vilken buse! Hoppas att du har hittat honom ;)
Du kommer alltid att ha största platsen i mitt hjärta. Jag saknar dig ;'(
#29 Får jag fråga hur han lyckas att rymma?
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Min hamster rymde en gång, min lillasyster hade lämnat buren öppen. Och på något sätt så hade han tagit sig nedför trappan och ut i hallen och in i en papperskasse. Han dog på julafton i år, blev cirka 2 år. RIP Herbert.
Men stäng alla dörrar till alla rum och sök igenom varje rum grundligt. Lyssna efter prassel och ropa även på den.
Hälsningar Amanda och kaninerna
Han kom hem 1 vecka efter. Förlåt har inte varit inne på länge.
Jag ville se vart han rymde ifrån och det visade sig vara ett hål i diskbänket som jag inte visste om.Så han hoppade in i det och bara försvann . Konstig liten sak asså