Jag blir så arg..
Precis som rubriken säger så blir jag så arg och sårad när folk ringer på ens annons om mina hamstrar och säger: Hej, jag skulle vilja köpa en hamster eller fler. För jag och några kompisar tänkte göra expriment på djuren.
Då frågar jag ju självklart (av ren nyfikenhet, för jag skulle aldrig sälja mina hamstrar till någon som gör expriment på hamstrar!!) Vad är det för expriment?
Då svarar han: Ja vi tänkte blondera och sånt, så dom kommer ju dö, men du kanske vill att dina djur ska leva?
Så jag svarar: Nej tyvärr, jag säljes inte mina djur för expriment!!
Jag förstår inte hur en del människor tänker, Och även om det kanske var ett skämt så uppför man sig inte så till någon som försöker vara ärlig och hitta trygga och bra hem åt sina djur som man fött upp!
Fyf*n vad respektlöst! Förlåt men det är så jag tycker!
Varför göra experiment på djuren och inte på sig själva?! 
//Caroline
Precis, ush vad arg jag blev! Att dom bara ens vågar ringa och säga sådant! Fy skäms för såna människor! 
Usch och blä! Hatar sådana människor… Jag vet inte om detta var en busringning, men när jag skulle sälja mina ungar så ringde en person med tillgjord skånska och sa att hon vill köpa en hamster för 200 kronor, jag svarade att det var okej om hon berättade lite mer om sig själv och så. Sedan frågade hon, kan jag inte få köpa en för 800 kronor? Jag blev fundersam men svarade ja, sedan höjde hon upp till 8000 och sa, men de är ju ändå djur. Sedan hörde jag en massa fnitter i bakrunden och de la på… Vad har man för liv om man gör sådant? 
Mvh Alicia.
Skulle inte tro ens att de är seriösa…men det är jäkligt trist, jag vet! Har varit i liknande situation -.-
Det är bara att försöka att inte ta åt sig, troligen ringer de bara för att provocera. Onödigt men sant.
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Faktiskt ska jag sälja en av mina hamstrar för 880kr o personen ifråga har jag daglig kontakt med via mail & sms.
Hon ska även ha två till ur samma kull.
Klart man blir misstänksam, men just denna hamster blev det många intresseanmälningar om.
Det visar sig väl om hon är seriös, men skulle bli förvånad om så inte var fallet då hon har satt in först 100kr i bokningsavgift för två sen ytterligare 50kr för en tredje.
Så om det skulle vara lurendrejeri så har jag ju fått ny annonskostnad betald iom bokningsavgiften.
Hade oxå en idiot som mailade o undrade om han kunde få köpa 2 st hamstrar till priset av 1, han var verkligen skum så jag sa nej till att sälja till han.
Kunde inte svara på basala frågor kring hamsterskötsel osv…
Usch.
#6 lite Off Topic nu men ska du sälja en hamster för 880 kr? Alltså bara en, ingen Bur å så? Jisses vilket pris ;)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Vissa människor asså, fy.
Då var jag inte ensam om att bli utsatt om denna sak! Hemskt är det. Förresten innan han lade på sa han: Ja då får jag leta vidare då.
Liksom vad tror han? Tror han att någon säljer sin hamster/eller annat djur till honom för att han ska kunna exprimentera med den/de? Det är grov djurplågeri tycker jag! Man ska inte expremintera med djur, de är levande varelser och har också ett liv!
#7 Ja tro mig att jag själv är förstummad, men hon hade letat med ljus o lykta efter just en sådan hona o då jag sa som det var att flera ringt om just henne så sa hon att hon bjöd 1000kr för henne samt en annan i kullen… 
O då normalpriset är 120kr/st så blev det då 880kr för lilltjejen.
#9 Troligtvis samma dårfink som mailade mig då…fyfan, jag blir illamående. Varför håller folk på såhär
De måste vara psykiskt störda.
#10 (OT) Det var mycket xd
jag skulle aldrig ge så mycket för en hamster ^^
Två köpte jag för 100:-/st, den tredje fick jag gratis :)

#10 Vad är det för särskilt med den hamstern? Vad för färg osv.
När det gäller sådana busringningar så är det lättast att inte sätta ut sitt nummer i annonsen. Jag har enbart mailkontakt med folk i början så jag vet att de är seriösa. Skulle aldrig låta mitt telefonnummer stå ute så.
Samma här lägger aldrig ut mitt telfonnummer i annonser.
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
Vad arg man blir
♥ | Once a Jedhead, always a Jedhead | ♥
Union J and Jedward
Ja, man kan vel säga såhär, man slutar aldrig att förvånas! -.-'
Såg en video på youtube förut där en kille ringer upp till en tjej som har sina råttungar ute på annons och han säger då till henne helt allvarligt att han ville köpa dom för att göra plånböcker av dom!
Jag tror att han skämtade, men endå det är helt sjukt! Och han gjorde det antdaligen enbart för att få uppmärksamhet! Hatar människor som inte har mer innanför skallbenet än att hålla på att framställa våra vänner som objekt som inte har några känslor eller att det faktiskt är ett liv det handlar om.. Det gör mig så otroligt ledsen och förbannad!
Hittade detta på youtube nu, ska dettaföreställa roligt?
Ursäkta om jag är off topik nu.
http://www.youtube.com/watch?v=hLunBDnuf2o
#16 Usch! Näh det lät väl inte så roligt :(
Jag såg en länk någonstans prå eniro där det stod ungefär såhär:
Åhh, nu har jag blivit med hamster! skitjobbigt… Hur kan man döda en hamster på bästa sätt?
Att spola ner hamstern i toalätten går det? dör de snabbt då?
ÅH! SPOLA NER DIG SJÄLV MÄNNISKA! tänkte jag när jag läste det. Usch! 
#17 Som sagt vissa människor borde inte få komma i närheten av djur.
det värsta jag vet är djurplågare. Jag såg flera videos om folk som tvingade sina hamstrar bada. de hade till och med flera hamstrar i en uppblåsbar bebis pool. och när hamstrarna försökte förtvivlat klättra upp stod de bara och filmade, blir så arg på människor som inte bryr sig om att skaffa sig information innan de skaffar sitt djur

Ja gud…jag klarar fasiken inte av att se såna där videos.
Jag drömmer mardrömmar efteråt.
Får sån lust o göra nåt väldigt drastiskt med såna patetiska ursäkter till "människor".
jag blev ganska ledsen när jag tänkte på hur hamstrarna blev bahandlade. det var inte i sverige men jag hade lust att åka dit och ge de där mäniskorna en rejäl utskälning
Ja jag har faktiskt också sätt en del människor som "badar" sina hamstrar, och det är väldigt väldigt fel!!!
Hamstrar kan kanske simma en liten liten stund, men för det ska man inte bada dom och verkligen inte låta dom vistas i vatten! Herregud, hamstern är ju ändå en gnagare och inte fågel eller vattenlevande varelse! Stackars små djur!
Hatar djurplågeri, så otroligt taskigt! 
http://www.youtube.com/watch?v=wWzGRqqUkc0&feature=related
"Padington and Ted go swimming for the first time"
Som om alla hamstrar brukar ta sig en badtur någon gång i livet!
Den ena håller ju på att drukna på slutet 
Mvh Alicia.
#23 Näh, usch! så står det "first time" också :(
Någon borde ge de där människorna en riktigt j*vla stor utskällning.Ser hon inte att hamstern hamnar under vattnet, och att de ens vågar att lägga i de i en pol!?
//Nova
och att hon håller hamstrarna så hårt och skakar dem (såg ut som hon höll dem hårt tyckte jag i a f)
//Nova
Tänker inte titta på videorna. :(
Nämen gud ser de inte att den lider skickar länkar här:
http://www.youtube.com/watch?v=wp6OU3gQc-E&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=9APJ4JibeQc&feature=related
Människorna som inte ser det är helt rubbade!
//Nova
#28 Men åh, i första videon låter det som om människorna är ledsna och jag har lite medlidande. Inte så mycket man kan göra, inte säkert att hamstern skulle klara av resan till veterinär. Fast på andra videon när hamster dör så hör man en skratta, då förvinner allt medlidande och man vill bara säga det elakste man kan till de personerna. En hamster dör och de skrattar?

Mvh Alicia.
Precis första videon så fick jag medlidande men andra!
Förstår inte hur man kan skratta!
//Nova
#28 men shit, orka skratta :O
inget roligt när djuren dör :(
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
OJ, de där videorna när hamstern dör, det är nog det hemskaste jag någonsin sett! Vad har hänt med hamstern? Varför håller den på att dö? Det kan man ju undra.. =( Lilla stackarn!!

men det är exakt samma sak som ni äter grisar kor osv ?
de plågas mer , och det är mke värre en om man ska göra det med en hamster. okej ? man ska inte göra det med nån med ändåå ?
#33 Beror på vilket land man köper ifrån, djuren från Sverige blir välbehandlade och de dör fort. Ingen skrattar när dem dör. Här skrattar dem när ett djur ligger och lider och sedan dör, kossorna får i alla fall inte lida till slutet…. I alla fall inte i Sverige. Vi i vår familj köper bara kött från Sverige, man ska inte köpa från andra länder. Min lärare berättade hur dessa djur har det.. Usch…
Mvh Alicia.
#34 Jag tror att skandinavier är lite mer humana när det gäller djur och deras sista resa. I Finland är vi lika dan vi ser till så att djuren inte behöver lida den sista tiden de är vid liv. När det sedan avlivas så är det en snabb och smärtfri död de går till mötes. Jag skulle häldre ta en kula i mitt huvud än att tex bli sparkad trampad, torterad och sedan dö av smärtsamma inre skador om jag blev avrettad till exempel. Och där tror jag nog djuren håller med angående avlivning.
Sedan tycker jag att djur som ex avlivas på grund av svår dödlig sjukdom är lyckligt lottade. Svårt sjuka människor dom är döende i cancer till exempel och vet att ingen utväg finns för att cancer spridit sig för lång så vet jag att de häldre skulle bli avlivade än att slippa lida några en månad eller några veckor till bara för att läkarna och annhöriga vill det. Vill till exempel en dödlig sjuk människa slippa lida och häldre dö bort så måste man söka tillstånd i rätten så doctorn kan ge en spruta så den sjuka och döende människan kan somna in. När det kommer till den sortens avliving måste jag säga att djuren har rena lyxet.
Det är faktist smärtsamt att se hur de behandlar slaktjur i andra länder. En lycklig och stessfri ko är en god ko, en olycklig,rädd,stressad ko är ingen god ko att äta. Detta kött är oftast inte mört och kött som inte är mört är inte gott.
Jag köper enbart Finsk och Svenskt kött. Jag köper hälst inte kött från utlandet utan avstår från detta.
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
Jag börjar gråta när jag läser denna sajt: https://www.flashback.org/t841870

FY f*N!!
NEJ NEJ NEJ ! DET FUNKAR INTE SÅ!!
HUR KAN MAN ENS STÄLLA FRÅGAN: HUR DÖDAR MAN EN HAMSTER?!
Jag vet, det är hemskt. :(:( De borde skämas *** !!
Ta det lugnt tjejer dårarna är avstängda från forumet. Sådana snorvalpar skulle behöva ett kokt stryk med piskan. Dåligt uppfostrat hemifrån! FY TVI VALE!
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
UUsh .. finner inga ord ..
Ush! kunde inte tro det jag läste!
Då kan dom väl göra sina dumma expriment på sig själva ist! 
omg jag tror att det var detta forum jag hittade förut :S att de ens kan skriva något så hemskt??? 
Omg :O det de skriver är hemskt :O kan man inte anmäla dem? de skriver ju hur de dödar sina djur och jag tror knappast att det är lagligt att döda de på detta sättet?? har stor lust att skriva till dem vad jag tycker om de 

haha hittade precis detta :D
Du kan väl börja med att fylla ett bad med vatten och mycket salt. Koppla förbi säkringen, led ström ned i badkaret och hoppa själv där i.
Jo. Hamstern kommer garanterat dö om inte av svält så av ålderdom till skillnad mot dig som plaskar omkring i badkaret.
Glöm inte att be dina anhöriga att lägga upp en bild på eländet.

Denna tråden är ett år gammal och tråden på flashback det länkas till är från 2009.
Oj, jag märkte inte att tråden var ett år gammal.
Medarbetare på Vetenskap.